NOVA MX-5 MIATA OGRANIČENOG IZDANJA

Program poručivanja unapred za novi model 2015. MX-5 Miata, koji je specijlno napravljen za 25 godina ovog modela, a prikazan u Njujorku, će početi 20. maja, a Mazda će spremiti posebni deo na svom sajtu gde će svi zaintereosvani moći da poruče svoj primerak...

Cene za ovaj jubilarni model koji će biti dostupan samo sa jednom vrstom porektnog krova, počinju od 32 000 dolara u osnovnom paketu i bez dodatnih troškova. 

Prema saopštenju iz MAzde: "Samo 100 primeraka će biti dostupno. Svaki od 100 naručilaca će proći kroz proces selekcije. Registrovani kupci će biti direktno kontaktirani da bi se potvrdila kupovina. Posle potvrde, informacije o kupcu će biti prosleđene prodavcima."

Ukoliko ste zainteresovani, trebate da imate dve stvari na umu. Prva je da Mazda sprema MX-5 za narednu godinu, a druga da za sličnu cenu možete sebi da obezbedite Nissan 370Z sa V6 motorom i 332ks, koji je 33000 dolara u sportskoj verziji. 

Jubilarni model dolazi u Soul Red Metallic boji sa crnim detaljima, i dobija 17oinčne felne sa Bridgestone Potenza RE05A 205/45R17-84W gumama. Kožna sedišta u boji badema i drugim detaljima. Ispod haube se nalazi 2.0 motor.

O BRENDU

Mazda je japanska fabrika automobila koja je počela 1920. godine kao fabrika mašinskih alata, ali se brzo okrenula pravljenju vozila. Prvi Mazdin automobil, nazvan Mazda-Go, bio je kamion sa tri točka i pojavio se 1931. godine, a koji je godinu dana kasnije počeo izvoz u Kinu.

Prvi putnički automobil pojavio se tokom 1960. godine - Mazda R360 Coupe.  Mazdino prvo partnerstvo sa stranom firmom je bilo 1961. godine sa NSU/Wankel, sa kojima je proizvela i razvila rotacione motore. Ovo je urađeno da bi se Mazda izdvojila od drugih japanskih kompanija. Do današnjeg dana, Mazda je jedini proizvođač Wankel rotacionih motora, druge kompanije (NSU i Citroen) odustale su od dizajna negde tokom 70-ih.

Mazdini modeli su brzo stekli ime. Najuspešnije serije za Mazdu  će biti R100 i RX modeli koji su na kraju doveli do razvoja kompanije.

Počevši od 1970. Mazda je ušla na tržište Amerike otvoranjem severno-američkog ogranka pod imenom Mazda North American Operations što se pokazalo kao pobednička taktika. Mazdini modeli su bili tako uspešni da je kompanija čak napravila i pick up verziju sa rotacionim motorom.

Godine 1978., Mazda je na tržište izbacila sportski model  RX7, a kasnije i RX8.

Ford Motor Company  je postao investitor u Mazdi sa 27% udela, nakon finansijske propasti kompanije. Kasnije, tokom 80-ih, Ford  je stekao 20% više udela u kompaniji, nakon samo nekoliko zajedničkih ulaganja, kao što su korišćenje platformi za modele Laser i Escort , kao i izgradnja novog postrojenja u Mičigenu.

Drugi deo 90-ih pokazao se kao ne tako  profitabilan za Japance zbog finansijske krize koja se dogodila 1997., tokom koje je Ford stekao 39,9% kompanije. Od tog trenutka, saradnja između dve kompanije je intenzivirana deleći dizajn motora, pa čak i neke platforme (Ford Escape  sa Mazda Tribute i nova generacija Ford Focusa sa Mazda Axel).

U budućnosti, Mazda namerava da eksperimentiše sa tehnologijom i sa razvojem automobila na vodonični pogon.

Više o automobilima...

Luxury Experience