Zašto je Domino Pizza Rolex satu naglo skočila vrednost poslednjih godina?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 秋山具義 (@gugitter)

Da li je moguće povezati skupi brend satova sa picom koja se prodaje po razumnoj ceni? Pa, u slučaju Domino's Pizze i Rolex brenda to se dogodilo i rezultiralo ogromnim uspehom.

Početkom 1980-ih, Domino se udružio sa kompanijom Rolex kako bi motivisao menadžere prodavnica da ispune prodajne ciljeve. Obećao je da će, ako ostvare 20.000 dolara u sedmičnoj prodaji, dobiti Rolex sat sa crveno-plavim logotipom kompanije na brojčaniku. To nije bio prvi put da je kompanija Rolex napravila takvu saradnju sa brendom. U stvari, saradnja sa kompanijama je bila prilično uobičajena u to vreme za luksuzni brend satova. Postoje i drugi Rolex komadi napravljeni u saradnji sa kompanijama Winn Dixie, Coca-Cola, Cotton Bowl Classic, Pan Am, Busch, Honda i Pool Intairdril Oil Company.

Međutim, kako je potražnja za Rolex komadima porasla, ovaj program je prekinut. Za brend je dovoljno teško da proizvede dovoljno satova da zadovolji svoju bazu kolekcionara bez dodavanja prilagođenih komada korporativnih brendova.

Tokom proteklih godina, proizvedena su tri različita tipa Domino's Rolex satova. Prvi su napravljeni početkom i sredinom 1980-ih, dok su početkom 1990-ih promenjeni i predstavljeni sa manjim logoom i konačno, sredinom 1990-ih, pušteni su satovi sa kosim logotipom.

U početku su snobovski kolekcionari gledali sa prezirom na ovaj sat, jer su to bili najjeftiniji Rolex satovi koje ste mogli da kupite. Jer ko bi želeo luksuzni sat sa logoom lanca brze hrane? Očigledno, satovi sa logotipom brenda toliko nisu bili voljeni, pa su trgovci uklonili Domino's logo sa sata i tako je na tržište stigao potpuno uredan Rolex Air King.

Sada su se stvari promenile i čini se da ovaj sat vraća svoju slavu. Ako pogledamo rezultate nekih aukcijskih kuća, videćemo veoma različite brojeve koji prate Domino's Rolex u poređenju sa pre samo nekoliko godina. Christie's je, na primer, prodao jedan za 20.000 dolara u oktobru 2020, a drugi za 22.000 dolara u decembru 2021.

Mnogo je faktora koji doprinose njegovoj vrtoglavoj ceni: rastuća ljubav prema logotipima, nostalgija 90-ih i potpuno nova klijentela koja ima manje snobovskih ideja o satovima.

Luxury Experience