Prvi hibridni Porsche 911 debituje 2025.godine sa malom baterijom i tehnologijom inspirisanom F1

Nemogućnost izbegavanja elektrifikacije Porsche 911 modela već godinama plaši njegove najzagriženije fanove...

Ipak, to bi bio najveći preokret za univerzalno obožavani sportski automobil u njegovoj skoro šest decenija dugoj istoriji. Do sada smo samo čuli glasine i videli špijunske snimke navodnog elektrifikovanog 911, sa vrlo malo konkretnih informacija o samom automobilu, uključujući kada će biti pušten u prodaju. U intervjuu sa časopisom CAR krajem 2022. godine, izvršni direktor Porsche brenda, Oliver Blum, potvrdio je da kompanija radi na dodavanju "veoma sportske hibridizacije 911." Sa izmenjenim Porsche 911 modelom koji treba da debituje početkom sledećeg leta kao model za 2025. godinu, konačno imamo neke zanimljivije detalje o hibridnoj verziji legendarnog sportskog automobila sa motorom pozadi.

Hibridni Porsche 911 neće biti plug-in hibrid

Prema izveštaju Car and Driver, nadolazeći hibridni Porsche 911 neće biti PHEV (plug-in hibridno vozilo), za razliku od Ferrari 296GTB i McLaren Artura modela. To znači da će elektrifikovani 911 biti punjen samo u pokretu i neće moći biti priključen. Novi T-HEV hibridni sistem koji pokreće sportski automobil navodno se zajednički razvija sa Rimac Automobili, što je sasvim moguće s obzirom na to da Porsche drži 45 posto manjinskog udela u hrvatskom proizvođaču električnih hiperautomobila.

Izveštaj dalje navodi da će hibridni sistem imati visokoučinkovitu Varta bateriju kapaciteta oko 2.0 kWh. Korišćenje male baterije pomoći će u očuvanju ukupne težine sportskog automobila, što je ključno ako Porsche želi sačuvati legendarno rukovanje 911. Dodatno, arhitektura sistema od 400 volti će biti kontrolisana softverom inspirisanim KERS tehnologijom koja se koristi u F1 za brzo punjenje i pražnjenje. Baterija će napajati mali elektromotor sposoban za proizvodnju oko 80 do 90 konjskih snaga. Ceo T-HEV modul navodno će biti izuzetno kompaktan i lagan i neće težiti više od 30 kilograma.

Postojaće više varijanti hibridnog Porsche 911 modela

Umesto uvođenja jedne hibridne 911 u liniju, Porsche navodno radi na više varijanti koje će imati koristi od visoko kompleksnog T-HEV sistema. Najpristupačnija verzija može imati modifikovani twin-turbo 3.0-litarski ravni šestak sposoban za proizvodnju 395 ks. Električni motor će dodati još 84 ks sportskom automobilu, čime će ukupna snaga iznositi oko 478 ks.

Međutim, postojaće i snažnija verzija koja će se nalaziti između sledeće generacije 911 GTS i sledećeg 911 Turbo, za koji se navodi da će imati 528 ks. Ali to nije sve! Vrhunska GT2 RS verzija će se vratiti 2026. godine i takođe će imati hibridni sistem sposoban za proizvodnju više od 800 konjskih snaga. To će biti jedna zver od mašine!

Kada će Porsche lansirati hibridni model 911?

Iako se očekuje da će ažurirani Porsche 911, koji će biti označen kao 992.2, debitovati u narednih šest meseci, hibridni 911 neće izaći pre 2025. godine. U septembru je Frenk Moser, potpredsednik Porsche brenda, rekao Motor Trendu da će hibridni 911 stići "sredinom decenije." To znači da će modeli na gas generacije 992.2 početi izlaziti pre hibridnih verzija. Takođe ne znamo redosled u kojem će se hibridni modeli lansirati. Obično nemački proizvođač lansira svoje modele postepeno, sa snažnijim verzijama uvedenim kasnije. Međutim, Porsche zvanično još nije objavio nikakve najave. Ali ono što znamo je da električni 911 neće biti realizovan u ovoj deceniji.

Luxury Experience