PORSCHE PREDSTAVLJA MACAN

Dosta toga smo već saznali o novom Porscheovom crossoveru...

Datum premijere davno je utvrđen, a prošlog meseca su isplivale i informacije o agregatima koji će ga pokretati.Kako je do službenog otkrivanja ovog noviteta ostalo vrlo malo, Porsche je počeo da zagreva atmosferu teaser materijalima. Tako je lansirana stranica posvećena Macanu, a Nemci su objavili i skice koje ovaj crossover prikazuju u proizvodnom obliku…

Za tačno 42 dana biće prikazan na salonu automobila u Los Anđelesu. Model s kojim će Porsche oteti deo kolača BMW-u X3 i Range Roveru Evoque vizuelno je vrlo blizak poslednjoj generaciji Carrere, a ima tu i nešto iz budućnosti, poput prednjih svetala sa ne tako davno predstavljene konceptne Panamere nove generacije.

Pre svega recimo da će vrh ponude činiti model Turbo koji će pokretati bi-turbo 3.6 V6 snage 294 kW, odnosno 400 KS i najvećeg obrtnog momenta od 550 Nm. Uz njega u ponudi će biti Macan S, u koji će se ugrađivati 3.0 V6 turbo i još barem jedna ulazna verzija sa benzinskim, a verovatno i diesel 4-cilindričnim motorom. Najbolji kandidati su dorađene verzije 2.0 TSI i TDI motora roditeljskog Volkswagena. 

Svi motori bi trebali da budu upareni sa standardnim 6-stepenim ručnim i opcionim 7-stepenim PDK menjačima koji će snagu i momenat prenositi na podlogu putem sistema pogona na sva četiri točka sa većom isporukom na zadnju osovinu koja je opremljena sistemom blokade diferencijala.

Iako se u osnovi ovaj automobil bazira na Audijevom Q5 (isti međuosovinski razmak, ali Macan je 70 mm duži, 44 mm širi i 29 mm niži), Macan će dobiti dorađeno vešanje i upravljački i kočioni sistem, a ukupna masa će se kretati između 1600 i 1700 kg. Što se izgleda tiče, ukratko rečeno Macan će biti baby Cayenne, a veličina točkova će se kretati od 17 do 21-cola.

O BRENDU

Kompaniju je osnovao Dr. Ing. Ferdinand Porsche 1931. Porsche SE je od tada postao sinonim za luksuzne sportske automobile, kao i za najsavremeniju tehnologiju.

Smešten u centru Štutgarta, Porsche je prvi ugovor o razvoju automobila potpisao sa Volkswagenom. Rezultat je bio jedan od najpoznatijih automobila u istoriji i jedan od najbolje prodavanih - Beetle. Mnoge osobine ovog modela će naći svoje mesto na prvom Porsche-ovom automobilu – Porsche 64, razvijenom 1939. godine.

Posle rata, Ferdinand je bio zatvoren pod optužbom za ratne zločine na 20 meseci, i da je u to vreme da je njegov sin Ferry Porsche, odlučio da napravi novi auto da odgovara njegovim potrebama - 356.

Nakon smrti Ferdinanda Porschea 1951., kompaniju preuzima njegov sin Ferry. Usledili su modeli Porsche 356 kao i Spider 550, automobil koji će biti veoma uspešan u trkama.

Godine 1964. usledio je jos jedan sportski model - 911, još jedan auto sa vazdušnim hlađenjem i motorom montiranim pozadi. Ovaj automobil će postati naslednik Spidera 550, osvojivši mnogobrojne trke. O uspehu 911 svedoči činjenica da je još uvek u proizvodnji, uprkos tome što je dosta izmenjen.

Godine 1974. u Parizu, Porsche je predstavio novi 911 Turbo, sa izduvnim turbokompresorom i regulatorom pritiska.

Model 924 koji se našao u proizvodnji 1975., bio je eksperiment za Porsche, jer je njegov motor bio ugrađen napred, a Porsche nije duže vremena imao iskustvo sa takvim modelom. Usledio je 928, sa V8 motorom montiranim sa prednje strane koji je bio napravljen od legure metala. Zatim, 1981. Porsche dodaje novi model - 944. Porsche 959 sa visokim performansama je predstavljen na frankfurtskom salonu automobila 1985. Ovaj model će osvojiti mnogo relija i mitinga od kojih je najpoznatiji Pariz-Dakar.

Novi tehnološki skok je napravljen 1988., kada je predstavljen 911 Carrera 4 sa pogonom na sva četiri točka. Zatim 1989., "Tiptronic" automatski menjač je montiran na Porsche. Godine 1991., Porsche postaje prvi proizvođač automobila koji stavlja vazdušne jastuke i za vozača i za putnika na svim svojim modelima.

Model Boxter je uveden 1996., nakon 3 i po godine razvoja. Iste godine, Porsche proslavlja 1 million proizvedenih vozila. Dve godine kasnije, Ferry Porsche umire, ali kompanija nastavlja dalje i ima sjajnu sezonu u Le Manu sa 911 GT1. To je bio samo početak za Porsche, koji je nastavio sa sportskim i modelima visokih performansi - Boxster S i Carrera GT (2000.).

Godine 2002., Porsche je ušao na SUV tržište sa nekonvencionalnim modelom Cayenne i njegovom kasnijom verzijom - Cayenne Turbo i Turbo S. Sledeći model Panamera, limuzina sa četvoro vrata, predstavljen je 2009. godine. Sa ovim modelom Porsche je ušao na novo tržište, direktno se takmičeći sa drugim luksuznim brendovima kao što su Mercedes, BMW i Audi.

Ove godine, model 911 proslavlja svoj 50. rođendan.

Više o automobilima...

Luxury Experience