Prvo predstavljanje: SSC Tuatara hiperautomobil od 2 miliona dolara

Kada je Doktor Lorens Kaplin dobio ključeve od svog dvomilionskog SSC Tuatara hiperautomobila održavanje njegovog identiteta u tajnosti predstavljalo je prioritet…

Sada, nakon dužeg vremena, kompanija SSC North America pojasnila nam je razloge ovog kompromisa, nastalog na događaju Monterey Car Week, prošlog leta. Doktorova mašina dobila je zeleno svetlo za zvanično obelodanjivanje tokom Sajma Automobila u Filadelfiji, Philadelphia Auto Show, održanog 08.02.2020. godine, gde je njegova organizacija CF Charities iskoristila momenat radi prikupljanja novca u dobrotvorine svrhe i pomoć deci.

Kaplin, koji je zvanični osnivač Optimized Care Solutions grupacije, zadužen ujedno i za uvođenje dentalne nege u zatvore i vojne ustanove svoje zemlje, predstavio je svoj 2020 Tuatara model u zadivljujućoj kombinaciji biserno crne boje pomešane crvenim akcentima.

Predivni automobil prvi je od sto primeraka koje će sedište brenda SSC North America, smešteno u Ričmondu, kreirati. On je sada zvanično priključen neverovatnoj kolekciji gospodina Kaplina, za koju se veruje da uključuje i modele Ferrari FXX-K, jedan od svega četrdeset primeraka ikada, Ferrari 599XX, Ferrari 488 Spider, 2005 Ford GT, kao i njegovog prethodnika, svetlo belog SSC Ultimate Aero napravljenog 2011. godine.

Srce Tuatara superautomobila predstavlja specijalno izrađeni 5,9 litara veliki V8 agregat duple turbine, za koji zaslužan zajednički rad SSC i Nelson Racing Engines brendova. Osmocilindrična neman stvara 1.350 ks na gorivu od 91. oktana, kao i moćnih 1.750 konja na E85 etanolu. Motor je uparen sa italijanskim sedmostepenim CIMA manumetričkim menjačem jednog kvačila, za koji se tvrdi da ima odziv manji od sto milisekundi.

U razvoju od 2009. godine, karbonska šasija Tuatara modela planirana je za pomeranje tadašnje brzinske granice od 483km/h. Bugatti je međutim, prestigao ove cifre prošlog leta modifikovanim Chiron hiperautomobilom postavivši ih na 490,5 km/h, na test stazi Ehra-Lessien kompanije VW u Nemačkoj. Kao odgovor, generalni direktor kompanije SSC North America, Džered Šelbi, izjavio je da će njegova mašina postati još bolja.

Ovo neće biti nimalo lak zadatak, jer je u trku najbržih proizvodnih automobila uključen i hjustonski brend Hennessey Performance Engineering sa svojim Venom F5 modelom. Generalni direktor pomenute kompanije, Džon Henesi, smatra da je njegova otrovnica sposobna za razvijanje astronomskih 500km/h, dok švedski proizvođač Koenigsegg veruje da može više svojim Jesko modelom, napumpanim sa 1.578 konjskih snaga.