Ćufta od DNK mamuta - Novi gurmanski predlog eksperimentalnog brenda hrane

Eksperimentalni brend hrane, Forged by Vow, predstavio je ogromnu ćuftu, napravljenu od DNK izumrlog mamuta... 

Malo je obroka koji ostaju zauvek urezani u našem sećanju. Najbolji su, možda, mamine ili bakine ćufte. U ovom planetarnom univerzumu okruglih mlevenih delicija, najbolje ćufte svih vremena su upravo sletele, pomračujući – ako ne po ukusu, već po veličini i originalnosti – sve prethodne.

Eksperimentalni brend hrane Forged by Vow je u utorak, 28. marta, predstavio Mammoth Meatball, džinovsku ćuftu napravljenu od DNK izumrlog praistorijskog mamuta. Prema izveštaju Blumberga, uprkos činjenici da su mamuti izumrli pre četiri milenijuma, kompanija je uspela da koristi genetski materijal da napravi laboratorijsko meso za svoj recept.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Forged by Vow (@forgedbyvow)

„Umesto da jednostavno repliciramo postojeće proizvode, ova tehnologija nam daje priliku da stvorimo nešto zaista jedinstveno i bolje“, rekao je Džejms Rajal, glavni naučni direktor kompanije Vow.

Da bi napravili ćufte, istraživači su izolovali DNK mamuta koji crvenom mesu daje ukus. Meso je dopunjeno genetskim materijalom afričkog slona, najbližeg živog rođaka mamuta, a potom je uzgajano u laboratoriji iz životinjskih ćelija i oblikovano u hranu koju svi poznajemo i volimo: ukusnu ćuftu.

Meatball Mamut ćufta je donirana kompaniji Rijksmuseum Boerhaave muzeju istorije nauke i medicine u Holandiji, nakon što je prethodno bila izložena u Muzeju nauke Nemo u Amsterdamu.

U otkrivanju je rečeno rekao da je njihov cilj da navedu ljude da razmišljaju o klimatskim promenama koje opterećuju stoka i druge životinje, jer je govedina trenutno hrana sa najštetnijim uticajima na klimu. „Mamut je džinovski simbol gubitka“, navodi kompanija na svom sajtu. „Nadamo se da će naša ćufta oživeti diskusije o odnosu između mesa i klimatskih promena.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aico Lind (@studioaico)

Sve više se koristi meso uzgojeno u laboratoriji, iako se za njegovu proizvodnju retko koristi materijal od izumrlih životinja. Kažemo retko, jer Mamut Meatball nije jedinstven u ovom pogledu. Ponovo prema izveštaju Blumberga, 2018. start-up kompanija Geltor je koristila DNK izumrlog mastodonta da napravi želatin koji se koristi u čuvenim gumenim medvedićima.

I dok je ogromna ćufta možda – barem za sada – jedinstvena, Vow testira proizvode koristeći ćelije neobičnih životinja poput krokodila. „Korišćenje većeg spektra vrsta omogućava kompaniji da odabere bolje sastojke za ukus i ishranu“, objašnjava on.

Iako ne možemo da garantujemo za ukus, izvesno je da je to paradoksalna varijacija tradicionalnog jela u kojem smo navikli da uživamo. Da li ćemo u budućnosti imati priliku da ih probamo u restoranu je mogućnost koju ne možemo sa sigurnošću isključiti.

Luxury Experience