Električni avion koji će osvojiti svet

Bye Aerospace eFlyer 800 je avion čistog dizajna, koji će ponuditi dovoljno mesta za osam osoba, uključujući jednog ili dva pilota. Imaće dva motora, koje će napajati mreža električnih ćelija, raspoređenih preko njegovog rama.

Ovo je treći model u floti električnih aviona denverske kompanije, ali prvi sa dva motora. eFlyer 2 je dvosed za profesionalno treniranje letenja, koji je razvijen kada je kompanija lansirana 2014.godine, dok je eFlyer 4, četvorosed namenjen taksiranju i naprednom treniranju i došao je nešto kasnije. Oba modela imaju po 360 budućih vlasnika koji jedva čekaju da ih provozaju.

“eFlyer 800 je prvi avion sa tehnologijom propulzije koja je sasvim elektrifikovana, a koji postiže twin-turboprop performanse i novi bezbednosti, bez CO2 emisija i izuzetno niskim operativnim troškovima”, objašnjava CEO kompanije, Džordž E. Baj.

Prema navodima, avion je razvijen kao odgovor na sve veću potražnju za sasvim električnim avionima koji mogu obavljati lokalni ili regionalni saobraćaj, ali sa većim kapacitetom i sposobnostima, sa znatno nižom cenom rada u odnosu na tradicionalne modele koji koriste fosilna goriva.

Prema očekivanjima, eFlyer 800 će imati prelazni opseg od 925 kilometara sa 45 rezervne baterijske energije za svoje motore i plafonom u visini od 10.66 kilometara. Avion je će imati brzi uspon od jednog kilometra po minutu, brzinu krstarenja od 518 kilometara na čas. Baj objašnjava da ga ove cifre performansi stavljaju u top pet najbržih aviona ovog tipa. Što je još važnije, avion će leteti sa cenom koja je pet puta manja u odnosu na modele koji koriste fosilna goriva, sa malo buke i bez CO2 emisija.

Kompanija se oslanja na visoku motornu i aerodinamičnu efikasnost, za koje veruje da će biti dva puta veće u odnosu na tradicionalne. Nivo performansi bi trebalo da se prevede u osamdeset procenata uštete na operativnim troškovima, što su već dokazali svojim eFlyer 2 modelom, pri čemu sat vremena njegovog leta košta 23 dolara, u poređenju sa 110 dolara koliko je neophodno za tradicionalne modele ovog tipa.

ENGINeUS motori i GENeUSGRID električna distribucija i sistem zaštite mreže dizajnira kompanija Safran, čija je saradnja sa Bye Aerospace počela pre otprilike sedam godina, uz razvoj prva dva električna modela. Obe kompanije i dalje procenjuju koji će električni pogonski sklop biti najefikasniji, uzimajući u obzir činjenicu da Safran portfolio uključuje motore koji mogu obezbediti snagu koja ide od 50kW pa do 1 MW.

Standardne bezbednosne opcije uključuju avionski padobran i dva krilna motora, za razliku od jednog koji se montira na nosu i dualne motorne namotaje. Neprekidnu snagu će omogućavati quad-redundant pakovanje baterija. Dodatne pogodnosti, zavisnosti od razvoja i sertifikacije uključuju suplementarne solarne ćelije, sistem automatskog sletanja u hitnim slučajevima, izbegavanje reljefa i opciju za električno taksiranje na zemlji sa ciljem uštede energije.

Za sada, cena ovog noviteta nije objavljena, ali verujemo da je zainteresovanih već sada mnogo.