Ponesite na svom zglobu komad automobilske istorije

Slušajući ko-predsednika Chopard brenda, Karla Fridriha Šojfelea, kako opisuje 30 godina dugu vezu ovog brenda sa voljenom Mille Miglia trkom, odmah nam postaje jasno da to nije tek obično korporativno partnerstvo…

Za Šojfelea, to je bilo jedno veoma lično putovanje, koje reflektuje njegovu ličnu upornost kao proizvođača časovnika. Zapravo, upravo ta njegova lična veza može biti ono što konstantno nastavlja da daje Chopard Mille Miglia časovnicima važnost i autentičnost, dok druga partnerstva ovog tipa dobijaju poprilično apatične reakcije entuzijasta.

Šojfele, koji je od svog oca nasledio ljubav prema trkama, bio je mladi gledalac Mille Miglia trka, kada se zarekao da će pronaći način kako da u njima učestvuje. Ovaj reli, koji se održavao od 1927. do 1957.godine, oživljen je 1977.godine kao dramatizacija istorije ograničena na automobile napravljene tokom tog originalnog tridesetogodišnjeg perioda.

Do 1988.godine, Šojfele je pronašao pravi automobil, 1955 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing i bio je spreman da se takmiči, donoseći ne samo Chopard sponzorstvo, već i Džekija Iksa, šestostrukog osvajača 24 Hours of Le Mans, kao svog suvozača.

“Mille Miglia je pokretni muzej, koji ide kroz neverovatni pejzaž, sa gledaocima koji su pravi entuzijasti i učesnicima koji su sasvim ludi i strastveni”, objašnjava Šojfele.

Ova strast pomaže nam da objasnimo zašto je Chopard, kao sponzor i zvanični merač vremena, uradio mnogo više za ovo takmičenje od pozajmljivanja svog imena i davanja novca. Mille Miglia komadi su najšire prepoznatljivi muški časovnici. Ali, pre 1995.godine, oni su bili dostupni samo za takmičare.

“To je bio zaista mali kvarcni hornograf, jer je to bilo u modi”, kaže Šojfele o izdanju iz 1988.godine sa prečnikom od 37 mm, čije je glavno obeležje bila odvažna crvena strela gravirana na brojčaniku i čeličnoj bazi. Tokom skoro cele jedne decenije, Chopard je nastavio da proizvodi kvarcne komade, a tek 1997.godine, godinu dana nakon osnivanja sopstvene proizvodnje, oni su predstavili prvi mehanički hronograf u ovoj kolekciji.

“Pravi proboj dogodio se devedeset osme godine, kada smo predstavili narukvicu koja nas je podsećala na Dunlop trkačke gume iz šezdesetih godina. U pitanju je bila gumena narukvica sa dezenom koji je preuzet sa njih i koristimo je i dan danas. Tada smo zaista počeli da reflektujemo dizajn retro automobila”, kaže Šojfele.

Mille Miglia Race izdanje povodom tridesete godišnjice ovog partnerstva predstavljeno je ranije ove godine, a moramo priznati da je i ono verno svom povodu. “Oblik i finiš ovog modela, savršena su ekspresija smisla Mille Miglia”, kaže Šojfele o hronografu prečnika 42 mm, koji poseduje antracitni brojčanik inspirisan klasičnim instrument tablama, sa kožnim kaišem koji je postavljen gumom.

 

Luxury Experience