Povratak legende - Lamborghini predstavlja osveženi Countach

Debitujući pre samo nekoliko dana, ovaj lepotan sa 814 konjskih snaga ograničen je na 112 primeraka…

Tokom sedamdesetih i osamdesetih godina, jedini poster na zidovima tinejdžerskih soba, pored Fare Foset u kupaćem kostimu, bio je Lamborghini Countach, definicija mašine iz snova čitave jedne generacije. Po svemu sudeći, slavni brend zna da su njihovi tada mlađani ljubitelji sada odrasli, pa da to mora učiniti i ovaj slavni model.

Sa tim na umu, u čast pedesete godišnjice čuvenog automobila, tim iz Sant’Agata Bolognese upravo je predstavio redizajnirani hibridni Countach, čiji je debi apsolutni šlag na torti Monterey Car Week događaja.

“1971.godine, Countach je predstavljen na sajmu automobila u Ženevi, a za nas, bio je prava stvar”, objašnjava Stefan Vinkelman, predsednik i CEO Automobili Lamborghini S.p.A. “Učinio je da se izdvajamo od svih drugih i naveo je druge proizvođače automobila da promene svoj pogled na modele poput njega”. Govoreći o novoj veriziji, Vinkelman je dodao: “U pitanju je zaista jedna moderna interpretacija, veoma čist dizajn sa elementima različitih Countach generacija, bez preterivanja”.

Zvanično ime ovog novog izdanja, Contach LPI 800-4, referenca je Longitudinale Posteriore orijentacije pogonskog sklopa – motor je postavljen paralelno sa dužinom automobila i blizu njegovom zadnjem kraju, činjenicu da je u pitanju hibridni model (Ibrido na italijanskom), njegove snage (nešto preko 800 KS) i permanentnu konfiguraciju sa pogonom na sva četiri točka. Prigodno tome, inžinjering ovog modela ga izdvaja od njegovog prethodnika, a to najviše čini sam pogonski sklop.

Ova komemorativna iteracija, sa monoblok šasijom i panelima tela koji su kreirani od karobna, ostaje verna originalnom etosu V12 motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovaj model, pak, proizvodi oko 780 konjskih snaga u poređenju prethodnim, čiji je izlaz bio oko 400 Ks. Srce sa dvanaest cilindara upareno je sa električnim motorom sa 34 Ks, koji je dobio i superkapacitator, čija je težina uporediva sa težinom litijum-jonske baterije, ali nudi trostruko veći skladišni kapacitet. Ukoliko vam ova postavka zvuči poznato, u pravu ste – prethodno smo imali prilike da je vidimo u Sian modelu sa 819 konjskih snaga.

“Koristimo isti superkapacitator i isti elektirčni motor koji je korišćen u Sianu”, objašnjava Mauricio Ređijani, CTO Lamborghini brenda. “Razlika je u primeni komponenti kada se radi u menadžmentu motora i snage”.

Menadžment koji Ređijani pominje odgovoran je za specifikacije performansi, koje uz pomoć asistencije sedmostepene ISR transmisije uključuju sposobnost ovog automobila teškog 1594 kilograma da iz stanja mirovanja do sto kilometara na čas ubrza za 2.8 sekundi, sa maksimalnom brzinom od 355 kilometara na čas. Ali, dok te cifre umnogome zasenjuju originalni Countach, jedan njegov ključni element isijava kroz celokupni dizajn.

“Srce našeg dizajnerskog DNK za mene je Countach”, objašnjava direktor dizajna Lamborghini brenda, Mića Borkert. Ipak, inspiracija za ovaj novi model nije bilo koji Countach, već LP500 varijanta. Borkert je koristio originalnu estetiku Marčela Gandinija, uključujući i slavne Periscopio linije koje se šire od krova prema zadnjem delu, kao osnovu za superautomobil koji je omaž svom prethodniku, istovremeno kujući sopstveni, savremeni identitet.

Prema Borkertu, mnogo toga po čemu se LPI 800-4 razlikuje više nije vezano za proporcije, već za unapređeni pogonski sklop i prateću potrebu za kompenzacijom, navodeći elemente poput naglašenih NACA usisnika i “integrisanog krila i difuzora”. “Linije Countach modela prebačene su u današnje vreme, kaže on. I upravo ta modernost definiše i enterijer novog modela – u njemu nećete naći starinski kasetofon, već ekskluzivni HDMI ekran od 8.4 inča osetljiv na dodir, koji igra ulogu kontrole za većinu pogodnosti koje automobil nudi.

Interno ime za Countach prošlog veka tokom njegovog razvoja bilo je LP 112, pa je tako prigodna činjenica da će samo 112 primekara LPI 800-4 biti proizvedeno. Sa cenom od 2.64 miliona dolara, svaki od njih je već sada prodat, dok će dostava otpočeti iduće godine.

“Uvek sam govorio da ne želim da imam retro automobile, jer moramo biti kompanija koja je okrenuta budućnosti, bez ponavljanja onoga što smo uradili u prošlosti”, objašnjava Vinkelman. “Ipak, mislim da smo sa ovim izdanjem napravili pravi izbor”.