Samo 10 milijardera će imati priliku da poseduje ovau Pagani Huayra Codalunga Speedster zver od 852 KS

Više slika

Više slika

Pagani je ponovo pomerio granice mogućeg u svetu hiperautomobila…

Najnovije remek-delo italijanske manufakture nosi ime Huayra Codalunga Speedster, a predstavlja savršeni spoj trkačke estetike šezdesetih i ekstremnog savremenog inžinjeringa. Ovaj model nije samo automobil – on je pokretna umetnost, omaž zlatnom dobu motosporta, ali s performansama koje prkose realnosti.

Inspirisana legendarnim trkačkim „longtail“ modelima kao što su Ferrari 330 P4 i Porsche 908/01 LH, Codalunga Speedster se prostire na 193,3 inča (skoro 4,9 metara), što je više od 28 cm duže od standardne Huayre. Elegantne linije, koje izgledaju kao da režu vazduh čak i kada automobil stoji, stvaraju siluetu besprekorne aerodinamičke forme. Uklonjivi tvrdi krov sa velikim staklenim panelom savršeno se uklapa u karoseriju, ostavljajući utisak jedinstvene forme bez prekida.

Ispod impozantnog zadnjeg poklopca krije se Pagani pogonski dragulj: 6.0-litarski twin-turbo V12, razvijen u saradnji sa Mercedes-AMG, isporučuje 852 konjske snage i 1.100 Nm obrtnog momenta, pri svega 2.800 obrtaja u minuti. Ova kombinacija brutalne snage i nežne elastičnosti motora čini Speedster savršenim kako za krivudave seoske puteve, tako i za dominaciju na stazi.

U svetu u kojem manuelni menjači izumiru, Pagani se usuđuje da ponudi izbor između automatskog sedmostepenog menjača i klasičnog manuelnog trostepenog sistema sa kvačilom. Ova retka opcija dolazi sa otkrivenim mehanizmom ručice menjača i ručno izrađenim drvenim kuglastim završetkom od mahagonija – omaž mehaničkoj umetnosti koju moderni automobili često skrivaju.

Najupadljiviji detalj Codalunge je njen šestocevni izduvni sistem. Tradicionalni Pagani quad exhaust ostaje centralno pozicioniran, ali mu se sada pridružuju još dve dodatne izduvne cevi na krajevima zadnjeg dela. Rezultat je vizuelna i akustična eksplozija – titanijumska simfonija za istinske hedoniste.

Unutrašnjost je svedočanstvo Pagani posvećenosti zanatskom savršenstvu. Više od 450.000 pojedinačnih šavova ukrašava kožne površine, dok se drveni i aluminijumski detalji nalaze na volanu i ručici menjača. Svaki element je ručno obrađen, sa pažnjom dostojnom luksuznog broda.

Biće napravljeno svega 10 primeraka Huayra Codalunga Speedstera, sa isporukama koje kreću 2026. godine. Iako cena nije zvanično objavljena, izvori navode da će prelaziti 7 miliona dolara, čime ovaj model ulazi u sami vrh najskupljih i najređih automobila današnjice.

Za one koji uspeju da ga pribave, Codalunga Speedster neće biti samo automobil – već emotivno i tehničko remek-delo, oličenje čistog automobilskog zanosa.

Luxury Experience