NOVI BMW-OVI PLANOVI

BMW-ov šef razvoja Herbert Diess je u svom poslednjem intervjuu izjavio da BMW ne vidi veliku potrebu za razvojem i proizvodnjom limuzina modela manjeg od serije 3...

Odnosno konkurenta Mercedesovom CLA, ili limuzini Audi A3, što posebno važi za ona tržišta koja preferiraju veće automobile... 




Takođe, u BMW-u smatraju da uvek postoji i visok rizik od tzv. zamene većeg modela manjim, odnosno slučaja u kojem bi se kupac odlučio na kupovinu jeftinijeg modela umesto veće i skuplje serije 3. 

Diess je potvrdio da će BMW do kraja ove godine lansirati seriju 2 Convertible koji će od Cupea preuzeti motore i opremu i ostala tehnička rešenja.

Diess se takođe osvrnuo na saradnju sa Toyotom i opisao je kao "kompleksan zadatak". Naime, on smatra da od te saradnje mogu da profitiraju obe strane, ali tek treba da bude doneta konačna odluka na kojim će se modelima sarađivati i kada će ti modeli stići na tržište. 

U svakom slučaju odluka bi trebala da bude doneta kroz par meseci, kaže Diess, mada su neki izvori, pozivajući se na insajdere, preneli vesti o tome da je strategija već usuglašena i dogovorena. 

Na kraju dodajmo i da je Haraled Krueger, šef BMW-ove proizvodnje, izjavio da će plan komercijalizacije novih modela iz i linije biti određen potražnjom. Naime, trenutno kupci i3 na ovaj model moraju da čekaju oko šest meseci, ali u BMW-u žele da pričekaju i vide kako će se situacija dalje razvijati, a ako bude povoljna sledeći model bi trebao da bude i5.

O BRENDU

Iako su njihovi motori  najbliži savršenstvu, skraćenica BMW ne predstavlja „Best Motors in the World“, ono zapravo znači „Bayerische Motoren Werke“. Tajna njihovog uspeha leži u konstantnoj težnji ka kvalitetu i izvrsnosti. Svoju proizvodnju, za razliku od drugih proizvođača, u početku je usmerio pre svega ka proizvodnji motora. Kompaniju je osnovao, sada već davne 1913. godine, Karl Friedrich Rapp.

Kompanija „Rapp-Motorenwerke“, koja će kasnije promeniti naziv u BMW, fokusirala se pre svega na avio motore, zbog ogromne tražnje tokom Prvog svetskog rata. Uprskos uspehu, Rapp nije uspeo da proda svoj udeo u kompaniji, usled neželjenih vibracija koje su motori proizvodili.

Usled finansijskih poteškoća, Karl Rapp je podneo ostavku 1916. godine. Austrijska kompanija formirana od strane Franc-Josefa Poppa i Camillio Castiglionia ponovo je lansirala BMW, ubedivši njenog tadašnjeg vlasnika Gustava Ottoa na spajanje. Tako je formiran „Bayerische Flugeug-Werke“ tj. BFW.

Nedugo zatim promeniće svoje ime u BMW, koji će postati sinonim za kvalitetan automobil. Do danas kompanija nije menjala svoj logo, koji predstavlja beli propeler sa plavom pozadinom.  Nakon završetka svetskog rata kompanija se preorijentisala  na proizvodnju vazdušnih kočnica za železnička vozila.

Tražeći nove mogućnosti, kompanija se zatim usmerila na razvoj motora za motocikle, izbacivši dva modela - „Victoria“ i „Flink“. Godinu dana kasnije, njihovi motori postavili su novi svetski rekord u brzini, išavši 216.75 km/h. Lansirajući novi model automobila „3/20 PS“ kompanija je još jedanput ostvarila zapažen uspeh.  Prvi nezavisni model kompanije bio je „782 cc“ sa 4 cilindra, nakon kojeg je došao model „303 saloon“ sa 6 cilindara. Kako je vreme odmicalo, kompanija je rasla, i neposredno pre Drugog svetskog rata kupila je par fabrika u blizini Berlina.

Tokom 60-ih BMW je uveo mnoge inovacije kao što su serije 1500 i 1600, kao i niz novih sedana - 2500, 2800, American Bavaria i 2,5 CS i CS 2800 coupe. Međutim, BMW se nije tu zaustavio. Kompanija nastavlja svoj razvoj i predstavlja 2002 Turbo model  1973. godine. Turbo 2002 je jedan od prvih turbo modela koji su ušli u masovnu proizvodnju. Proizvodne serije koje će ubrzo izaći - 6 i 7 kao i rekonstruisani  BMW M1 model,  postali su sinonim uspeha na svetskom nivou.

BMW počinje da se takmiči i u F1 šampionatu i 1983. osvajaju svoju prvu titulu u nizu, sa brazilskim vozačem Nelsonom Pikeom koji postaje kralj F1 Svetskog šampionata. Istovremeno, serija 5 je ušla u novu fazu unapređenja i dobila je 518i motor i moćni M535i. 'M' postavlja novi standard u moći i izdržljivosti. Modeli  M5 i M3 su lansirani 1985. i 1986. i postaju vrhunac inženjerske preciznosti i lepote među sportskim automobilskim entuzijastima.

Sa novim modelom Z1, BMW je ostvario izuzetan uspeh. Briga za kupca i želja da budu uvek ispred konkurencije bili su dovoljan dokaz da je BMW postao pravi brend. Usledila je i verzija Z8.

Trke su ostale profitabilan hobi za nemačkog proizvođača automobila, pojavili su se kao pobednici u tri uzastopne FIA VTCC sezone od 2005. do 2007. godine. Nedavno, BMW-ov inženjerski dizajnerski tim izradio je repliku slavnog modela  M1 iz 70-ih. Nažalost, M1 neće biti obnovljen kroz masovnu proizvodnju.

Više o automobilima...

Luxury Experience