Sergej Makhno je redizajnirao svoj dupleks stan u Kijevu s namerom da kreira "most" između japanskog minimalizma i ukrajinske estetike".
Dizajn stana površine 175 kvadratnih metara zasnovan je na japanskom konceptu Wabi-sabi, filozofiji koja je izvedena iz budističkih učenja koja prihvata prolaznost i nesavršenost i slavi prirodne predmete i procese.
Dizajniran od strane kijevskog arhitekte Sergeja Makhnoa za njega i njegovu porodicu, ovaj enterijer se može pohvaliti krovnom terasom, otvorenim dnevnim boravkom, kuhinjom i trpezarijom, kao i brojnim komadima nameštaja posebno dizajniranim za ovaj prostor.
Paleta tamnih boja i grube teksture korišćena je za stvaranje mirnog i meditativnog raspoloženja. "Wabi-sabi estetika je srž dizajnerskog koncepta", objasnio je arhitekta. "Enterijer pokazuje poštovanje starih elemenata."
Hrastove grede su ugrađene u dnevni boravak otvorenog plana kako bi se stvorio izgled tradicionalnog japanskog doma. Sergejeva zbirka Cucuteni-Trypillian keramike - neolitsko-eneolitska arheološka kultura koja je postojala u periodu između 5200. i 3500. p.n.e, u istočnoj Evropi - predstavlja ukrajinsko nasledstvo arhitekte.
"Kada sam imao 12 godina trenirao sam karate, i od tada japanska kultura je postala deo mene i moja unutrašnja estetika", objasnio je Makhno. "Cenim njen lakonizam, prirodne materijale, grube teksture. Istina je u jednostavnosti - to je moj stan."
Ostali antički predmeti uključuju sto iz 17. veka koji krasi glavnu spavaću sobu, drevno lava kamenje i razni spašeni drveni alati i predmeti. Metalno stepenište koje vodi u glavnu spavaću sobu i dve dečije sobe ima ručnu ogradu od drveta, dok su za okvir vrata korišćena dva stabla drveta.
U glavnoj spavaćoj sobi, stakleni zid u stilu Crittal deli spavaću sobu od kupatila sa pogledom na sunčani i prelepi vrt. Makhno je vodio računa da integriše funkcije koje se odnose na četiri elementa; zidovi od gline predstavljaju zemlju, umetnička instalacija pod nazivom Burn of reality predstavlja element vatre, slika Vasiliy simbolizuje vodu, dok otvoreni plan čitavog prostora- predstavlja vazduh.
"Zidovi imaju prirodnu završnicu od gline što je autentična tehnika koja je korišćena u starim ukrajinskim stanovima", objasnile su arhitekte. "Prijatna rustičnost je upotpunjena teksturom drvenih elemenata i glatkih mermernih površina."
Seriju velikih crnih bakarnih, plavih keramičkih i teksturnih visećih lustera koji se nalaze iznad trpezarijskog stola, u spavaćoj sobi i u kuhinji dizajnirao je takođe sam Makhno Sergej.
N.V.T.
Izvor Dezeen