Maserati predstavio SUV Grecale koji se "takmiči" protiv Porschea

Maserati je konačno otkrio krosover Grecale koji je italijanski proizvođač najavio 2020. godine tokom predstavljanja MC20.

Maserati Grecale će se suprotstaviti Porsche Macan i Alfa Romeo Stelvio modelima, a s obzirom na činjenicu da je Levante najprodavaniji Maserati proizvod koji čini čak 60 odsto globalne prodaje kompanije, očekuje se da će Grecale dodatno pomoći u povećanju tržišnog udela italijanske kompanije.

Pre zvaničnog predstavljanja, prototipovi Maserati Grecale modela bili su opsežno fotografisani, što nam je dalo ideju šta da očekujemo u pogledu spoljašnjeg stila i dimenzija. Kompaktni sportski krosover je drugi model u liniji kompanije nakon sportskog automobila MC20 koji ima svoj novi jezik dizajna, koji se očigledno razlikuje od onoga što smo videli na prethodnim modelima Maserati kao što su Levante, Ghibli i Kuattroporte. Međutim, prepoznatljivi elementi Maserati dizajna su s pravom očuvani, uključujući tri otvora na blatobranima, dizajn farova, pa čak i prednje maske i jasno su inspirisani MC20. Moramo priznati da Maserati Grecale izgleda zaista dobro u jarko žutoj boji kao što se vidi na zvaničnim slikama koje su objavili proizvođači.

Kada je reč o enterijeru, Maserati Grecale ima kabinu sa najviše ekrana od bilo kog drugog modela u liniji. Umesto fizičkih dugmadi, sportski SUV dobija manji ekran osetljiv na dodir odmah ispod glavnog infotainment displeja koji se može koristiti za kontrolu svega, od klime do podešavanja vozila. Iznenađujući element je sat na kontrolnoj tabli koji je takođe digitalizovan za Grecale. Budući da je Maserati, unutrašnjost Grecale modela dolazi umotana u vrhunske materijale, uključujući karbonska vlakna na sportskoj varijanti vrhunskog ranga.

Premijum krosover će se prvo prodavati u tri verzije na gas, što uključuje osnovnu GT verziju, nešto snažniju premijum varijantu Modena i vrhunsku sportsku verziju pod nazivom Trofeo. Sve varijante inače imaju pogon na sva četiri točka.

Osnovna GT specifikacija dolazi sa 2,0-litarskim inline-četvorkom sa turbo punjenjem i 48-voltnim hibridnim sistemom koji proizvodi 296 konjskih snaga i 332 funti-stope obrtnog momenta. Modena ima nešto snažniju verziju ovog motora sa 325 konjskih snaga, dok vrhunski Trofeo ima dekonstruisanu verziju 3,0-litarskog V-6 sa dvostrukim turbo punjenjem iz MC20 koji ima isti sistem paljenja pred-komora. U ovoj aplikaciji, proizvodi 523 konjske snage i 457 funti-stopa obrtnog momenta, u poređenju sa 621 ks i 538 funti-stopa kod MC20.

S obzirom da je cilj da se takmiči sa Porsche Macan GTS i drugim krosoverima performansi u svom segmentu, Grecale Trofeo može da ubrza od nule do 100 km/h za 3,6 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 177 mph. Italijanski proizvođač je najavio da će potpuno električna verzija Grecale pod nazivom Folgore biti lansirana sledeće godine, ali većina detalja tek treba da bude otkrivena.

Cene za Grecale počinju od 64.995 dolara za osnovni GT model i biće u prodaji ovog leta u SAD.