Spreman za poletanje - Bugatti Divo Bubamara

Etore Bugati je jednom rekao: “Ako je uporediv, to više nije Bugatti”…

Jedan kolekcionar hiperautombila je tu izjavu shvatio sasvim bukvalno i naveo je stručnjake slavnog brenda posvećene prilagođavanju da za njega kreiraju Bugatti Divo model ni nalik bilo kom drugom.

Ovaj interesantni četvorotočkaš, koji je dobio ime Lady Bug – Bubamara – poseduje unikatnu liveriju, inspirisanu istoimenim insektom. Kupac sa teritorije Sjedinjenih Američkih Država dao je Bugatti timu zadatak kreiranja “strogog geometrijskog dezena koji se sastoji od dijamantskih formi u unikatnom kontrastu boja”, kako bise njegov Divo razlikovao od preostalih trideset devet koji će se naći na drumu.

Kako se ispostavilo, to nije bio baš jednostavan poduhvat. Zapravo, rad na ovom projektu trajao je oko dve godine i bio je toliko naporan, da je Bugatti u jednom momentu zamalo digao ruke i priznao poraz. Najteži deo čitave priče bila je precizna aplikacija intrigantnog dezena. Svaki put kada je dizajnerski tim pokušao da nanese dijamantsku skicu na telo automobila, ona bi bivala razvučena i deformisana zbog kontura i linija automobila, odnosno, digitalni renderi se nikako nisu poklapali sa onim što se vidi u stvarnom životu.

“Zbog prirode ovog projekta, gde 2D grafika pronalazi svoje mesto na 3D skulpturi, i nakon brojnih propalih ideja i pokušaja aplikacije, zamalo smo odustali i priznali da ne možemo odgovoriti na zahtev klijenta”, objašnjava Jorg Grumer, direktor boje Bugatti Design odseka.

Na svu sreću, slavni brend nije ostao. Umesto toga, dizajneri su počeli marljivo da modifikuju svaki od 1.600 dijamanata tako da savršeno odgovaraju silueti automobila. To je ponovo bio naporan zadatak, jer samo jedna greška može unakaziti čitav dizajn. Kada je ovaj rad završen, finalni dezen je nanesen na folije koje će kasnije biti fiksirane na autmobil.

Početkom 2020.godine, tim je pokušao da nanese foliju na dva test automobila kako bi se pobrinuli da je njihov proces besprekoran onoliko koliko je to moguće. Kada su bili sigurni u svaki svoj potez, naneli su foliju na automobil klijenta i proveli bezbroj dana proveravajući je i uveravajući se da je svaki dijamant pozicioniran onako kako je planirano.

Na kraju, Bubamara je bila spremna da dobije sloj boje. Kao što je i očekivano, Bugatti tim je proces farbanja odradio ručno, i na tome su radili čitave dve nedelje. Zapravo, razvili su dva specijalna metalik tona – Customer Special Red i Graphite, kako bi kreirali veličanstveni kontrastni efekat. I na kraju, Bubamara je bila spremna za svoj prvi let.

Sa osmolitarskim četvorostruko-turbopunjenim W16 motorom koji izbacuje 1.500 konjskih snaga, Bugatti Divo košta 5.4 miliona dolara, bez dodatnih opcija – možemo zamisliti koliko je kupac morao platiti za svoju Bubamaru, uzimajući u obzir mukotrpan rad koji je zahtevala. Hiperautomobil ograničen je na samo 40 primeraka, dok će dostave krenuti veoma brzo.