Bugatti predstavlja Mistral Roadster od 5 miliona dolara

Vreme je da se pozdravimo sa Bugatti moćnim W16 motorom.

Prvi put predstavljen na modelu Veyron koji je definisao eru 2005. godine, W16 je postao srce svakog Bugatti automobila, poput modela Chiron, uključujući Super Sport od 1.600 konjskih snaga.

Sada se, međutim, poglavlje W16 Bugatti priče zatvara, sa roudsterom koji se zove Mistral. Automobil koji će biti prikazan na Nedelji automobila u Montereju u Kaliforniji, Mistral privodi kraju eru W16, pre nego što se novoformirani Bugatti Rimac prebaci na hibridne i na kraju potpuno električne pogone.

W16 Mistral ima istu snagu od 1.600 konjskih snaga kao Chiron Super Sport iz svog 16,4-litarskog motora sa četiri turbo punjača. Biće napravljeno samo 99 primeraka po ceni od 5 miliona evra, a svi su prodati pre nego što je Mistral uopšte objavljen.

„Za konačno pojavljivanje Bugatti legendarnog W16 motora, znali smo da moramo da napravimo roadster. Više od 40% svih Bugatti vozila ikada napravljenih je bilo sa otvorenim krovom, uspostavljajući dugu liniju ikona performansi koje su, do danas, poštovane širom sveta. U Chiron eri, do danas, nije bilo roadstera, tako da predstavljanje Bugatti W16 Mistral nastavlja ovo nasleđe, vođeno ogromnom potražnjom naših klijenata da iskuse moćne performanse našeg legendarnog motora. W16 Mistral otvara sledeće poglavlje u priči o Bugatti roadsteru, inspirisanom legendom dužom od jednog veka“, rekao je Mate Rimac, izvršni direktor Bugatti Rimac.

Mistral je dobio ime po vetru koji duva iz doline reke Rone, kroz gradove na Azurnoj obali u južnoj Francuskoj i na Mediteran. Bugatti W16 Mistral debituje u bojama inspirisanim Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid - crna sa primesama braon boje i suptilnim žutim akcentima. Ne samo da je to omaž kultnoj karoseriji, već i Etoreu Bugatiju, koji je izabrao crno-žutu kombinaciju za mnoge od svojih ličnih automobila, uključujući i svoj Type 41 Royale.

Direktor dizajna je rekao: „Znamo da će W16 Mistral uvek imati značaj u Bugatti priči označavajući poslednji put da je možda najbolji automobilski pogon korišćen u drumskom serijskom automobilu. Mi, kao dizajnerski tim, osetili smo ogroman pritisak da isporučimo stil koji bi odmah preneo ovaj značajan trenutak, crpeći inspiraciju iz nekih od najlepših roadstera u Bugatti istoriji."

Dizajn novog modela, bio je u velikoj meri inspirisan jednim od Bugatti najvećih roudstera — Type 57 Roadster Grand Raid iz 1934. Njegov uticaj se najbolje vidi na vetrobranskom staklu Mistral automobila. Nije u obliku slova V kao kod Grand Raida već se odlikuje jedinstvenim zakrivljenim dizajnom koji se obavija oko A-stuba stvarajući efekat poput vizira za vozača. Unutra, roadster ne izgleda radikalno drugačije od ostalih Chiron modela. Kabina usredsređena na vozača napravljena je od istih vrhunskih materijala — kože, laganog titanijuma i aluminijuma izbrušenog iz jednog bloka — ali nudi nekoliko novih detalja poput panele vrata od tkane kože i ćilibarski umetak u menjaču.

Pokretanje Mistrala je definitivna verzija W16 motora kompanije. To je isti motor od 8,0 litara koji se nalazi u Chiron Super Sport 300+, koji je sposoban da ispumpa 1.577 KS. Zahvaljujući tome, Mistral obećava da će ponuditi performanse koje malo drugi automobili sa otvorenim krovom mogu da ponude. Ni Bugatti ne čini ništa da obuzda očekivanja. Brend kaže da je njihov cilj da automobil bude proglašen najbržim roudsterom na svetu.

Na tipičan način za Bugatti, Mistral ima visoku cenu od oko 5 miliona dolara. Biće predstavljeno samo 99 primeraka, od kojih su svi već prodati, prema brendu. Ne brinite, ipak imamo osećaj da neće proći mnogo vremena pre nego što neki stigne na sekundarno tržište.

Luxury Experience