Nakon nešto više od mesec dana otkako je Serena Vilijams javno izjavila da namerava da se povuče iz sveta tenisa, još jedan od najvećih igrača najavio je da odlazi u penziju.
Međutim, za razliku od američke zvezde, koja gleda da više vremena posveti svojim poslovnim aktivnostima, rođeni Švajcarac, Rodžer Federer, nije otkrio ništa o svojim budućim planovima kada je najavio da će odigrati poslednji turnir pre konačnog povlačenja.
Ipak, uspešna saradnja sa švajcarskim brendom cipela „On“ daje nam neke naznake šta bi moglo biti sledeće za tenisku legendu.
Ali hajde da vidimo izvore prihoda švajcarskog tenisera tokom njegovog boravka na terenu:
Federer je od tenisa zaradio nešto više od 130 miliona dolara. Naravno, kao i kod mnogih drugih visoko plaćenih sportista, najveći deo njegovog bogatstva ne dolazi od sporta, već od raznih brendova koje zastupa. Da bi dokazali gore navedeno, Federer se našao na vrhu Forbsove liste najplaćenijih tenisera za 2022. godinu sa zaradom od 90 miliona dolara, a da nije odigrao nijedan meč u prethodnoj godini.
Od 1994. do 2018. godine, Federera je sponzorisao brend Nike. U poslednjih 10 godina ugovora, zarađivao je skoro 10 miliona dolara svake godine. I naravno, gigant sportske opreme nije bila jedina kompanija u portfoliju vrhunskog tenisera.
2008. godine, Federer potpisuje sponzorski ugovor sa kompanijom Mercedes. Sledeće godine i Credit Suisse i Lindt imenovali su Federera za svog ambasadora. LVMH ga je 2012. izabrao za zaštitno lice šampanjca Moet & Chandon, dok mu Rolex kroz sponzorstvo plaća 8 miliona dolara godišnje.
We wish to pay tribute to @rogerfederer for his outstandingly successful tennis career, during which he has inspired generations of players, and commend him for the immeasurable impact he has had on the wider world of sport. #RolexFamily #Perpetual pic.twitter.com/CSPOKzWCF8
— ROLEX (@ROLEX) September 15, 2022
Teniska zvezda se takođe pojavila u turističkim reklamama za Švajcarsku, sa Robertom DeNirom i En Hatavej.