Plemenit cilj ili reklama: zašto jedan influenser prodaje svoju internet istoriju

Rafael Nojgart, Instagram influenser, poznat zahvaljujući svom YouTube kanalu RayFox, skoro je dokazao da su podaci važniji od konzumenata…

To je učinio tako što je rekao da je voljan da proda čitavu svoju internet istoriju putem eBaya. Ono što je usledilo, mnogima je bilo neočekivano – prava pomama među stotinama hiljada pratilaca na društvenim mrežama, koji su priželjkivali da dobiju uvid u njegove najintimnije želje, strahove i nade.

Kako Nojgart kaže: “Ja sam uspešan YouTuber već osam godina i ne možete da zamislite kakve gluposti istražujem zbog mog sadžaja, ali ni čudne oglase koji mi se prikazuju zbog toga”.

Više od 11.000 zainteresovanih ljudi posetilo je eBay listing koji je postavio, a za samo nekoliko dana, dobio je 70 ponuda, pri čemu je najviša 130.000 dolara. eBay je konačno morao da popusti i zaustavi aukciju. Čitav taj poduhvat zapravo je bio delo Nojgarta, Foundry i Startpage kompanija, kojim su želeli da demonstriraju kako se korisnička privatnost ugrožava svakodnevno.

Zapravo, on nije planirao da zaradi novac putem svoje aukcije – finalna ponuda trebalo je da potekne od kompanije Startpage. Nekoliko dana nakon kraja aukcije, Nojgart je objavio video u kom objašnjava svoj poduhvat: “Duže vreme, nisam bio svestan da postoji opcija pretraživanja interneta, uz zadržavanje anonimnosti. Zato sam želeo da uradim ovu akciju. Koristeći Startpage, više nemam taj problem”. Video ima više od 60.000 pregleda, što mu je svakako donelo pozamašnu zaradu…