Modni biznis gubi 600 milijardi dolara zbog korone

Globalna pandemija korona virusa izazvala je uvođenje policijskog časa, zatvaranja gradova i socijalnog distanciranja u čitavom svetu…

Ljudima se savetuje da ostanu unutar svojih domova, što automatski znači da odlazak u kupovinu nije preporučljiv. U takvom scenariju, luksuzna modna vertikala primila je najjači udarac. Brendovi iz čitavog sveta imaju pad u prodaji, koji je ukupno procenjen na 600 milijardi dolara.

Konsultantska filma, BCG, izjavila je da se u polju luksuza očekuje pad u prodaji između 85 i 120 milijardi dolara ove godine, što je definitivno već sada prevaziđeno, a pandemiji se ne nazire kraj. Poredeći ove gubitke sa onima koji su zadesili svet 2008.godine tokom svetske ekonomske krize, Havijer Seara iz kompanije BCG je izjavio: “Prethodna recesija nije bila potrošačka kriza, već finansijska. Ono što sada proživljavamo je daleko dublje i drastičnije gledajući iz ugla čoveka, te više ima veze sa egzistencijalnom anksioznošću, nego sa finansijama”.

Pored online i direktnih prodaja, turistička kupovina takođe doživljava neverovatne gubitke, jer će zabrana putovanja po svemu sudeći potrajati još nekoliko meseci. Ipak, nadu u celoj ovoj priči nam uliva oporavak kineske ekonomije i njihova potražnja luksuznih dobara. Konzumenti sa azijskog kontinenta već sada su počeli da kupuju, pa se očekuje da će u narednim mesecima nadoknaditi se propušteno. Da li će brendovi moći da odgovore na njihovu potražnju je deo neke sasvim drugačije priče…

 

Luxury Experience