Bugatti W16 Mistral – elegancija ekstrema

Majstorstvo neverovatnih brzina i neprikosnovenih sila u vanvremenski elegantnom dizajnu oduvek je bilo ključni deo Bugatti DNK…

W16 Mistral, najekstremniji roadster model ovog brenda i poslednji ulično legalni pozdrav W16 motoru, predstavlja remek delo koje proslavlja simbiotski vrhunac dizajna i inženjeringa.

Emilio Šervo, CTO Bugatti Rimac, izjavio je: “Upravljanje termodinamikom i aerodinamikom efikasno je ključ za postizanje više od 420 kilometara na čas u automobilu otvorenog krova, čak i kada on poseduje 1600 KS, koje dobija od možda najnaprednijeg automobilskog motora ikada kreiranog. Moramo veoma dobro razmišljati o tome kako oblikujemo W16 Mistral i protok vazuha kroz i oko automobila, kako bismo delikatno balansirali hlađenjem i aerodinamikom. Ipak, naravno, ovo moramo činiti sa osećajem za eleganciju po kom su Bugatti modeli poznati. U pitanju je automobil koji je dizajniran sa svrhom, ali istovremeno odiše osećajem vanvremenskog”.

Kombinacija čiste umetničke vizije i majstorskog savladavanja zakona fizike je neprimetno spojen od strane Bugatti dizajnerskih i ižnenjerskih timova. U prednjem delu W16 Mistral možemo primetiti novu, širu, dublju i više trodimenzionalnu iteraciju slavne Bugatti rešetke hladnjaka u obliku potkovice, koja dozvoljava hladnjaku namenjenom za visoke temperature da se hrani jednim usisnikom, dajući usisnicima koji se nalaze sa strane mogućnost da se fokusiraju na obezbeđivanje vazduha isključivo interkulerima.

Protok vazduha oko prednjih uglova dobio je dva usisnika – jedan se nalazi pored točka, dok je drugi integrisan unutar novog dizajna trodimenzionalnih farova. Vazduh se dalje navodi od prostora visokog pritiska do onog sa niskim koji se nalazi u prostoru točkova, što bi ranije kreiralo turbulenciju i otpor, i uticalo na performanse W16 Mistral modela.

Ahim Anšajt, direktor dizajna Bugatti Rimac, izjavio je: “Frontalnim izgledom automobile dominiraju ovi veliki usisnici. Dok je taj deo očigledno delo Bugatti brenda, potrudili smo se da u njemu kombinujemo detalje naših retkih automobila – Divo, Centodieci i La Voiture Noire. Vetrobransko staklo se obmotava u elegantnom motivu vizira, dok prednji deo postaje vertikalniji, kako bi kreirao dizajn koji je istovremeno oblikovan zarad brzine i lepote”.

Sa novim roadster profilom, tim je inkorporirao novu verziju Bugatti C-linije, koja tradicionalno obeležava profil Chiron modela. Dizajnerska linija koja se obmotava oko usisnika sa strane, sada se povezuje sa gornjom ivicom prozora, a potom se trodimenzionalno transformiše na gornjoj ivici vetrobranskog stakla. Krucijalna za vizuelni identitet W16 Mistral modela, koji deluje kao da skače unapred, ova linija nije bila nimalo laka za kreiranje.

“Kako bismo ovo uradili kako treba, morali smo da odvojimo usisnik vazduha za motor od usisnika za hladnjak ulja”, nastavlja Ahim. “Ukoliko ih zadržimo zajedno, usisnici sa svake strane automobila morali bi da budu povećani izvan svih proporcija. Umesto toga, vratili smo se na Veyron 16.4 Vitesse i Type 57 Roadster Grand Raid inkorporirajući motorni usisnik iza naslona za glavu putnika. Ovo rešenje je istovremeno elegantno, funkcionalno i bezbedno; vitki bočni usisnici su proporcionalno savršeni i dovode vazduh isključivo u hladnjake ulja, dok usisnici motora naslona za glavu stvaraju ogroman osećaj zvučne drame, istovremeno radeći na zaštiti putnika u slučaju prevrtanja."

Sav vazduh koji prolazi kroz bočne strane se kanališe kroz dva hladnjaka – po jedan sa svake strane – preko zadnjih točkova, a zatim kroz zadnja svetla u obliku slova X modela W16 Mistral – što je elegantna reinvencija kultnog dizajna Bolide. Ventilacioni otvori se pojavljuju u trouglastom negativnom prostoru između 'X' snopova svetlosti, stvarajući pad pritiska između bočnih usisnih i izlaznih otvora na zadnjem delu W16 Mistral modela što pomaže u upravljanju temperaturom motora, čak i pod visokim opterećenjem.

Emilio Šervo nastavlja: ​​„W16 Mistral će biti sposoban za 420 km/h u režimu ‘Top Speed’, dok će i dalje inspirisati maksimalno poverenje kod vozača. Vrhunska kontrola u svim uslovima i pri svim brzinama je suštinski deo Bugatti DNK, a da bi se isporučila ova karakteristika, aero mapa W16 Mistral modela je pažljivo definisana. Kroz sintezu inženjerske sposobnosti i dizajnerskog talenta, W16 Mistral postiže delikatan balans smanjenja otpora i potisne sile kroz pažljivo dizajniran prednji razdelnik, aerodinamičko podvozje i visokoenergetski protok vazduha oko zadnjeg krila u obliku aeroprofila kada se aktivira.”

W16 Mistral će raditi u režimu „Najveća brzina“ sa minimalnom količinom nagiba na zadnjem krilu kako bi se smanjio otpor, ali zadnji difuzor je optimizovan jer sila pritiska koju stvara dolazi sa vrlo malom kaznom za otpor. Ivica difuzora je podignuta kako bi se povećao njegov nagibni ugao i odnos širenja, pomažući da se održi sigurno rukovanje W16 Mistral modelom i njegovom rekordnom najvećom brzinom, kao i njegovom reputacijom vrhunskog roadstera.

Ahim zaključuje: „W16 Mistral je poseban trenutak u istoriji Bugatti brenda; u pitanju je vrsta automobila koja će se decenijama ili čak vekovima viđati na travnjacima vrhunskih događaja Concours d'Elegance. Napravili smo bezvremenski enterijer za ovaj automobil, uključujući uvođenje složene tkane kože koja se koristi na novodizajniranim panelima vrata, a koje je pažljivo testirana i proizvedena u skladu sa standardima kvaliteta Bugatti. I kao znak slavnih prethodnika modela W16 Mistral, poput Type 41 Royale, menjač - napravljen od čvrstog bloka aluminijuma - ima dodir drveta i umetak od ćilibara sa poznatom skulpturom Rembranta Bugatija "plešućeg slona" zaključanom unutra. ”

Biće proizvedeno samo 99 primeraka W16 Mistral modela, po ceni od 5 miliona evra neto, a isporuke bi trebalo da počnu 2024. Čitav proizvodni ciklus W16 Mistral modela je već rasprodat.

Luxury Experience