Kako će Rodžer Federer nastaviti da zarađuje milione nakon povlačenja iz tenisa

Nakon nešto više od mesec dana otkako je Serena Vilijams javno izjavila da namerava da se povuče iz sveta tenisa, još jedan od najvećih igrača najavio je da odlazi u penziju.

Međutim, za razliku od američke zvezde, koja gleda da više vremena posveti svojim poslovnim aktivnostima, rođeni Švajcarac, Rodžer Federer, nije otkrio ništa o svojim budućim planovima kada je najavio da će odigrati poslednji turnir pre konačnog povlačenja.

Ipak, uspešna saradnja sa švajcarskim brendom cipela „On“ daje nam neke naznake šta bi moglo biti sledeće za tenisku legendu.

Ali hajde da vidimo izvore prihoda švajcarskog tenisera tokom njegovog boravka na terenu:

Federer je od tenisa zaradio nešto više od 130 miliona dolara. Naravno, kao i kod mnogih drugih visoko plaćenih sportista, najveći deo njegovog bogatstva ne dolazi od sporta, već od raznih brendova koje zastupa. Da bi dokazali gore navedeno, Federer se našao na vrhu Forbsove liste najplaćenijih tenisera za 2022. godinu sa zaradom od 90 miliona dolara, a da nije odigrao nijedan meč u prethodnoj godini.

Od 1994. do 2018. godine, Federera je sponzorisao brend Nike. U poslednjih 10 godina ugovora, zarađivao je skoro 10 miliona dolara svake godine. I naravno, gigant sportske opreme nije bila jedina kompanija u portfoliju vrhunskog tenisera.

2008. godine, Federer potpisuje sponzorski ugovor sa kompanijom Mercedes. Sledeće godine i Credit Suisse i Lindt imenovali su Federera za svog ambasadora. LVMH ga je 2012. izabrao za zaštitno lice šampanjca Moet & Chandon, dok mu Rolex kroz sponzorstvo plaća 8 miliona dolara godišnje.

Teniska zvezda se takođe pojavila u turističkim reklamama za Švajcarsku, sa Robertom DeNirom i En Hatavej.

U 2018. Federer je potpisao vrlo unosan ugovor sa brendom Uniqlo. Japanska firma će mu platiti između 300 i 410 miliona dolara tokom 10 godina. Ovaj novi ugovor je imao dva izuzetka koje nije imao onaj sa brendom Nike. Prvo, nema klauzulu o penzionisanju. Dakle, Federer će biti plaćen do 2028. čak i ako ne igra (što neće, posle Lejver kupa 2022. koji se održava od 23-25. septembra). Drugo, ugovor je uključivao samo odeću, a ne obuću, što je otvorilo vrata brendu On, čije je partnerstvo sa Federerom prevazišlo teniski teren: 2019. igrač je navodno uložio 54 miliona dolara u kompaniju kao investitor i bio je aktivno uključen u razvoj proizvoda.

Kada je teniski šampion napustio Nike, morao je da ostavi iza sebe željeni logo „RF“. Za brend On je kreirao sopstvenu liniju obuće pod nazivom „The Roger Collection“, liniju patika sličnih Stan Smith adidas, nazvanu po legendarnom američkom teniseru iz 1970-ih.

Procvat trčanja izazvan pandemijom koronavirusa pomogao je brendu On da postane najbrže rastući brend patika u SAD. Kompanija je prošle godine izašla na berzu sa vrednošću od 6,5 milijardi dolara. Veruje se da Federerov udeo nije veći od 3%, što predstavlja vrednost od oko 180 miliona dolara.

Prema dosadašnjim podacima, očekuje se da će većina od njegovih 14 sponzora nastaviti svoje poslove sa svetskim šampionom i nakon njegovog penzionisanja.

Luxury Experience