Alesandro Mikele napušta brend Gucci

Italijanska modna kuća je u sredu potvrdila spekulacije da će njen kreativni direktor Alesandro Mikele napustiti brend, kojim je rukovodio od 2015.

Dan ranije, insajderi su otkrili da postoje tenzije između Mikelea i višeg menadžmenta Keringa, matične kompanije brenda Gucci. Anonimni izvor rekao je da je od Mikelea „zatraženo da pokrene snažnu promenu dizajna“, ali nije ispunio zahteve. Drugi izvor je rekao da predsednik i izvršni direktor Kering kompanije, Fransoa-Anri Pino, želi promenu tempa za najveći brend grupe.

Vest je imala skoro trenutni uticaj na Keringove cene akcija. Akcije korporacije su u sredu porasle za dva procenta pre nego što su pale za 0,4 procenta u trgovanju tokom popodneva - a zatim su ponovo porasle u ranim večernjim satima, kako je preneo Rojters.

„Postoje trenuci kada se putevi raziđu zbog različitih perspektiva koje svako od nas može imati“, rekao je Mikele u izjavi. „Danas se za mene završava jedno izuzetno putovanje, koje traje više od 20 godina, u kompaniji kojoj sam neumorno posvetio svu svoju ljubav i kreativnu strast. Tokom ovog dugog perioda, Gucci je bio moj dom, moja usvojena porodica. Ovoj široj porodici, svim pojedincima koji su je podržavali, upućujem najiskrenije hvala, svoj najveći i najsrdačniji zagrljaj. Zajedno sa njima sam priželjkivao, sanjao, maštao. Bez njih ništa od onoga što sam napravio ne bi bilo moguće. Njima ide moja najiskrenija želja: da nastavite da negujete svoje snove, suptilnu i nematerijalnu materiju koja čini život vrednim življenja. Ostanite verni svojim vrednostima, živite svojim strastima, vođeni vetrom slobode", rekao je Mikele u saopštenju.

Mikele, bivši dizajner aksesoara, počeo je u brendu Gucci 2002. godine, ali je zvanično imenovan na najvišu kreativnu ulogu u januaru 2015. Tokom proteklih sedam godina transformisao je klasičnu italijansku modnu kuću svojim maksimalističkim dizajnom i avangardnom androginom estetikom. Zajedno sa izvršnim direktorom Markom Bicarijem, Mikele je nadgledao period rasta bez presedana brenda Gucci, koji je 2021. proglašen za najprofitabilniji brend kompanije Kering, sa prihodom koji je porastao 31 odsto u odnosu na prethodnu godinu na 10 milijardi dolara (9,73 milijarde evra).

U poslednjim kvartalima, međutim, popularnost brenda Gucci je počela da opada. Učinak brenda na kineskom tržištu posebno je postao izvor zabrinutosti za investitore. „To je brend koji je gubio zamah, ako nekoga brzo ne postave na čelo, izgubiće još više zamaha“, rekao je jedan izvor.

Štaviše, akcije Keringa pale su za oko 24 odsto od početka godine. Poređenja radi, akcije njegovog najvećeg rivala LVMH pale su samo četiri procenta.

„Nakon sedam godina na čelu kreativnog pokretača kuće Gucci, možda je došlo vreme za promenu, a čini se da se stvara konsenzus među institucionalnim investitorima da je potreban novi pristup da bi se brend ponovo zapalio“, rekli su analitičari za Rojters.

 Sa nestrpljenjem iščekujemo da čujemo ko će zameniti brilijantnog Alesandra Mikelea!

Luxury Experience