Savršeni kabriolet - Rolls Royce Dawn

Ukoliko ste ljubitelji Rolls Royce automobila, bićete veoma srećni zbog specijalnog noviteta, koji nosi ime Dawn…

Novo-dizajnirani Rolls će biti predstavljen zvanično u Frankfurtu, za samo nekoliko dana, a ima dizajn koji nam je veoma poznat. Telo ovog automobila je sasvim novo, sa dugačkom haubom, visokom linojom i kraćim prednjim i dužim zadnjim delom.

Na prednjem delu, možemo primetiti masivnu radiator rešetku, koja je nešto manja u poređenju sa Wraith modelom, dok je prednji branik nešto širi od svog starijeg brata. Sa druge strane, zadnji deo ovog noviteta je podjednako impresivan, a predstavlja nam elegantni dizajn ranih kupea ove kompanije.

Rolls Royce Dawn model će imati šik mekani krov, koji se može povući u praktično potpunoj tišini, za samo dvadeset sekundi, pri brzini do 50 km/h. Po svemu sudeći, inženjeri iz ove kompanije hteli su da kreiraju najtiši kabriolet na svetu, pa su stoga koristili savršeno glatku površinu za nežni krov, koji je kombinovan sa francuskim šavom, koji uklanja svaku moguću buku od vetra kada je podignut.

Kabina ovog predivnog kabrioleta ima izobilje kožnih i drvenih detalja, sa svim luksuznim pogodnostima koje se očekuju od brenda Rolls Royce. Sedišta su elegantna i udobna, a sam auto ima kontrolu klime u četiri zone, sportski inspirisane hromirane inserte, besprekorni audio sistem sa šesnaest zvučnika, novi multimedia interfejs i specijalni Satellite Aided sistem transmisije.

Ipak, Rolls Royce Dawn je mnogo više od elegantnog kabrioleta. On je veoma brz, zahvaljujući 6.6 litarskom turbo V12 motoru, koji generiše 536 KS i 780 Nm obrtnog momenta, koji dozvoljavaju ovom modelu da ubrzanje od 0 do 100 km/h pređe za samo 4.9 sekundi. Njegova maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h.

O BRENDU

Šta je više luksuznije i imućnije od Rolls Royce-a? Zapravo ništa, osim možda pozlaćenog Porsche-a, ali imajući u vidu da još uvek ne postoji njegova masovna proizvodnja, ljudi se drže Rolls Royce-a. Kompanija je osnovana u Britaniji 1906. godine partnerstvom Charles Stewart Rolls-a i Frederick Henry Royce-a.

Od samog starta želeli su da naprave “najbolji automobil na svetu” kako je Silver Ghost nazvan.  Posebna pažnja na detaljima i nadprosečne performanse uslovile su uspeh Silver Ghost-a, proizvedenog 1906. godine. Kao i većina drugih automobilskih proizvođača, tokom Prvog svetskog rata, Rolls Royce se okrenuo ratnoj industriji, ali za razliku od drugih nije se bavio proizvodnjom vozila, već  avionskih motora poput Eagle-a, koji su koristili saveznički piloti.

Nakon rata, kompanija je nastavila istraživanja vezana za motore, i predstavila je “R”motor, koji je korišćen u avionima i automobilima pri postavljanju mnogih svetskih rekorda. Nakon rata izbačena su dva nova modela Phantom I i Phantom. Usled povećane tražnje, Rolls Royce je morao da otvori dodatnu fabriku u Americi, u Massachusetts-u.

Još jedan uspešan poslovni potez je bila kupovina kopmanije Bentley-i 1931. godine, što će se ispostaviti korisno za obe strane. Dugi niz godina Rolls Royce i Bentley-i su bili mehanički identični.

“R” motor je na kraju razvijen u hvaljeni Merlin motor. Tokom Drugog svetskog rata Merlin motori su se zapravo dokazali, jer su svi avioni Hurricane, Lancaster  i Spitfire, koji su učestvovali u bitci za Britaniju koristili upravo ove motore.

Proizvodnja automobila nastavljena je nakon sukoba, i prodaja se tokom vremena blago povećavala. Pored postrojenja u Derby-u, otvorene su fabrike u Crewe-u i Chesire-u. Poznati model iz tog perioda Silver Wraith bio je poslednji čija je karoserija proizvedena izvan fabrike. Posle njega, svi automobili Rolls Royce-a su kompletno proizvedeni unutar fabrike.

40-te i 50-te godine su bile veoma prosperitetne za kompaniju, i to je jedan od glavnih razloga zašto se odlučilo na proširenje poslovanja, kupovinom Bristol Siddeley-a, velikog proizvođača avio motora 1966. godine. Najskuplji ikad model, Phantom IV, predstavljen je 1950. godine. Samo je 18 komada proizvedeno i svi su isporučeni kraljevskim porodicama i šefovima Vlada.  Silver Cloud I i II su takođe iz ovog perioda, a 60-tih su lansirana dva poboljšana modela Phantom III i Phantom IV.

Početak 70-tih doneo je kompaniji finansijski pad, uslovljen delom zbog propalog ugovora za novi mlazni avion RB211. Vlada je morala da pruži pomoć, i 1971. godine je nacionalizovala kompaniju, ali time nije rešila problem. Tokom 1973. godine automobilski i avionski sektori su razdvojeni od strane Vlade i kasnije prodati, u nastojanju da se održi poslovanje avionske industrije.

Više o automobilima...

Luxury Experience