NOVI CHEROKEE U 36 SLIKA

Nemamo mnogo informacija o novom i već dosta omraženom (zbog čudnog izgleda), 2014 Jeep Cherokee-ju, ali vam prikazujemo nove fotografije...

Još se čekaju izjave od Chrysler grupe, ali prema poslednjim navodima u Wall Street Journal-u , gde se tvrdi da je novi Cherokee baziran na Alfa Romeu : 

"2014 Jeep Cherokee, koji će debitovati u sredu na Njujorškom auto sajmu, je baziran na dizajnu koji je prvo razvijen za Alfa Romeo i to je potez koji je napravljen da bi Chrysleru uštedeo milione dolara inženjerskih troškova i skratio vreme koje je potrebno da novi model izađe na tržište."

U svakom slučaju u članku se ne pominje da li to znači da je preuzet ceo dizajn na kojem je baziran ovaj SUV, ili samo platforma, za koju se smarta da je dorađena verzija platforme na kojoj se zasniva Alfa Romeo Giulietta, koja je korišćena i za Dodge Dart.

Više detalja ćete imati sutra, na svetskoj premijeri ovog modela na sajmu u Njujorku. 

O BRENDU

Jeep je jedan od najprepoznatljivijih modela automobila na svetu. On je zaštitni znak i brend kompanije Chrysler Group.  Pojavio se tokom Drugog svetskog rata kada su Sjedinjene Države potpisale ugovor sa tri proizvođača automobila o proizvodnji  jakih i pouzdanih vojnih vozila.  Tu se našla i jedna mala fabrika smeštena u Pensilvaniji – American Bantam, koja je proizvela začuđujuće jednostavan model vozila sa solidnim dizajnom,  nazvan Bantam BRC. Bio je potpuno dobro projektovan ali posedovao je jednu malu grešku koju su vojni zvaničnici smatrali ozbiljnim nedostatkom. Motor vozila nije svojim obrtajima mogao da zadovolji vojne potrebe.

Automobil je odbijen iako je bio bolje izgrađen od konkurencije. Veruje se da je kompanija Wyllis-Overland, slične veličine kao Bantam, koja je ušla u trku za ugovor sa američkom vojskom imala pristup njihovim projektima i podacima. Nakon što su dobili ugovor, Wyllis je dizajnirao vozilo koje je danas poznato kao Jeep u fabrici Toledo(Ohio).

Iako su dobili posao, američka armija je sumnjala da će Wyillis moći da postigne željeni nivo proizvodnje. Zbog toga su angažovali Ford kao još jednog proizvođača. Bartam je zaboravljen i Ford-Wyllis su se pokazali kao najproduktivniji.  Proizvedeno je više od 600,000 primeraka tokom rata i prosečna cena je bila 300 dolara.

Prvo civilno vozilo proizvedeno je 1941. pod imenom CJ. Wyliss je pripojen Kaiser-u 1953. i postao je Kaiser-Jeep. Kompanija je do 1970. postala neprofitabilna i bili su primorani da prodaju fabriku kompaniji American Motors 1973. godine.

Razvoj je nastavljen uz finansiranje od strane Renault-a koji je takođe postao zainteresovan za aktivnosto Jeep-a. AMC model je 1987. zamenio CJ, sa novim dizajnom i velikom popularnošću novog modela.  Nakon što se Renault povukao American Motors je angažovao Chrysler koji se spojio kasnije sa Daimler Benz-om i stvorena je kompanija Diamler Chrysler Group. Ova kompanija je do danas odgovorna za proizvodnju Jeep-a.

 

IZVOR: AutoExclusive

Luxury Experience