Ferrari Roma - lepotan u čast Večnog grada

Ovaj kupe je omaž bezbrižnom načinu života u kom se uživa, koji je bio karakteristika italijanske prestonice tokom pedesetih i šezdesetih godina…

Predstavljanje novog modela automobila svakako je posebna prilika, ali, kada se radi o novom Ferrari modelu, iščekivanje, ceremonija i drama dobijaju sasvim nove visine. Barem je to bio slučaj u Rimu, kako smo upravo imali priliku da vidimo novi Ferrari Roma model. Novitet iz Maranela je, najblaže rečeno neverovatni grand tourer.

Sa ciljem buđenja “La Nuova Dolce Vita”, automobil je omaž životu u Večnom gradu tokom pedesetih i šezdesetih godina. Poput Ferrari Portofino, Maranello i Modena modela, Roma je svoje ime dobio po specifičnom mestu u Italiji, odnosno njihovom najpoznatijem gradu i prestonici. I dok su ležerne vibracije i životni stil poslužili kao inspiracija za ovaj model, a isto to su učinili i Ferrari Gt modeli iz tog perioda. Direktor dizajna Flavio Manzoni kaže da su otelotvorenja ovog raspoloženja ponajviše predstavljena modelima 250 GT Berlinetta Lusso i 250 GT 2+2. Ove modele možemo primetiti u skulpturnoj haubi novog automobila, novoj perforiranoj rešetki i celokupnoj silueti.

“Želeli smo da ovo bude čista, monolitna forma. Bilo nam je važno da imamo mogućnost da nacrtamo automobil jednom linijom”, kaže Manzoni. Eksterijer odiše modernošću, uglađen je i definisan čistim linijama. Grandiozni prednji deo, sa svojim nosom ajkule koji nas pomalo, da budemo iskreni, asocira na Aston Martin, adaptivnim LED farovima sa horizontalnom LED trakom i novi koncept rešetke, čine ga najmodernijim Ferrari modelom koji smo do sada videli.

Zadnji deo nas asocira na muscle modele, a kompletiran je točkovima od 20 inča. Njegovi farovi su okarakterisani tankim, oštrim šipkama, kreirajući posebno snažnu grafiku. Dva seta dualnih izduvnih sevi, smeštenih u spoljnim uglovima, nagoveštavaju nam potencijalne performanse ovog modela.

Proporcije motora su podržane Ferrari nagrađivanim turbo V8 motorom, koji je dobar za 611 konjskih snaga pri 7.500 rpm. Snaga se distribuira putem osmostepenog DCT prenosa, istog onog koji je skoro debitovao u SF90 Stadale modelu, što znači da je on oko 7.5 kilograma lakši od modela koji menja. Roma od nula do sto kilometara na čast ubrzava za samo 3.3 sekunde, dok mu je maksimalna brzina 320 kilometara na čas.

Ferrari kaže da su ove cifre performansi siguran put do osvajanja najboljeg mesta u klasi ovih modela. Čitav set alata mu pomaže da dostigne ovu brzinu, poput zadnjeg vetrobranskog stakla koje dolazi sa ugradnim mobilnim spojlerom. Roma takođe ima vrhunski dinamički sistem, poput Side Slip Control 6.0, sa pet vozačkih modova, Mannetino i Ferrari Dynamic Enhancer opcije, koje hidraulički prilagođavaju pritisak na kočnicama.

Kako tvrde iz brenda, mnogo napora su uložili kako bi smanjili kilažu ovog modela gde god da je to moguće, što je kao rezultat iznedrilo najbolji odnos kilaže i snage u ovoj klasi. Enterijer novog Roma modela reflektuje evoluciju dualnog kokpita koji se po prvi put pojavio na GTC4 Lusso, kreirajući osećaj individualnih vozačkih i putničkih ćelija. HMI je predivno prerađen, volan je sasvim nov, a sve Roma glavne komande su dostupne putem haptičkih kontrola na volanu, što vozačima daje priliku da se fokusiraju na put.

Digitalni sklop od 16 inča obezbeđuje sve neophodne informancije, dok je vertikalni ekran osetljiv na dodir, kao i onaj smešten sa putničke strane, razvijen tako da bude intuitivan. Ferrari ključ vozačima daje priliku da otvore svoj automobil dodirom na jedno dugme. Cene ovog modela će biti najavljene onda kada model bude spreman za dostavu, ali iz brenda kažu da će ona biti negde oko 200.000 evra na evropskom tržištu.