NOVI ROLLS ROYCE PHANTOM 2017

Rolls Royce Phantom je sa nama još od 2003. godine i dobio je sitnije izmene 2009. i 2012. godine...

Neki kažu da je odavno bilo vreme za novi model, ali da budemo iskreni, Phantom ima takvu dominaciju u svom segmentu, da do sada nije bilo potrebe za novim modelom. 

Ipak, sa obzirom da Mercedes sprema novu verziju svog modela S klase - Maybach, Rolls Royce je pod pritiskom da ubrza lansiranje novog Phantoma. Kompanija koja je u vlasništvu BMW-a je počela da radi na novom modelu, a automobil se očekuje 2017. godine. Direktor dizajna Giles Taylor je rekao za Autocar da njegov tim već radi na nacrtima novog modela. 

Platforma za novi model tek treba da se odluči, a direktori iz BMW-a razmišljaju o kombinaciji platforme kakvu koristi BMW i3, koja je od karbona na aluminijumskoj šasiji. To bi bio veliki korak od trenutne generacije koja bi pozamašno smanjila težinu ovog automobila, a samim time i značajno poboljšala ekonomičnost.

Što se tiče motora, Phantom će verovatno zadržati V12 konfiguraciju, a plug in hibrid verzija je skoro 100% sigurna sa sledeću generaciju. Ne zna se još uvek da li će RR otići dalje nego ikada i napraviti električni model. Problem leži u tome da vlasnici starog Phnatoma nisu bili oduševljeni 2011 102EX Phantom EV konceptom. 

O BRENDU

Šta je više luksuznije i imućnije od Rolls Royce-a? Zapravo ništa, osim možda pozlaćenog Porsche-a, ali imajući u vidu da još uvek ne postoji njegova masovna proizvodnja, ljudi se drže Rolls Royce-a. Kompanija je osnovana u Britaniji 1906. godine partnerstvom Charles Stewart Rolls-a i Frederick Henry Royce-a.

Od samog starta želeli su da naprave “najbolji automobil na svetu” kako je Silver Ghost nazvan.  Posebna pažnja na detaljima i nadprosečne performanse uslovile su uspeh Silver Ghost-a, proizvedenog 1906. godine. Kao i većina drugih automobilskih proizvođača, tokom Prvog svetskog rata, Rolls Royce se okrenuo ratnoj industriji, ali za razliku od drugih nije se bavio proizvodnjom vozila, već  avionskih motora poput Eagle-a, koji su koristili saveznički piloti.

Nakon rata, kompanija je nastavila istraživanja vezana za motore, i predstavila je “R”motor, koji je korišćen u avionima i automobilima pri postavljanju mnogih svetskih rekorda. Nakon rata izbačena su dva nova modela Phantom I i Phantom. Usled povećane tražnje, Rolls Royce je morao da otvori dodatnu fabriku u Americi, u Massachusetts-u.

Još jedan uspešan poslovni potez je bila kupovina kopmanije Bentley-i 1931. godine, što će se ispostaviti korisno za obe strane. Dugi niz godina Rolls Royce i Bentley-i su bili mehanički identični.

“R” motor je na kraju razvijen u hvaljeni Merlin motor. Tokom Drugog svetskog rata Merlin motori su se zapravo dokazali, jer su svi avioni Hurricane, Lancaster  i Spitfire, koji su učestvovali u bitci za Britaniju koristili upravo ove motore.

Proizvodnja automobila nastavljena je nakon sukoba, i prodaja se tokom vremena blago povećavala. Pored postrojenja u Derby-u, otvorene su fabrike u Crewe-u i Chesire-u. Poznati model iz tog perioda Silver Wraith bio je poslednji čija je karoserija proizvedena izvan fabrike. Posle njega, svi automobili Rolls Royce-a su kompletno proizvedeni unutar fabrike.

40-te i 50-te godine su bile veoma prosperitetne za kompaniju, i to je jedan od glavnih razloga zašto se odlučilo na proširenje poslovanja, kupovinom Bristol Siddeley-a, velikog proizvođača avio motora 1966. godine. Najskuplji ikad model, Phantom IV, predstavljen je 1950. godine. Samo je 18 komada proizvedeno i svi su isporučeni kraljevskim porodicama i šefovima Vlada.  Silver Cloud I i II su takođe iz ovog perioda, a 60-tih su lansirana dva poboljšana modela Phantom III i Phantom IV.

Početak 70-tih doneo je kompaniji finansijski pad, uslovljen delom zbog propalog ugovora za novi mlazni avion RB211. Vlada je morala da pruži pomoć, i 1971. godine je nacionalizovala kompaniju, ali time nije rešila problem. Tokom 1973. godine automobilski i avionski sektori su razdvojeni od strane Vlade i kasnije prodati, u nastojanju da se održi poslovanje avionske industrije.

Više o automobilima...

Luxury Experience