Vozilo koje menja igru – Ferrari Purosangue

Dugoočekivani Ferrari Purosangue je konačno stigao i postaje prvi automobil sa četvoro vrata i četiri sedišta u 75-godišnjoj istoriji italijanske kompanije.

Ferrari je započeo razvoj Purosangue modela 2017. godine i zvanično potvrdio vest o proizvodnji svog prvog SUV vozila godinu dana kasnije. Tokom poslednjih nekoliko godina, videli smo dosta nezvaničnih fotografija Ferrari SUV koji je imao interno kodno ime F175. Ranije ove godine, u februaru, na internetu je postala viralna slika niske rezolucije za koju se tvrdilo da je slika Purosangue modela. Sada kada je Ferrari SUV zvanično otkriven, ispostavilo se da je to bila prava fotografija Purosanguea koji je snimljen u fabrici.

Ferrari tvrdi da ovo nije SUV niti krosover, već da je „Purosangue sportski automobil“. Brend takođe insistira da ovo nije samo reakcija na dinamiku tržišta i potražnju. Postoje legende o prototipovima sa četvoro vrata koje je Enco Ferari izmislio pre nekoliko decenija. Ovi automobili nikada nisu stigli na tržište jer ih je bilo nemoguće napraviti: nije bilo načina da se napravi limuzina bez kompromisa u pogledu performansi. Decenijama kasnije, Ferrari je ostvario snove svog osnivača.

Purosangue je predstavljen u metalik sivoj boji rezervisanoj za Ferrari GT lansiranja i upravo to je ono što ga čini posebnim: dizajniran je za vožnju velikom brzinom i na velike udaljenosti u udobnom okruženju.

Dizajn farova i zadnjih svetala je očigledno inspirisan onima koji se nalaze na automobilu Ferrari Roma. Štaviše, proporcije Purosangue će vas odmah podsetiti na GTC4 Lusso, toliko da biste čak mogli pomisliti da je Ferrari stavio GT automobil na stubove. Ipak, klinasta silueta italijanskog SUV modela je sve samo ne uobičajena.

Jedna od najvećih dizajnerskih karakteristika Purosangue je njegova konfiguracija vrata koja se otvaraju napred, slično kao na Rolls-Royce automobilima. Purosangue takođe ima neobične ventilacione otvore koji su čisto funkcionalni, uključujući i one na haubi na preklop koji kanališu vazduh tačno ispod retrovizora.

Dizajn kabine Purosangue automobila je takođe pomalo neobičan i nije ni nalik drugim Ferrari automobilima. Iako kontrolna tabla dolazi sa istim digitalnim displejima kao i drugi Ferrari modeli, uključujući 10,2-inčni digitalni merač, zanimljivo je da nema centralnog ekrana za informacije i zabavu. Kao što se i očekivalo, cela kabina je umotana u ultra-premium materijale poput plišane kože, alkantare i ugljeničnih vlakana.

Mehanika je ono zbog čega se Purosangue zaista izdvaja. Umesto da ubaci turbo V8 u motorni prostor, Ferrari je izabrao 6,5-litarski atmosferski V12 motor za pogon SUV-a. Motor je sposoban da proizvede 715 konjskih snaga, što ga čini snažnijim od nedavno predstavljenog Lamborghini Urus Performante. Ferrari tvrdi da SUV može da ubrza do 100 km/h za 3,3 sekunde i da dostiže maksimalnu brzinu od 193 km/h. Purosangue je opremljen osmostepenim automatskim sistemom sa dvostrukim kvačilom i takođe dobija neobičan pogon na sva četiri točka koji je korišćen na GTC4 Lusso.

Purosangue nudi impresivan niz funkcija za pomoć vozaču od kojih su mnoge razvijene u saradnji sa Bosch kompanijom, uključujući prilagodljivi tempomat (ACC), sistem automatskog kočenja (AEB), automatska duga svetla (HBA/HBAM), upozorenje o napuštanju trake (LDV), pomoć pri održavanju trake (LKA), detekciju mrtvog ugla (BSD), prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSR), pospanost i pažnja vozača (DDA) i zadnja parking kamera (NSV).

Prve isporuke se očekuju početkom sledeće godine. Što se cena tiče, Purosangue počinje od 390.000 evra (otprilike 400.000 dolara), što ga čini skoro duplo skupljim od svog najbližeg rivala, Lamborghini Urus.

Luxury Experience