Stručnjaci tvrde: kupovina nas čini nesrećnim

Pa... složićemo se da se ne slažemo?

Studija na koju smo skoro naišli, a koju je sproveo tim istraživača sa Harvarda, ostavila nas je u najmanju ruku zbunjene. Prema skorašnjim otkrićima ovih genijalaca, kupovina skupocenih stvari vas neće učiniti srećnim. Oni kažu da kupovina skupocenih, ekskluzivnih komada koje prodaju luksuzni brendovi, poput Hermes šala ili Chanel torbe, zapravo na vas mogu imati sasvim suprotan efekat. Oni vas mogu unesrećiti i dovesti do očajanja.

Ljudi koji kupuju takve predmete, su po njihovim istraživanjima, skloni da poveruju da su srećniji i više privilegovani od drugih. Takav statusni simbol koji se dobija kupovinom ovakvih proizvoda, može vas navesti da pomislite da niste autentični.

Njihova studija dalje govori da želja za kupovinom ovakvih proizvoda kako biste drugima stavili do znanja svoj životni stil može dovesti do osećaja pretencioznosti. Koliko god da želimo da poverujemo u njihove izjave, pošto je ipak u pitanju tim sa prestižnog Harvarda, ne možemo se baš složiti sa njima.

Na primer, da li se ta ista osećanja mogu povezati sa ljudima koji pohađaju premijum univerzitete i skupocene ustanove kao što je Harvard? Zar to ne bi trebalo da bude u istom domenu? Da li se ljudi sa Harvarda osećaju bitnije od drugih jer dolaze sa prestižnog univerziteta?

Sumnjamo da je situacija baš takva. S tim na umu, zaključak do kog mi dolazimo je sledeći: ljudi koji uživaju u šopingu treba da rade ono što ih čini srećnim, odnosno treba da uživaju u svom uspehu i trošenju svog zarađenog novca, bez straha od bilo kakvog etiketiranja. Nismo rođeni da bismo na ovoj planeti samo postojali, radili i plaćali račune, tako da smatramo da poneki luksuz ne mora uvek dolaziti sa porcijom osećaja krivice.