McLaren je objavio da je prvi P1 isporučen kupcu i da sada mogu da objave službene podatke o performansama ovog modela koji će biti proizveden u ograničenoj seriji od 375 primeraka.
Prvi model je upravo ovaj koji možete da vidite na priloženim slikama.Reč je o verziji u Volcano žutoj boji koju je kupac preuzeo u McLarenovom Tehnološkom centru.
Puno važniji je podatak da će ovaj automobil do 100 km/h ubrzavati za 2,8 sekundi, do 200 km/h za 6,8 sekundi dok će do 300 km/h stizati za 16,5 sekundi. Najveća brzina će mu biti elektronski ograničena na 350 km/h.
P1 će se zaustaviti za 30,2 m, odnosno za 2,9 s pri brzini od 100 km/h, dok će mu zaustavni put biti 116 m, odnosno 4,5 sekunde pri brzini od 200 km/h. Za zaustavljanje pri brzini od 300 km/h zaustavni put je 246 m, odnosno zaustavljanje će trajati 6,2 sekunde.
Sa druge strane fabrički podaci kažu da mu prosečna potrošnja iznosi 8,3 l/100 km, a emisija 194 g/km. Ovaj automobil pokreće 3,8 V8 bi-turbo uparen sa električnim motorom. Ukupna snaga im iznosi 916 KS i najveći obrtni momenat od 900 Nm
O BRENDU
McLarenovi automobili imaju samo jednu svrhu: inkorporiranje onoliko tehnologije Formule 1 u drumske automobile koliko je moguće. Osnovana 1989. godine, kompanija nije bila veoma produktivna, ali je nekoliko modela koji su lansirani ušlo u automobilsku istoriju.
Njihov prvi automobil bio je McLaren F1. To je bio kupe trosed koji je imao V12, 6064 cc motor izrađen od strane BMW-a. Samo izmedju 1992. i 1997. godine napravljeno je 100 modela.
McLaren F1 je dugo nosio titulu najbržeg automobila, sa maksimalnom brzinom od 241,35 milja po satu (391 km/h). Titulu su preuzeli Bugatti Veyron i SSC Ultimate Aero TT, ali za razliku od McLaren F1 ova dva automobila imaju turbo pogon.
Na osnovu F1 napravljeno je još nekoliko modela - GT, GTR sa varijantama 64 F1, 5 LM, 3 GT, 9 GTR95, 9 GTR96 i 10 GTR97. Svo stečeno iskustvo iskorišćeno je u proizvodnji Formule 1 1998. godine - West McLaren Mercedes MP4/98T. To je omogućavalo drugoj osobi da sedi iza vozača i iskusi vožnju formulom.
Ovaj model je imao sve sigurnosne karakteristike koje zahteva FIA. Napravljen od ugljeničnih vlakana, MP4/98T je pokretao 3,0 litarski V10 Mercedes-Benz motor.
McLaren je 1999. godine odlučio da proizvede još egzotičnije vozilo zajedno sa Daimler Chrysler-om, glavnim saradnikom McLaren Groupe kao i kompanijom koja je McLarenov F1 tim snadbevala sa motorima. Model je nazvan Mercedes-Benz SLR McLaren i postao je novo supervozilo.
Sa 5.5 litarskim V8 motorom sa 626 konjske snage, SLR je ubrzavao od 0 do 60 za 3.8 sekundi i do 100 milja po satu za 6.3 sekunde.
Prvi SLR je sišao sa montažne linije 2005. godine, a 2006. godine je izašla edicija SLR 722 sa snažnijim motorom. U aprilu 2007. godine, McLaren je najavio da će biti obustavljena proizvodnja SLR u zamenu za coupe verziju, a 2009. godine za kabriolet verziju.
Ali ne treba se uzrujavati mnogo ako mislite da je SLR zastareo. McLaren trenutno razvija novi automobil, Codename P11, koji će biti zamena za F1, uz glasine da će postizati brzinu od 390 km / h.
Više o automobilima...