Automobilsko umetničko delo - Pagani Utopia

Pagani Utopia je potpuno novi superautomobil koji predstavlja treće poglavlje u slavnoj priči italijanskog proizvođača koja je počela 1999...

Ovo nije nova varijanta modela već dugo očekivani naslednik  Pagani Huayra. Ali, u isto vreme moramo reći da se u međuvremenu nije dogodila „tehnološka revolucija“, već se Horacio Pagani, osnivač kompanije, vratio osnovama kako bi stvorio automobilsko umetničko delo prikladno nazvano Utopia. Ime je preuzeto iz knjige Tomasa Mora Utopija iz 1516. godine koja opisuje idealni svet filozofa. Upravo to predstavlja novi Pagani superautomobil – automobilsku kreaciju koja će vas svojom jednostavnošću i fokusom na čisto zadovoljstvo vožnje podsećati na idealan svet.

Pagani kaže da je saslušao želje svojih klijenata kako bi otkrio šta žele od sledećeg superautomobila kompanije. Prema rečima italijanskog proizvođača, postojeći klijenti su tražili tri stvari: „jednostavnost, lakoću i zadovoljstvo vožnje“. Ono što je rezultiralo je superautomobil koji je potpuno moderan, ali će vas i dalje podsećati na zapanjujuće mašine iz analogne ere.

Počevši od motora ispod haube Pagani Utopia ima tvin-turbo 6,0-litarski V12 iz Mercedes-AMG koji je sposoban da proizvede 852 konjske snage dok ispunjava savremene propise o emisiji. Obrtni moment nije izmenjen i iznosi 1.100 Nm. Ali to nije sve! Jedan od najvećih vrhunaca novog vozila je to što se može kupiti sa Xtrac dizajniranim sedmostepenim manuelnim menjačem. Kupci mogu da izaberu sedmostepeni automatizovani ručni menjač, kao i manuelni sa sedam stepeni prelaza. Takođe, zadnja osovina ima elektro-mehanički diferencijal.

Dolazeći do dizajna Pagani Utopia, italijanski proizvođač superautomobila ostao je veran svom izrazitom dizajnerskom jeziku koji istražuje formu skulpturalnog dizajna. Horacio Pagani je počeo da skicira Utopiu pre više od šest godina i moramo priznati da je zapanjujuća. Odmah ćete primetiti da stil novog superautomobila više liči na evoluciju Huayre, iako ima neke veoma očigledne elemente dizajna inspirisane legendarnom Zondom.

Ipak, ukupni dizajn Utopie je minimalistički u odnosu na Huayra i Zonda modele. Iako je zadržao karakteristike dizajna kao što su četvorostruki središnji izduvni sistemi i kabina u obliku suze, neke karakteristike su izbačene u novom modelu, uključujući gullwing vrata. Umesto toga, Utopia dobija vrata sa makazama, što uopšte nije loše.

Srećom, Pagani nije krenuo sa najnovijim trendom dodavanja masivnih ekrana u ime modernizacije. Jedini ekran je iza volana koji se nalazi između analognog brzinomera i tahometra. Umesto toga, kabina Pagani Utopia automobila okupana je skulpturalnim dugmadima. Unutrašnjost je umotana u kožu i ima dosta aluminijumskih ukrasa, uključujući pedale i volan koji su izrezani od čvrstih blokova metala.

Pagani kaže da u početku planira da napravi 99 primeraka kupea Utopia. Ali u slučaju da ste i dalje zainteresovani da znate cene, Pagani je saopštio da će Utopia koštati otprilike 2,2 miliona dolara.

Luxury Experience