Pagani Huayra Codalunga: remek delo vredno 7,4 miliona dolara

Pagani Huayra postoji već više od jedne decenije i uskoro će biti zamenjen novim hiperautomobilom koji je trenutno poznat samo pod kodnim imenom „C10“.

Dok se Pagani Huayra L’Ultimo smatrao konačnom kupe verzijom hiperautomobila, na tipičan Pagani način, proizvođač je najavio još jednu ultra-ograničenu varijantu Huayre.

Pagani Huayra Codalunga, kupe sa dugim repom i karbonskom karoserijom je razvio odsek za specijalne projekte i limitirane kolekcije, Grandi Complicazioni. Codalunga je počela kao ideja jednog klijenta, koja je nakon dve godine razvoja pretvorena u malu seriju automobila. Pagani će proizvesti samo pet primeraka hiperautomobila i kako to obično biva, svi su već prodati.

"Učinili smo Huayra Codalunga dužom i uglađenijom, kao da ju je milovao i oblikovao vetar, da bismo dizajnirali linije koje su bile još elegantnije od kupea“, rekao je osnivač Horacio Pagani u izjavi. "Inspiraciju smo crpili iz Long Tail modela 1960-ih koji su se takmičili u Le Manu, koji su imali veoma čiste linije. Huayra Codalunga sadrži vrlo malo bitnih elemenata; mi smo pre oduzeli nego dodali. Pojednostavljivanje nije nimalo jednostavno, a ovo vozilo je, pre svega, rezultat složene potrage za jednostavnim idejama.”

Koristeći standardni Huayra model kao osnovu, Pagani je revidirao stajling i osmislio potpuno novi zadnji deo dajući mu elegantan, aerodinamičan dizajn koji će pomoći hiperautomobilu da bez napora prođe kroz vazduh.

Produžen za 360 mm u odnosu na standardni Huayra Coupe, ovaj 1280 kg teški Huayra Codalunga pokreće Pagani V12 motor koji razvija 626 kW/851KS i 1100 Nm obrtnog momenta. Uz to, ugrađen je izduvni sistem od titanijuma, težak 4,4 kilograma.

Huayra Codalunga košta 7 miliona evra (otprilike 7,4 miliona dolara), a jedan od pet primeraka prodat je u SAD.