PRIČA O LUKSUZNOM NAKITU

Luksuzni nakit uvek je bio način iskazivanja moći, bogatstva i blagostanja…

 

lepa devojka nosi luksuzni nakit

 

Ti mali predmeti mogu jednostavno pokazati koliko ste bogati i koliko su vam novac i cena zapravo bitni. Kako možemo definisati luksuzni nakit? Nakit je mali dekorativni predmet, napravljen od različitih materijala, u različitim formama i oblicima, sa višestrukom upotrebnom vrednosti. Glavna upotrebna svrha nakita jeste da dekoriše deo vašeg tela, ili dodatno poboljša vaš izgled ili odevnu kombinaciju. Oni su luksuzni lični ukrasi, poput broševa, ogrlica, prstenja, narukvica i minđuša. Mnogo godina, metal i mešavina dragocenih materijala bio je kombinacija koja je korišćena za kreiranje luksuznog nakita, ali korišćeni su i neki neobični materijali, poput školjki, plastike, drveta ili čak stakla. Najstariji nakit koji je otkriven, je arheološki artefakt, star 100.000 godina, i to su perle od Nassarius školjki. Klasični oblik nakita ne može biti definisan, pošto varira u zavisnosti od toga kojoj kulturi ili naciji pripada. Postoji komad nakita koji će ukrasiti svaki deo vašeg tela, od nožnog prsta, do šnale za kosu.

 

luksuzna ogrlica

 

Sama reč nakit (eng. Jewelry) potiče od reči jewel, što znači dragi kamen. Mnoge vrste dragog kamenja se koriste u kreiranju nakita, neki su jednostavni i obični, a neki su retki, i koriste se isključivo u kreiranju luksuznog nakita. U većini kultura, nakit predstavlja statusni simbol, u zavisnosti od materijala koji je korišćen, svi mogu znati kojoj društvenoj klasi pripadate.

Nakit takođe varira između polova, nakit napravljen za muškarce je muževan i smeo, dok je nakit za dame delikatniji, ženstveniji i elegantniji. Takođe, preko nakita se može odrediti kojoj religijiskoj ili kulturnoj grupi pripadate. Mnoge kulture svoje bogatstvo čuvaju u formi nakita, poput Arapa na primer. Većina njihovog bogatstva može se naći u čvrstom zlatu ili porodičnom nakitu.

 

luksuzno zlatno i srebrno prstenje

 

Materijali korišćeni za kreiranje nakita variraju od onih veoma jednostavnih, do veoma retkih i luksuznih, kako smo već naveli. Kada govorimo o luksuznom nakitu, najčešće korišćeni materijal za kreiranje jeste zlato ili legura zlata u kombinaciji sa dragim kamenjem i drugim dragocenim materijalima. Takav dekor uvek je savršeno razmešten i ukrašava čak i najjednostavnije komade nakita. Upotreba platine i drugih vrednih metala je poprilično nova u svetu nakita, ali je u današnje doba veoma popularna. Kvalitet nakita meri se karatima, koji izražavaju čistoću korišćenog materijala.

Drugi često korišćeni materijali su staklo, duvano staklo ili legura, kao i slonovača, drvo, školjke i drugi materijali. Svaki materijal dostupan na Zemlji može biti korišćen kao luksuzni, ukoliko znate šta radite. Perle su, na primer, veoma česte i moderne. Na primer, one su najviše korišćene u Viktorijanskoj eri, kada su bile inkorporirane u razne proizvode, kako bi ih ulepšale. Nakit sa perlama se često može videti u formi prstenja, ogrlica, narukvica i minđuša, a često se viđaju i na odevnim predmetima.

 

predivni srebrni nakit

 

Jedan od najdragocenijih i najvrednijih materijala korišćen u kreiranju nakita su dijamanti. Prvi put su pronađeni u Indiji, i ovih dana se koriste na skoro svakom ukrasnom predmetu koji možete videti. Drugo popularno drago kamenje su ametist, rubin, tirkiz, smaragd, žad i safir.

Naki je uvek imao uticaj na društvo. Kada drugima pokažete svoj nakit, pokazujete im koliko ste bogati. Čak u antičkom Rimu, nakit je imao takvu svrhu. Prvi znaci proizvodnje nakita otkriveni su u drevnom Egiptu, pre otprilike 5000 godina. Egipćani su bili narod koji preferira luksuz, rekost, neobičnost i upotrebu zlata u odnosu na druge materijale. Oni su imali nakit napravljen od drugih materijala, koje su morali da uvoze iz drugih zemalja, ali su sjajno koristili one koje su imali u svojoj blizini. Egipatski faraoni su nosili luksuzni nakit tokom celog svog života, a i posle, kako je njihov nakit i ostalo bogatstvo bio sahranjivan sa njima, kako bi imali dobar i imućan život i posle smrti. Njihov nakit, domovi i grobovi bili su znak njihove moći, a njihovi domovi i grobovi često su bili napravljeni i dekorisani zlatom ili legurama zlata. Drago kamenje se veoma često koristi u dekoru. Njihov dizajn nakita najsličniji je Feničanima. Boja nakita takođe je imala značenje, na primer, zelena je znak plodnosti. Žene su nakit nosile na proslavama ili ceremonijma, kao što to i danas čine.

 

cartier luksuzni leopard

 

Neki od najinteresantnijih pokreta u kreiranju luksuznog nakita su art deco i art nouveau. U art nouveau eri, juveliri su počeli da istražuju mnoge opcije. Nakit iz tog doba imao je razne oblike i forme, korišćeni su mnogi materijali, dok je naglasak bio na ženstvenom obliku i strukturi. Masovna proizvodnja nakita počela je u art deco eri. Dekadentni i bogati predmeti luksuznog nakita proizvođeni su širom sveta, odišući stilom i luksuzom. Nakit kraljevskih porodica takođe je veoma poseban, bio i ostao. Kraljevi i kraljice nosily su svoj nakit u formi malih dekorativnih predmeta ili kruna, napravljenih od najskupljih materijala koji sui m dostupni, i ti predmeti su posle prenošeni sa generacije na generaciju. Nekoliko ratova izbilo je povodom svađe oko nakita.

 

tiffany & co luksuzni nakit

 

Imali smo priliku da art deco nakit vidimo u filmu Veliki Getsbi, a nakit je kreirao Tiffany & Co. brend, jedan od najpoznatijih proizvođača luksuznog nakita. Njihov nakit je predmet želje i divljenja skoro svih žena sveta, zajedno sa njihovim savršenim plavim kutijicama. Odmah pored njih je Cartier, verovatno svetski juvelir broj jedan, koji oduševljava svoje kupce i obožavaoce sjajnim dizajnom, neverovatnim luksuzom i lepotom. Luksuzni nakit koji kreiraju ova dva brenda je nešto o čemu svaka devojka sanja. Nakit za mladence je jedna od njihovih specijalnosti, a oni to kreiraju sa takvom lakoćom, elegancijom i prefinjenošću. Svaka devojka bi bila oduševljena da dobije Tiffany verenički prsten ili burmu.  Postoji više brendova koji se posvećuju toj liniji nakita, ali nijedan nije dovoljno dobar da u toj trci pobedi neprikosnovenog šampiona odnosno Tiffany & Co.

 

neprocenjivi plavi dijamant

 

Još jedan proizvođač luksuznog nakita je Hermes. To je francuska kompanija koja se bavi proizvodnjom luksuznih dobara od 1837.godine. Danas su njihove specijalnosti kožni predmeti, aksesoari, luksuzni predmeti i luksuzni nakit. Svoju najnoviju kolekciju predstavili su fantastičnom digitalnom kampanjom, koju su nazvali The Sound of Hermes Silver. Sarađivali su sa tri renomirana umetnika kako bi kreirali sveobuhvatnu, modernu i neočekivanu digitalnu magiju. Postavili su samo jedno pitanje, šta bi bilo kada bi srebro moglo da govori? Po prvi put u istoriji svog postojanja, Hermes se upušta u avanturu emotivne mešavine istorijske stručnosti u radu sa srebrom i umetničkog performansa.

 

 

Na samom kraju, želeli bi smo da vam predstavimo 10 najskupljih i najluksuznijih komada nakita u svetu. Broj deset je čuveni Cullian Dijamant, prodat po ceni od 9.96 miliona dolara 2009.godine. Zaista neverovatan komad. Veoma sličan je i broj 9 na našoj listi, koji je prodat za 10 miliona dolara; to je neverovatni prsten sa neprocenjivim plavim dijamantom, koji je centralni ukras. Sa cenom od 11.6 miliona je Pink Graff prsten, a broj sedam je nakit koji je jednom posedovao Kralj Edvard VII, a sada ga poseduje Madona. Broj šest je neverovatna luksuzna tiara, sa smaragdima i dijamantima, i cenom od 12.8 miliona dolara. Na pozicijama od 5 do 1 imamo neke zaista neverovatne predmete, pripremite se da budete zadivljeni…

Ovaj prsten se lako naziva najskupljim prstenom na svetu, pošto za centralni ukras ima dva velika dijamanta. On je bio deo Bulgari kolekcije iz 1972.godine. Sledeći na naštoj listi je Harry Winston safir, najskuplji luksuzni nakit koji je nošen na dodeli Oskara, i on je identična replika nakita iz Titanika. Broj tri je bio deo nakita kraljevske porodice. Vlasnica je bila Margaret Theresa, ćerka kralja Philipa IV, i košta 24.3 miliona dolara. Prva pratilja, odnosno pratilac na ovoj našoj listi luksuznog nakita je komad koji drži rekord za najskuplje prodati nakit na Christie’s aukciji. Zove se Doubly Fortunate, i prodat je po ceni od 9.3 miliona dolara.

 

najskuplji nakit na svetu

 

Broj jedan je apsolutni vladar ove liste i trenutno je najskuplji komad luksuznog nakita u svetu. Poznat po imenu Graff Pink, prodat je po neverovatnoj ceni od 46 miliona dolara. Ima savršen rejting i cenu od otprilike 1.85 miliona po karatu.

Najsavšeniji luksuzni komad nakita sada je u vlasništvu Harry Winston brenda. To je neverovatni i besprekorni dijamant, težine od oko 101 karata, prodat za 27 miliona dolara.

Luxury Experience