Porsche Mission X: još jedan san dobija oblik

Povodom svoje 75. godišnjice, Porsche je predstavio koncept hiperautomobila nazvan Mission X.

Predstavljen uoči 100. godišnjice 24 sata Le Mana, Mission X je inspirisan modelima 959, Carrera GT i 918 Spyder. Ovaj put, međutim, u njemu neće biti motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Porsche Mission X je koncept hiperautomobila i to električnog, uz koji stiže poruka da će biti najbrži serijski automobil na Nurburgringu.

Sa potencijalnim proizvodnim modelom koji se sprema, Mission X je dizajniran sa ciljem da obori rekorde. Porsche tvrdi da će, ako model dođe u proizvodnju, postići rekord koji će preći 22 km dug vijugavi krug legendarne staze Nurburgring Nordšlajfe za najkraće moguće vreme, što znači da će nadmašiti rezultat od 6:35.183 koji je postavio Mercedes-AMG One prošle godine.

Kako će postići taj cilj, nagoveštavaju sledeća dva cilja misije. Jedan je da isporuči „značajno“ više potisne sile od trenutnog 911 GT3 RS, za koji Porsche kaže da nudi 860 kg pri 285 kmh. A drugi je da poseduje odnos snage i težine od otprilike jedne konjske snage po kg.

Što se tiče električnog pogona hiperautomobila fokusiranog na stazu, Porsche nije otkrio broj konjskih snaga ili veličinu baterije. Sa dužinom 4.5 metara i širine 2 metra Mission X je kraći, ali širi i viši od starog 918 Spyder, međutim relativno je kompaktan u poređenju sa modernim superautomobilima. Mission X je spektakularna reinterpretacija hiperautomobila, sa vratima u stilu Le Mana koja se otvaraju unapred i nagore i efikasnim električnim pogonom visokih performansi.

Kada je reč o enterijeru Mission X ima sedišta kontrastnih boja za vozača i suvozača, zajedno sa pojasevima u šest tačaka. Tu je i analogna štoperica koju je napravio Porsche Design koja se nalazi na sredini kontrolne table.

Nadamo se da će Porsche na kraju razviti proizvodnu verziju Mission X jer izgleda da ima elemente da "obori sve rekorde".

Luxury Experience