Savršene boje za dekoraciju doma

Ako vam se na momente učini da živimo unutar ogromne dekorativne duge, niste daleko od istine.

Nakon mnogobrojnih sajmova nameštaja i dekoracije, brendovi nameštaja i aksesoara uverili su nas da boja više nije samo svetlosna sugestija. Neka živi! Na zidovima, u kuhinji, u kupatilu...

Ova hromatska pobuna zahteva malo rafinisanja, jer nije svaki unutrašnji prostor spreman za udarac u pastelnim tonovima. Dizajneri moraju da eksperimentišu kako bi primenili određenu boju za stvarni život, a ne samo za magazine.

Na pitanje, koje boje preporučuju svojim klijentima u skladu sa njihovim karakterom, Laura Neuman, osnivač PepperJack Interiors iz Sakramenta, otkriva sofisticiranu paletu. "Za klijenta avanturističkog duha, koristiću dramatične i tamno zelene, plave i senf žute, bilo da se radi o nameštaju ili završnim obradama boja.”

Britanski proizvođač boja i tapeta Farrow & Ball je upravo izdao devet novih boja, predstavljenih na specijalnoj instalaciji na London Design Festivalu.

Kompanija s vremena na vreme osvežava svoju paletu od 132 boje i ovaj asortiman ima svoj deo neutralnih nijansi. Pa je tako, Jitney br.293 nijansa boje peska nazvana po autobusu koji putnike vozi iz Njujorka do Hemtonsa ili Shadow House White br. 291, nežno bela koja je opisana kao boja koja se nekada koristila u školama.

Postoje i bogate ponude nijansi kao što su Paean Black br. 294, snažna nijansa koja ima crvenu bazu. Zatim, De Nimes br. 299, elegantno plava, a japanski list banča od kog se spravlja čaj je inspirisao nastanak nijanse Bancha br. 298.

Tu je i ružičasta boja koju obožava cela generacija Milenijalaca. Brend nudi dve mogućnosti: Rangwali br. 296 - živopisna nijansa svetlo ružičastog praha koji se koristi na indijskom Holi festivalu, i Sulking Room Pink br. 295 koja ima više miran, prigušen ton.

Toliko smo navikli na boje da lako previdimo složen proces koji se krije iza njihovog razvoja. "Kreiranje novih boja je precizan i pravovremeni proces - od inicijalnog istraživanja do lansiranja novih boja neophodno je da prođe oko 18 meseci - osiguravajući da svaka nova boja zaista zasluži svoje mesto u našoj paleti", kaže Šarlot Kosbi, direktor kreativne kompanije Farrow & Ball.

"Kada razvijamo nove boje, razgovaramo sa našim svetskim konsultantima i izložbenim prostorijama i analiziramo našu postojeću kartu kako bismo identifikovali bilo kakve praznine u paleti. Takođe, pregledamo dugoročne dekorativne, društvene i ekonomske trendove koji nam pomažu da izaberemo odgovarajuće boje za dodavanje u našu već postojeću kolekciju."

Razmišljanje o pigmentima kao deo šireg kulturnog vežbanja ima smisla s obzirom na ulogu koju moda igra u našim životima. Institut Pantone proglašava “Boju godine” već skoro skoro dve decenije, pomažući nam da pratimo kako se osećamo i artikulišemo u odnosu na neke tonove, ponekad pre nego što to i sami shvatimo.

Boja koju birate za kuću je uvek nešto lično.

Živeti sa njom, ili u odsustvo nje, isključivo je stvar ličnog izbora. Dizajneri se slažu u jednom da je da je obojiti zidove najlakši i najbrži način da prostoru date potpuno novi karakter.

N.v.T.

Izvor Robb Report

Luxury Experience