Porsche predstavio koncept električnog sportskog automobila

Porsche kompanija predstavila je svoj impresivni Mission E koncept električnog sportskog automobila u Frankfurtu…

Sedan sa četiri vrata ima spušteni dizajn, koji je futuristički orijentisan, sa nepogrešivom Porsche siluetom, koja nas više podseća na čuveni 911 model nego na Panameru. Mission E je električni automobil, nalik na Tesla Model S, samo što za razliku od kreacije Elona Maska, ovaj automobil ima raspon vožnje od 500 km, 600 KS i dostiže brzinu od  0 do 100 km/h za 3.5 sekundi, odnosno od 0 do 200 km/h za manje od 12 sekundi.

Snaga ovog automobila potiče od njegova dva motora, pri čemu jedan pokreće prednje, a drugi zadnje točkove, te tako nastaje kombinovani pogon na sva četiri točka. Pored svog neverovatnog izgleda, ovaj automobil ima četvoro vrata i četiri sedišta. Njegova prostrana, svetla vozačka kabina je direktni rezultat električne propulzije. S obzirom na to da nisu potrebni zaštitni zidovi za motor ili tuneli koji vode to menjača i “jedu” prostor za noge, Porsche tim je dobio slobodu da kreira kabinu kako god da želi.

Centralna konzola odvaja prednja sedišta, dok virtuelni panel table koristi oko i tehnologiju praćenja pokreta za digitalno predstavljanje brojčanika unutar vidnog polja vozača. Ovo zvuči pomalo suludo, ali verujte nam da je realno. Baš kao na pametnim telefonima, na kojima se slike pomeraju u skladu sa uglom iz kog se gledaju, informacije na displeju imaju 3D prirodu koja se pomera u skladu sa pozicijom sedišta i vozača.

Na retrovizorima ćete videti realne slike koje pravi kamera i projektuje ih u taj prostor, nudeći širi i bolji pogled bez drastičnog efekta na koeficijent automobila. Ono što je veoma interesantno, kamera na zadnjem retrovizoru može prepoznati raspoloženje vozača i predstaviti ga emotikonom na kontrolnoj tabli.

Ipak, najimpresivniji detalj vezan za ovaj automobil je činjenica da će se najverovatnije u masovnoj proizvodnji naći u napredne dve godine. Tehnologija je testirana i proverena, a iz kompanije Porsche tvrde da se za samo 15 minuta može napuniti 80 %, odnosno do raspona od 400 km.

O BRENDU

Kompaniju je osnovao Dr. Ing. Ferdinand Porsche 1931. Porsche SE je od tada postao sinonim za luksuzne sportske automobile, kao i za najsavremeniju tehnologiju.

Smešten u centru Štutgarta, Porsche je prvi ugovor o razvoju automobila potpisao sa Volkswagenom. Rezultat je bio jedan od najpoznatijih automobila u istoriji i jedan od najbolje prodavanih - Beetle. Mnoge osobine ovog modela će naći svoje mesto na prvom Porsche-ovom automobilu – Porsche 64, razvijenom 1939. godine.

Posle rata, Ferdinand je bio zatvoren pod optužbom za ratne zločine na 20 meseci, i da je u to vreme da je njegov sin Ferry Porsche, odlučio da napravi novi auto da odgovara njegovim potrebama - 356.

Nakon smrti Ferdinanda Porschea 1951., kompaniju preuzima njegov sin Ferry. Usledili su modeli Porsche 356 kao i Spider 550, automobil koji će biti veoma uspešan u trkama.

Godine 1964. usledio je jos jedan sportski model - 911, još jedan auto sa vazdušnim hlađenjem i motorom montiranim pozadi. Ovaj automobil će postati naslednik Spidera 550, osvojivši mnogobrojne trke. O uspehu 911 svedoči činjenica da je još uvek u proizvodnji, uprkos tome što je dosta izmenjen.

Godine 1974. u Parizu, Porsche je predstavio novi 911 Turbo, sa izduvnim turbokompresorom i regulatorom pritiska.

Model 924 koji se našao u proizvodnji 1975., bio je eksperiment za Porsche, jer je njegov motor bio ugrađen napred, a Porsche nije duže vremena imao iskustvo sa takvim modelom. Usledio je 928, sa V8 motorom montiranim sa prednje strane koji je bio napravljen od legure metala. Zatim, 1981. Porsche dodaje novi model - 944. Porsche 959 sa visokim performansama je predstavljen na frankfurtskom salonu automobila 1985. Ovaj model će osvojiti mnogo relija i mitinga od kojih je najpoznatiji Pariz-Dakar.

Novi tehnološki skok je napravljen 1988., kada je predstavljen 911 Carrera 4 sa pogonom na sva četiri točka. Zatim 1989., "Tiptronic" automatski menjač je montiran na Porsche. Godine 1991., Porsche postaje prvi proizvođač automobila koji stavlja vazdušne jastuke i za vozača i za putnika na svim svojim modelima.

Model Boxter je uveden 1996., nakon 3 i po godine razvoja. Iste godine, Porsche proslavlja 1 million proizvedenih vozila. Dve godine kasnije, Ferry Porsche umire, ali kompanija nastavlja dalje i ima sjajnu sezonu u Le Manu sa 911 GT1. To je bio samo početak za Porsche, koji je nastavio sa sportskim i modelima visokih performansi - Boxster S i Carrera GT (2000.).

Godine 2002., Porsche je ušao na SUV tržište sa nekonvencionalnim modelom Cayenne i njegovom kasnijom verzijom - Cayenne Turbo i Turbo S. Sledeći model Panamera, limuzina sa četvoro vrata, predstavljen je 2009. godine. Sa ovim modelom Porsche je ušao na novo tržište, direktno se takmičeći sa drugim luksuznim brendovima kao što su Mercedes, BMW i Audi.

Ove godine, model 911 proslavlja svoj 50. rođendan.

Luxury Experience