Porsche lansira svoj drugi potpuno električni model...
Novi Macan, sa pogonskim jedinicama do 470 kW pruža E-Performance na svakom terenu i visok nivo svakodnevne upotrebljivosti, dok se zavidnim sportskim performansama pridružuje i brzo punjenje do 270 kWh i prelazni opseg od 613 kilometara prema WLTP standardima.
Deset godina nakon lansiranja, Porsche Macan ulazi u drugu generaciju modela, sada u potpuno električnom obliku. Kroz svoj progresivan, vremenski neograničeni dizajn, karakteristične Porsche performanse, dugi prelazni opseg i visoku svakodnevnu praktičnost, novi Macan 4 i Macan Turbo imaju za cilj potpuno zadovoljenje zahteva Porsche kupaca koji biraju SUV. "Dovodimo Macan na potpuno novi nivo - sa izuzetnim E-Performance, novim vozačkim iskustvom i veoma impresivnim dizajnom", rekao je Oliver Blum, predsednik Upravnog odbora Porsche AG, povodom svetske premijere u Singapuru.
"Cilj nam je ponuditi istaknuti sportski model u svojoj klasi sa potpuno električnim Macanom", kaže Jorg Kerner, potpredsednik linije proizvoda Macan. Porsche ekskluzivno koristi najnoviju generaciju uzbudljivih PSM elektromotora na prednjim i zadnjim osovinama kako bi postigao odličnu efikasnost i omogućio optimalnu reproduktivnost izlazne snage. Sami brojevi ukazuju na E-Performance najvišeg nivoa: u kombinaciji sa Launch Control, Macan 4 proizvodi do 300 kW (408 KS, Macan 4: Električna potrošnja energije* kombinovano (WLTP) 21,1 – 17,9 kWh/100 km, CO₂ emisije* kombinovano (WLTP) 0 g/km, Električni doseg* kombinovano (WLTP) 516 – 613 km, Električni doseg* u gradu (WLTP) 665 – 784 km) overboost snage, dok se Macan Turbo ponosi sa do 470 kW (639 KS, Macan Turbo: Električna potrošnja energije* kombinovano (WLTP) 20,7 – 18,8 kWh/100 km, CO₂ emisije* kombinovano (WLTP) 0 g/km, Električni doseg* kombinovano (WLTP) 518 – 591 km, Električni doseg* u gradu (WLTP) 670 – 765 km). Maksimalni obrtni moment iznosi 650 i 1.130 Nm, što garantuje odlične vozačke performanse. Macan 4 ubrzava iz mesta do 100 km/h za 5,2 sekunde, dok Macan Turbo za to zahteva samo 3,3 sekunde. Oba modela postižu maksimalne brzine od 220, odnosno 260 km/h.
Nova premijum električna platforma s 800-voltnom arhitekturom
Elektromotori crpe energiju iz litijum-jonske baterije smeštene ispod vozila, sa bruto kapacitetom od 100 kWh, od čega se do 95 kWh može aktivno koristiti. HV baterija je centralna komponenta novo razvijene Premium Platform Electric (PPE) sa 800-voltnom arhitekturom, koju Porsche prvi put koristi na novom Macan modelu. DC izlaz za punjenje je do 270 kW. Baterija se može napuniti od 10 do 80 odsto za približno 21 minut na odgovarajućem brzom punjaču. Na punjačima od 400 volti, visokonaponski prekidač u bateriji omogućava grupno punjenje deljenjem 800-voltnog kapaciteta baterije na dva dela, svaki sa nominalnim naponom od 400 volti. Ovo omogućava posebno efikasno punjenje, bez dodatnog HV pojačivača, brzinom do 135 kW. AC punjenje do 11 kW je moguće kod kućnih zidnih punjača.
Do 240 kW energije se može povratiti putem elektromotora tokom vožnje. Integrated Power Box (IPB) takođe doprinosi efikasnosti novih modela Macan, dok istovremeno štedi težinu i prostor. Inovativna i kompaktna IPB kombinuje tri komponente - ugrađeni AC punjač, visokonaponski grejač i DC/DC konverter. Kombinovani WLTP doseg je do 613 km za Macan 4 i do 591 km za Macan Turbo.
Sportske proporcije i linije nalik kupeu
Zahvaljujući oštrim proporcijama i Porsche Design DNA, novi Macan modeli izgledaju dinamično i dominantno. "Sa potpuno električnim Macan modelom predstavljamo prvi Porsche koji elektrifikujemo, a da već poseduje svoj proizvodni identitet", kaže Majkl Mauer, potpredsednik Style Porsche. "Novi Macan je jasno prepoznatljiv po svom brend identitetu kao deo Porsche porodice proizvoda. Klasične Porsche proporcije su dalje razvijene i optimalno prilagođene izazovima električnog vozila. Ovo je dodatno naglasilo sportski, moderan i dinamičan izgled Macan modela. Dizajn jasno poručuje: Macan ostaje sportski automobil u svojoj klasi, čak i u električnom obliku."
Plitak nagib haube i snažno izražena krila daju ovom SUV modelu, koji je dug 4.784 mm, širok 1.938 mm i visok 1.622 mm, dinamičan izgled čak i kada je statičan. Novi Macan opremljen je točkovima do 22 inča sa različitim postavljanjem guma. Međuosovinsko rastojanje, koje je 86 mm duže od prethodnog modela (2.893 mm), kompenzuje se kratkim previsima napred i nazad. Farovi su podeljeni na dva dela: ravna gornja jedinica sa četiri dnevna svetla ugrađena je u krila i naglašava širinu vozila. Glavni modul fara sa opcionalnom matriks LED tehnologijom smešten je nešto niže u prednjem delu. Karakteristična Porsche linija staklenog krova oblikuje jedinstvenu celinu sa bezramnim vratima i karakterističnim bočnim sečivima, rezultirajući elegantnim i sportskim dizajnom. Snažno izraženi detalji daju zadnjem delu mišićav izgled. Porsche logo sada sedi u sredini skulpturalne 3D svetlosne trake.
Aktivna i pasivna aerodinamika za veći prelazni opseg
Porsche kombinuje svoj dizajnerski DNK sa aerodinamikom optimizovanom za prelazni opseg. Zahvaljujući Porsche Active Aerodynamics (PAA) sa aktivnim i pasivnim elementima i koeficijentom vuče od 0,25, novi Macan je jedan od najuglađenijih SUV modela na tržištu - sa pozitivnim efektima na prelazni opseg i potrošnju energije. PAA sistem uključuje adaptivni zadnji spojler, aktivne poklopce hladnjaka na prednjim usisnicima vazduha i fleksibilne pokrove na potpuno zatvorenom donjem delu vozila. Vazdušne zavese ispod modula farova i nisko postavljeni prednji deo optimizuju protok vazduha. Na zadnjem delu, bočne ivice i rebrasti difuzor obezbeđuju aerodinamičku efikasnost.
Dva prtljažnika i povećani unutrašnji prostor
Novi Macan je SUV orijentisan ka performansama sa visokim stepenom praktičnosti za svakodnevnu upotrebu, visokokvalitetnom opremom i prostranim konfiguracijama. Elektrifikacija je dovela do povećanja prtljažnog prostora u Macan modelu. Zavisno od automobila i opreme, kapacitet iza zadnje klupe može biti do 540 litara (režim tereta). Dodatno, postoji "frunk", drugi prtljažnik ispod haube sa kapacitetom od 84 litra. Ovo je 136 litara više u poređenju sa prethodnim modelom. Ako se naslon zadnjeg sedišta sklopi potpuno, kapacitet prtljažnika na zadnjoj strani povećava se na maksimalno 1.348 litara. Maksimalna nosivost od 2.000 kg upotpunjuje visoko praktične karakteristike novog Macan modela.
U zavisnosti od modela i opreme, vozač i suvozač sada sede do 28 mm niže nego pre, dok putnici na zadnjem sedištu sede do 15 mm niže sa povećanim prostorom za noge. Unutrašnjost je nedvosmisleno Porsche: širinu kokpita ističe integrisani crni panel. Rastući dizajn centralne konzole pojačava utisak niskog položaja usmerenog na performanse. Istovremeno, veliki prozori daju osećaj svetlosti i prostranosti enterijera. Osim modernih digitalnih interfejsa za korisnike, postoje i odabrani analogni kontrolni elementi - na primer, na otvorima za ventilaciju i kontrolama klima uređaja. LED svetlosna traka integrisana je u pažljivo dizajniranu traku kokpita i vrata i deluje kao ambijentalno osvetljenje i svetlo za komunikaciju. U zavisnosti od situacije, pruža informacije ili upozorenja - kao što su pozdravi, procesi punjenja ili u vezi sa sistemima pomoći vozaču. Oprema u novom Macan modelu omogućava visok stepen prilagodljivosti.
Porsche takođe ima nameru da koristi ekološki prihvatljivije materijale u svojim vozilima. Deo takvih materijala koristi se u odabranim delovima enterijera potpuno električnog Macana.
Iskustvo vožnje: visoka snaga kompjutera i opcije povezivanja
Macan je opremljen najsavremenijim displejom i operativnim konceptom poslednje generacije sa do tri ekrana, uključujući slobodnostojeći 12,6-inčni, zakrivljeni instrument klaster i 10,9-inčni centralni ekran. Po prvi put, suvozač može takođe pregledati informacije, podešavati postavke infotainment sistema ili strimovati video sadržaj dok se automobil vozi putem svog opcionog ekrana od 10,9 inča. Takođe po prvi put Porsche Driver Experience uključuje i head-up displej sa tehnologijom proširene stvarnosti. Virtuelni elementi poput strelica za navigaciju besprekorno su vizuelno integrisani u stvarni svet. Slika se pojavi ispred vozača na udaljenosti od 10 metara i odgovara veličini ekrana od 87 inča.
Infotainment sistem nove generacije baziran je na Android Automotive OS. Standardni Porsche Communication Management (PCM) u novom Macan modelu podiže računarsku snagu na novi nivo. Na primer, "Hey Porsche" glasovni asistent predlaže rute, uključujući stanice za punjenje, neverovatnom brzinom. U novom Porsche App Centru, putnici mogu direktno pristupiti popularnim aplikacijama od trećih strana i instalirati ih direktno u novi Macan.
Prvi Macan sa zadnjim upravljanjem i dvoventilskim amortizerima
Porsche je razvio Macan sa posebnim fokusom na klasičnu Porsche dinamiku vožnje i karakterističan osećaj upravljanja. "Zahvaljujući svojoj posebno sportskoj poziciji sedenja i niskom težištu, kao i impresivnoj dinamici vožnje i preciznosti upravljanja, novi Macan pruža pravi osećaj sportskog automobila", objašnjava potpredsednik proizvodne linije Jorg Kerner.
Oba modela Macan 4 i Macan Turbo imaju pogon na sva četiri točka. Dva električna motora kontrolisana su putem elektronike gotovo u stvarnom vremenu. Elektronski kontrolisani Porsche Traction Management (ePTM) radi oko pet puta brže od konvencionalnog pogona na sva četiri točka i može odgovoriti na proklizavanje u roku od 10 milisekundi. Pored toga, raspodela pogona na sva četiri točka regulisana je izabranim programom vožnje. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), elektronski kontrolisana blokada diferencijala na zadnjoj osovini, doprinosi vuči, stabilnosti vožnje i lateralnoj dinamici Macan Turbo.
Modeli Macan sa vazdušnim vešanjem - takođe standardno na Turbo modelu - opremljeni su Porsche Active Suspension Management (PASM) elektronskom kontrolom amortizera. Ovo se takođe može kombinovati sa čeličnim oprugama kao opcijom. PASM sada takođe sadrži amortizere sa dvoventilskom tehnologijom. Zahvaljujući proširenoj mapi amortizera, rezultat je širi spektar između udobnosti i performansi. Ovo čini razlike između programa vožnje još opipljivijim.
Po prvi put, Macan ima opcionalno zadnje upravljanje, sa maksimalnim uglovima upravljanja od pet stepeni. To omogućava kompaktni krug okretanja od 11,1 metara u gradskom saobraćaju i manevrisanju, istovremeno omogućavajući izuzetnu stabilnost pri većim brzinama, uz pomoć doslednog i preciznog upravljanja prednjom osovinom po kojima je brend poznat. Od 2014. godine, Porsche je isporučio više od 800.000 primeraka Macan modela širom sveta. Ova uspešna priča će se nastaviti sa ovim potpuno električnim naslednikom, koji se proizvodi na karbonski - neutralan način u Porsche Plant Leipzig. Novi modeli će biti isporučeni prvim kupcima tokom druge polovine godine.