Da biste kupili Hermes torbu - nije dovoljno da imate dovoljan iznos na svom računu

Kineski kupci su besni zbog Hermes taktike prodaje koja ih tera da potroše preko 10.000 dolara na aksesoare samo da bi se našli na listi čekanja za Birkin, Kelly ili Constance modele…

Da bi obeležila svoj 40. rođendan, Heti je odlučila da želi Hermes torbu. Ne Birkin ili Keli – bila je svesna da za ta dva modela postoji dugogodišnja lista čekanja – već Constance u bledo zelenoj mint boji sa karakterističnim H na kopči koje se nalazi u njenom, ali i u imenu brenda. Muž ju je odveo u Pariz kako bi proslavila svoj veliki dan, planirajući da već prvog dana boravka posete Hermes butik kako bi je kupili.

„Ušla sam u butik pod pretpostavkom da ću izaći sa torbom, što sada shvatam da je bilo naivno“, kaže ona. „Bili su veoma ljubazni i dozvolili su mi da pogledam sve različite modele Constance, ali nisam mogla da kupim nijedan jer očigledno nije bilo ni približno dovoljno torbi da zadovolji potražnju. Umesto toga, morala bih prvo da „stvorim odnos“ sa njima.”

Kada je pitala kako se tačno od nje očekuje da to uradi, žestoko su nagovestili da prvo treba da kupi druge proizvode, pa da je tek onda stave na listu čekanja za Constance.

„Ovo mi je delovalo pogrešno na mnogim nivoima i bila sam zaista razočarana“, kaže ona. „Ne mogu da priuštim da kupim mnogo veoma skupih Hermes šalova i drugih dodataka koji mi nisu potrebni samo kako bih imala priliku da kupim onaj koji zaista želim. Moj muž i ja smo na kraju otišli ​​u butik drugog brenda - ali to mi je ostavilo loš ukus u ustima."

Suša u žetvi Hermes torbi nije ništa novo – na kraju krajeva, Lusi Lu se pojavila u epizodi serije „Seks i grad“ iz 2001. koja je spominjala kako je nemoguće doći do Birkin modela. Ali više od 20 godina kasnije, uspon soba za ćaskanje posvećenih upravo ovoj temi omogućio je kupcima da bolje razumeju koliko novca treba da potroše na drugu robu pre nego što dobiju dašak Hermes kože.

Ovi forumi navode odnose od oko 1:1. Drugim rečima, trošenje 10.000 američkih dolara na svilene marame, odeću i kućni pribor u zemljama poput SAD staviće vas na listu čekanja za Birkin model vredan 10.000 američkih dolara. Ako želite posebno tražen model, možda ćete morati da potrošiti više nego što zaista vredi.

Kao odgovor na ovo, na TikTok-u je kreiran virusni hashtag #Hermesgame. Ima 65 miliona lajkova na platformi i hiljade pregleda na Jutjubu. U njima, korisnici iz Kine opisuju ove navodne prakse kao pei huo (što se grubo prevodi kao „podudarna kupovina”). Video snimci često prikazuju nesrećne kupce kako beskonačno kupuju sandale, privezke za ključeve i torbe za kaiš dok čekaju ono što zapravo žele.

U Kini je to dovelo do protesta, prvo u Pekingu, a zatim u Šangaju kada je kupac tvrdio da je kupio Hermes robu u vrednosti od 20.000 američkih dolara (150.000 juana) na podsticaj prodavca kako bi 2021. godine dobio Birkin, prema Jing Daily. Pre toga, jedan kupac Hermes brenda iz Pekinga je očigledno bio toliko frustriran svojom poterom za torbom da je stajao ispred prodavnice brenda, držeći znak na kome je pisalo: „Smeće Hermes – pei huo ali bez torbe“, kako je izvestio Sixth Tone.

Hermes, međutim, insistira da ništa od ovoga nije politika brenda, rekavši da „strogo zabranjuje bilo kakvu prodaju određenih proizvoda kao uslov za kupovinu drugih“. I svakako, postoji mnogo klijenata koji dele priče o kupovini torbi sa relativnom lakoćom, a da nisu primorani da kući nose krevete za pse i muški donji veš. Ipak, forumi i društveni mediji se razlikuju. Hermes navodno ne daje provizije prodavcima kada prodaju posebno popularne kožne modele prema forumima Purseblog, što je svakako podsticaj da se ljudi ubede da umesto toga kupuju drugu robu.

Jednako tako, insistiranje da kupci prvo kupe sedla za konje ili boce za čaj, koji imaju daleko nižu vrednost preprodaje, uklanja „flippere“ – kupce koji znaju da mogu da udvostruče svoj novac postavljanjem potpuno novog Birkin ili Kelly modela na sajt za preprodaju kao što je Vestiaire Collective, takođe po forumima Purseblog. Ovo je od suštinskog značaja ne samo za Hermes, već i za brendove satova kao što je Rolex – koji se dugo pridržavaju prakse da svoje najpopularnije modele prodaju samo kupcima koji su već kupili druge, manje sporne artikle, prema WatchPro.

„Veoma poželjni luksuzni brendovi mogu u velikoj meri da rade šta žele“, kaže Anita Balčandani, šef analize luksuza u Mekinziju. „Ako žele da povećaju cene ili ograniče robu, mogu, za razliku od srednje tržišnih ili čak masovnih luksuznih brendova. Na mnogo načina, to je dobro za poslovanje, jer osigurava da tržište nikada neće biti preplavljeno jednim određenim proizvodom, koji bi tada postao sveprisutan i više ne ekskluzivan.”

Luxury Experience