Danas, možete imati silnih problema da biste razlikovali automobile iste marke, ukoliko nemate metar kod sebe...
Ovo se prvenstveno odnosi na Audi, ali je slična situacija i kod drugih nemačkih premijum brendova. Ovo nije situacija sa imenima, pa se svi modeli drastično razlikuju po nomenklaturi...
Ipak, nije uvek bila ovakva situacija. Nazivi modela su ranije bili slični i dolazilo je do zabune kada pokušate da ispratite neki model kroz istoriju. Takva je na primer situacija sa Mercedesovom S klasom.
Ime S klase, koje je došlo od nemačke reči "Sonderklasse" što znači "Specijalna klasa". se prvi put pojavila 1972, kao 116 serija. Prema Mercedesu, istorija ovog modela može da se vrati na početak dvadesetog veka i model Mercedes Simplex sa 60ks.
Ispod ćete naći fotografije svih 14 modela S klase od 1904 i modela Simplex, do nove W222 S klase koja je predstavljena prošle nedelje. Takođe, pročitajte detaljnu istoriju S klase ovde.
Mercedes-Simplex 60 ks 1904
Mercedes-Benz Nürburg (W 08, 1928-1933).
Mercedes-Benz 770 ‘Grand Mercedes’ (W07, 1930-1938)
Mercedes-Benz 300 (W186 / W189, 1951-1962)
Mercedes-Benz 220 (W180, 1954-1956)
Mercedes-Benz 220 SE (W111, 1959-1965)
Mercedes-Benz 600 (W100, 1963-1981)
Mercedes-Benz 280 SEL 3.5 (W108, 1965-1972)
Mercedes-Benz S-Class W116 series (1972-1980)
Mercedes-Benz S-Class W126 series (1979-1991)
Mercedes-Benz S-Class W140 series (1991-1998)
Mercedes-Benz S-Class W220 series (1998-2005)
Mercedes-Benz S-Class W221 series (2005-2013)
Mercedes-Benz S-Class W222 series (2013-)
O BRENDU
Nemački proizvođač luksuznih automobila prisutan je već više od jednog veka na tržištu. Odgovorni za nastanak modernih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, "očevi" Mercedes-Benz brenda su praktično izmislili automobil.
Karl Benz i Gottlieb Daimler su 1886. proizveli arhetip modernog motora. Njihov proizvod nije bio rezultat timskog rada, već nezavisnog i sinhronizovanog istraživanja.
Pre Prvog svetskog rata, Gotllieb Daimler je stekao reputaciju za svoje vozilo koje je bilo poznatije od Benz-a. Međutim, Benz će nastojati da održi korak, uspevajući da ostane blizu Daimlera. Godine 1908, oba proizvođača su se našli na podijumu kao pobednici francuskog Grand Prija.
Austrijski diplomata na službi u Nici, poslovni čovek koji je vodio profitabilan posao prodaje automobila, i ljubitelj trka, Emil Jelinek je vozio automobile DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft) pod pseudonimom Mercedes, po imenu njegove ćerke, Mercedes Jelinek. Kasnije je ugovorio sa DMG da se proizvede mala serija sportskih automobila sa motorom koji je zvanično nosio ime njegove ćerke, 22. decembra 1900. godine. Ime Mercedes, koje je kasnije korišćeno da predstavi DMG pod novim imenom, Mercedes-Benz, nastalo je 1926. godine, kada je primenjeno na sva vozila proizvedena od strane nove kompanije, Daimler-Benz AG, rezultat spajanja Benz & Cie i Daimler Motoren Gesellschaft te godine.
Tokom Prvog svetskog rata, okolnosti su spojile dva rivala tako da se Daimler Motorengesellshaft spojio 1926. godine sa Benzom u Daimler – Benz AG. Od tada, Mercedes-Benz automobili su jedni od najboljih na svetu i stoje kao simbol besprekornog kvaliteta i vrhunske tehnike. Ljudi koji stoje iza brenda su odgovorni za razvoj bezbroj poboljšanja koja pokrivaju svaki pedalj anatomije u automobilu.
Razvoj motora koji bi mogao da pokrije potrebe vozila na zemlji, vodi i u vazdu bio je Daimlerov san. Nakon nekih 8 godina to se i dogodilo sa razvojem modela Daimler Phoenix, prvog vozila na svetu koje je bilo opremljeno sa takvim motorom.
U međuvremenu, Karl Benz se bavio radom na četvoro-cilindričnom horizontalnom klipnom motoru. Godine 1900. Benz je završio rad na ovom motoru. Prednosti ovog motora bile su manje vibracija, niže težište, kao i više prostora za ugradnju drugih uređaja kao što su turbo ili super punjenje.
Mercedes-Benz je takođe odgovoran za rušenje brojnih rekorda u brzini, među kojima je rušenje barijere od 200 km/h, verovatno najznačajaniji. Ideja da vozilo može da dostigne takvu brzinu već 1909. godine, izgleda nestvarno danas , ali Benz Lightning je dokazao suprotno. Lightning je bio čudovište koje je pokretao 21,5 litarski motor.
Nakon pauze u istražinanju inovacija u oblasti putničkih automobila tokom Drugog svetskog rata, Mercedes - Benz nastavlja svoje aktivnosti, izbacujući novi model 170 V 1946. godine koji je prethodio modelu 170 D (1949. godine). Ovaj model je povratio poverenje kupaca u brend i obezbedio povratak kompanije.
Tokom 50-ih, Mercedes - Benz je proizveo neke od svojih najboljih automobila, kao što su 190 i 300 SL.
Do 80-ih svet se već bavio štetnim efektima emisije CO2 i ukupnog automobilskog zagađenja. Mercedes-Benz bio je među prvima koji je u skladu sa propisima uveli katalizator sa električnim sistemom zatvorene petlje (1985. godine). Ove promene zajedno sa još nekim u vezi filtera za ulje, omogućile su da Mercedes - Benz vozila postanu još naprednija.
Pročitajte više o luksuznim automobilima...