Ne budite opsednuti novcem
Bernar Arno je jedan od onih biznismena koji uvek kažu da je „novac samo posledica. "Obično kažem svom timu da ne brine previše o profitu. Ako dobro radite svoj posao, dobit će doći”. Ovo je lekcija koju mnogi drugi milijarderi teže da slede. Takođe, o gore navedenim informacijama svedoči i jednostavna činjenica da je Bernar Arno tek pre samo nekoliko godina postao jedan od najbogatijih ljudi na svetu. Trebalo je vremena da se njegov rad isplati.
Ne mislite na sebe
Razlika između Bernara Arnoa i drugih milijardera poput Elona Maska ili Bila Gejtsa je u tome što mu je stalo samo da promoviše svoje brendove, a nikada sebe. Neki biznismeni poput pomenute dvojice stvorili su lični imidž zajedno sa svojim poslovnim dostignućima kako bi osigurali da ostanu na javnoj sceni. S druge strane, francuski biznismen nikada nije bio zaštitno lice svoje kompanije, već se uvek fokusira na proizvode, čineći da oni duže ostaju u našim mislima. On je čovek sa diskretnijom vizijom. Arno, zbog svoje poslovne strategije, zna da fokus treba da bude na dizajnerima i ljudima zaduženim za proizvode koje je preduzeo. „Ono što me zabavlja je pokušaj da kreativnost pretvorim u poslovnu stvarnost širom sveta. Da biste to uradili, morate da ostanete u kontaktu sa dizajnerima, ali i da njihove ideje učinite konkretnijim i održivijim“, kaže on.
Imajte poverenja u svoju viziju
„Sećam se da su mi ljudi govorili da nema smisla kupovati toliko brendova, ali na kraju je to bio uspeh. Bio je to priznat uspeh i poslednjih 10 godina svaki takmičar se trudi da nas prati. Mislim da nisu uspešni, ali pokušavaju”, komentariše Arno. Brendove je počeo da kupuje 1980-ih, ali je tek u poslednjoj deceniji postao jedan od najznačajnijih milijardera na svetu. Kao i drugi uspešni ljudi, odbijao je da sluša kritike i na kraju je sledio svoju viziju, pokazujući odličnu strategiju. „U poslu ćemo uvek naći te različite glasove, i iako će sigurno biti dobrih saveta, ako mislite da će ideja uspeti, možda ćete morati da nastavite do kraja“, navodi on.
Ne gubite kontakt sa svojom kompanijom
Jedna od najgorih grešaka rukovodstva je da zaboravimo kompaniju kada smo na vrhu i da se „držimo“ lakih ciljeva. Zaista morate da pogledate svaki ugao i svaki deo mašine da biste videli da li radi kako treba ili ima prostora za poboljšanje. S tim u vezi, on kaže: „Često govorim svom timu da treba da se ponašamo kao da smo deo malog biznisa. Ne idite previše u kancelarije, ostanite sa klijentom ili dizajnerima dok radite. Uvek tražim menadžere prodavnica, želim da ih vidim u bazi, a ne u njihovim kancelarijama kako rade kancelarijski posao.“