Adastra - jahta koja nas asocira na svemirski brod

Adastra, jahta koja se zaputila prema zvezdama kada se njeno ime prevede sa latinskog jezika, definitivno nije prosečna…

Sa veličanstvenim profilom koji nas podseća na svemirski brod, ona će mnogima delovati kao koncept, ali zapravo je skoro jednu deceniju deo naše stvarnosti, osvajajući mora svojom dužinom od 42 metra.

“Bili smo pravi srećnici što smo dobili priliku da provedemo tri meseca na ovoj jahti svake godine otkako je konstruisana, prelazeći preko Atlantika i Pacifika, i istražujući tradicionalne moreplovačke putanje, poput Mediterana i Kariba”, izjavio je vlasnik ove jahte, koji je želeo da ostane anoniman. “Adastra je zaista stabilna i bezbedna, sposobna da se izbori sa prekim okeanskim strujama”, dodaje on, objašnjavajući da je istovremeno ona jedan od najinovativnijih brodova sveta.

Britanski dizajner, Džon Šatlvert, osvojio je brojne nagrade i konstantne pohvala zbog kreacije ove jahte. Ono što ovaj brod izdvaja od drugih je trio srebrnih trupova, koji nas asociraju na potporne kanue. “Struktura je većim delom inžinjersko dostignuće. Niko nije dizajnirao ili konstruisao brod poput ovog”, objašnjava dizajner.

Konstruisana od strane McConaghy Boats u Kini, veličanstvena jahta prošla je kroz temeljnu strukturnu analizu, dok je njen kompjuterski model testiran kada se radi o uticaju talasa i potencijalnoj izdržljivosti sva tri trupa prilikom osvajanja svetskih mora. Proizvedeni od e-stakla i Kevlara, trupovi jahte su matirani na njenu karbonsku superstrukturu, tako da je ona zapravo teška samo 49 tona, u poređenju sa konvencionalnih šezdeset. Budući da je smanjene kilaže bilo od kritičnog značaja za performanse ovog trimarana, McConaghy je dizajnirao po meri sve njene komponente – otvore, rasvetu, merdevine i šarke, pa su svi delovi napravljeni od karbona. Lagani dizajn donosi hidrodinamičku efikasnost, stabilnost i performanse, kao i nisku potrošnju goriva, a samim tim i smanjeni uticaj na prirodno okruženje. “Ona koristi sedmi deo goriva u poređenju sa motornim jahtama sličnih dimenzija”, objašnjava Šatlvert.

“U vreme dizajniranja, nadali smo se da će ovaj dizajn predstaviti osvešćenost po pitanju ekoloških problema sa kojima se svet suočava, istovremeno dajući podstrek promeni stava kada se radi o smanjenu karbonskih emisija i potrošnje fosilnih goriva”, dodao je.

Adastra je već podnela oluje brzine do 50 čvorova, a poseduje opseg od 10.000 nautičkih milja, pri brzini od 10 čvorova. Pokreće je jedan 1.150 HP Caterpillar C18 motor, koji joj daje maksimalnu brzinu od 23 čvora, sa brzinom krstarenja koja iznosi 17. Adastra takođe ima dva Yanmar spoljna motora od 110 KS, koji pokreću tri njena generator. Kada se radi o transokeanskim putovanjima, ona poseduje dva rezervoara od 730 galona.

Zahvaljujući svom plitkom gazu, Adastra jahta vas može odvesti do delova mora kojima tradicionalne jahte ne mogu ni prići, poput Bahama. Pored toga, ona ima sopstveni, prilagođeni sistem ankerisanja, sa tri sidra.

Iako je generalno okrenuta ekološkom dizajnu, Adastra je i dalje u svojoj suštini luksuzna jahta. Sa glavnim trupom koji se širi preko vode zarad dobijanja većeg prostora, njen eksterijerni raspored dozvoljava gostima da uživaju u brojnim odeljcima. Skandinavski enterijer nastao je kao delo Jepsen Designs, a oličenje je minimalizma, akcentovanog protokom prirodne svetlosti koja dopier unutra kroz zaobljene prozore i svetlarnike. Otvoreni prostori su ulepšani prirodnom paletom boja, dok sama jahta nudi dovoljno mesta za devet gostiju i do šest članova posade. Njena master kabina nalazi se na krmi, a direktno je povezana sa glavnim salonom, dok su dve gostinjske kabine i kuhinja smešteni u blizini motora.

Predlažemo vam da za kraj ove priče prelistate našu galeriju…