Bogati Rusi predlažu nova rešenja da dođu do komada luksuznih modnih kuća

Od skidanja dugmadi sa odeće, do skidanja kaiševa sa tašni, bogati Rusi predlažu nova rešenja kako bi luksuzni brendovi mogli da zaobiđu sankcije i uvoze svoju omiljenu haute couture u Rusiju „u delovima“.

Rusi vole svoju votku, luksuznu robu i svoj raskošan način života bez premca. Instagram nalozi kao što je The Rich Kids of Instagram su svedočanstvo jer je to stranica kojom dominiraju ove osobe koje vole luksuz. Nazovite to porivom da se troši na finije stvari nakon popuštanja strogih propisa o Covid-19, ili čistom navikom, došlo je do značajnog povećanja potražnje za luksuznim i premium proizvodima.

Luksuzni brendovi koji su izašli sa domaćeg tržišta ostvarili su rekordnu dobit od prodaje u Rusiji 2021. Ove cifre su bile najveće u poslednjih pet godina. Prema izveštajima, rekorder je Chanel LLC, podružnica francuske modne kuće Chanel, koja je od 2020. godine povećala svoje poslovanje sa 120 miliona dolara na 350 miliona dolara. Sa toliko posla i beskrajnim mogućnostima, sasvim je prirodno da veliki brendovi žele ponovo da uđu na zabranjenu teritoriju.

Strani brendovi traže nečuvena rešenja, odnosno rupe u zakonu koje im omogućavaju da zaobiđu sankcije. Od isporuke odeće u delovima do skidanja dugmadi i kaiševa, velikani luksuznog sveta su spremni za sve. U nekim slučajevima, brendovi se poigravaju sa formalnim pravilom da ne prodaju luksuznu robu vrednu više od 300 evra. Ova ideja pomaže da roba prođe kroz carinsku kontrolu i lako se zašije bez promene estetike odeće na bilo koji način – dobitna kombinacija i za brend i željne kupce.

Da bi se pridržavala sankcija EU, legendarna londonska luksuzna robna kuća Harods pročešljala je svoju bazu podataka o kupcima kako bi upozorila Ruse da im neće prodavati luksuznu robu vrednu više od 300 evra. To je dovelo do besa, a Ruskinje su svoje nezadovoljstvo jasno izrazile na društvenim mrežama. Ultra-šik Ruskinje su mogle biti viđene kako seku svoje skupe Chanel torbe dok su optuživale brend da pribegava „rusofobiji.“ TV voditeljka, PR agentkinja i glumica Marina Ermoškina otišla je korak ispred i uzviknula: „Nijedna stvar ili brend nije vredan moje ljubavi prema domovini i mog samopoštovanja.“

Po svemu sudeći, sve je to "bilo, pa prošlo", jer ruski predstavnici brenda Chanel ulaze na tržište prodajući samo kozmetičke proizvode. Luksuzni brend koji poštuje zakon ide sigurnim putem ne kršeći formalno pravilo „ne više od 300 evra“. Mnogi drugi brendovi kao što su Hermes, Louis Vuitton, Nike, Adidas i maloprodajne platforme kao što su Net-a-Porter, Mr. Porter, Yoox i The Outnet nastavljaju sa stavom otkazivanja prodaje proizvoda ruskim kupcima.

Da li će ruska elita koja verovatno nosi skupe maske za spavanje Louis Vution u krevet prihvatiti paket u komadima koji se sastavlja poput IKEA nameštaja? Neko mudar je jednom rekao – bolje išta nego ništa, a ovo je prikladan primer.

Luxury Experience