Ferrari predstavlja SF90 XX Stradale i SF90 XX Spider

Ferrari, kultna italijanska kompanija poznata po svojim moćnim i luksuznim sportskim automobilima, ponovo je podigla letvicu luksuza i izuzetnosti predstavljanjem svojih najnovijih specijalnih modela ograničene serije – SF90 XX Stradale i SF90 XX Spider.

Ova plug-in hibridna električna vozila sa V8 motorom su zasnovana na SF90 Stradale i predstavljaju vrhunac performansi i inženjerske izuzetnosti. SF90 XX Stradale i SF90 XX Spider su kulminacija dvodecenijskog iskustva brenda Ferrari u razvoju specijalnih verzija svojih drumskih automobila i XX programa, koji nudi ekskluzivne ekstremne automobile na stazi odabranoj grupi iskusnih klijenata.

Modeli kao što su 488 Pista i 812 Competizione postavili su nova merila za performanse i rukovanje, dok je XX program pokazao najbolju Ferrari  tehnologiju za staze, a FXX-K EVO je najnoviji dodatak programu.

Kombinujući najbolje od oba sveta, Ferrari je kreirao automobile koji su ulično legalni i koji otelotvoruju inženjerske koncepte i iz specijalnih verzija i iz XX programa. 

SF90 XX Stradale je baziran na superautomobilu u ponudi, SF90 Stradale, i podiže svoje već impresivno uzbudljivo iskustvo vožnje na nove visine. Njegova impresivna snaga od 1030 KS (30 više od SF90 Stradale), specifična softverska logika i radikalna aerodinamička rešenja, uključujući fiksni zadnji spojler, daju performanse bez premca i stvaraju zapanjujućih 530 kg potisne sile pri 250 km/h.

S druge strane, SF90 XX Spider nudi vrhunski adrenalin na stazi sa dodatnim zadovoljstvom vožnje na otvorenom. Njegova sofisticirana aerodinamička rešenja i specijalno razvijeni tokovi vazduha u kokpitu obezbeđuju optimalan komfor putniku. Nepogrešiv zvuk Ferrari V8 motora dodatno poboljšava iskustvo vožnje, čineći svako putovanje uzbuđenjem za sva čula. Opremljen je tvrdim krovom koji se sastoji od aluminijumskih panela, otvara se i uvlači za samo 14 sekundi, a može se aktivirati i pri brzinama do 45 km/h.

I SF90 XX Stradale i SF90 XX Spider imaju plug-in hibridni pogonski sklop, sličan SF90 Stradale i SF90 Spider. V8 motor sa unutrašnjim sagorevanjem je integrisan sa tri elektromotora, dva na prednjoj osovini i jednim između motora i menjača pozadi. Ova konfiguracija omogućava maksimalnu izlaznu snagu od 1.030 KS, postavljajući nove standarde performansi.

Motor V8 sa unutrašnjim sagorevanjem dolazi sa turbopunjačem sa 797 KS, dodatno poboljšavajući performanse ovog izuzetnog automobila. Kroz različita poboljšanja kao što su unapređena efikasnost, povećan stepen kompresije i smanjenje težine, Ferrari je kreirao motor koji pruža izuzetnu snagu i uzbudljive performanse.

Litijum-jonska baterija napaja tri motora, garantujući domet od 25 km u potpuno električnom režimu. Kada je SUS isključen, prednji motori daju automobilu maksimalnu brzinu od 135 km/h.

Aerodinamičke performanse modela SF90 XX Stradale su bez premca u istoriji Ferrari drumski legalnih automobila, što ga čini uporedivim samo sa LaFerrari superautomobilom.

Iz perspektive dinamike vozila, SF90 XX Stradale ima za cilj da pruži maksimalne performanse uz zadržavanje funkcionalnosti hibridnog pogonskog sklopa SF90 Stradale. Prelazak sa električnog režima na hibridni je izuzetno gladak zahvaljujući besprekornoj koordinaciji između električne prednje osovine, 8-stepenog DCT menjača, električnog motora postavljenog pozadi i V8 motora. Ovo zauzvrat garantuje progresivno, kontinuirano ubrzanje i čini svu snagu pogonskog sklopa dostupnom što je brže moguće.

Što se tiče stila, SF90 XX Stradale kombinuje ekstremni dizajn automobila na stazi sa čistim linijama svog prethodnika. Zadnje krilo, prednje krilo u obliku strelice i prepoznatljiva donja krila doprinose njegovim aerodinamičkim performansama, dok elementi od ugljeničnih vlakana ističu tehničke aspekte automobila. U enterijeru, fokus je bio na uštedi težine i dizajnu kokpita koji je inspirisan trkama.

SF90 XX Spider ima modifikacije na zadnjem delu automobila koje kombinuju tradicionalni dizajn letećeg podupirača sa temom strelice na prednjem delu, stvarajući prepoznatljivu i arhitekturu. Ovaj vizuelni efekat daje automobilu drugačiji izgled u poređenju sa SF90 XX Stradale, čineći ga nižim i elegantnijim sa strane. Krov SF90 XX Spider modela ima vetrobransko staklo koje se nesmetano stapa sa bočnim prozorima, doprinoseći spuštenom centru gravitacije. Kada je krov podignut, rol-barovi se neprimetno spajaju i postaju jedno sa krovnom konstrukcijom. Kao i rol-barovi, gornji deo je kreiran od ugljeničnih vlakana i zahvaljujući poznatom Ferrari mehanizmu koji se može uvlačiti tvrdi krov (RHT), može se otvoriti dok se automobil kreće za samo 14 sekundi brzinom do 45 km/h, omogućavajući putnicima da maksimalno uživaju u automobilu u svim vremenskim uslovima.

Iako je ovo ograničena serija oba medela, biće ih proizvedeno relativno mnogo – 799 komada SF90 XX Stradale i 599 komada Spider verzije. Dodatna vest kaže da su, za razliku od dosadašnjih XX modela koji su bili namenjeni isključivo za stazu, SF90 XX Stradale i Spider ulično legalni. SF90 XX Stradale će se prodavati po ceni od 770.000 evra, dok će Spider koštati oko 850.000 evra.

Luxury Experience