NOVI ALFA ROMEO SPIDER

Novi Alfa Romeo Spider će na tržište stići tokom 2015. i baziraće se na sledećoj generaciji Mazde MX-5.

Mazda i Fiat su odlučili da sarađuju na razvoju ova dva modela, a očekuje se i da će proizvodnja oba automobila biti poverena Mazdinim japanskim pogonima...

Styling buduće italijanske uzdanice se navodno privodi kraju i to od strane tima Marca Tenconea u Fiatovom dizajnerskom centru Centro Stile i izgleda da Pininfarina neće biti uključen u razvoj ovog automobila, iako su upravo oni dizajnirali originalni Duetto iz 60-ih godina prošlog veka i koncept 2uettottanta iz 2010 (u galeriji).

Insajderi tvrde kako će proizvodna verzija biti "nastavak" studije iz 2010, ali nikako se neće raditi o retro modelu, već o automobilu modernog dizajna koji će biti u skladu s modelom 4C. 

Dizajn Spidera i novog MX-5 će se značajno razlikovati, ali "ispod kože" će deliti značajan broj zajedničkih komponenti. Dužina će im se kretati oko 4, a širina oko 1,7 m, dok će oba automobila težiti između 1000 i 1100 kg.

Motori bi im trebali biti različiti, odnosno Spider bi prilikom lansiranja trebao biti dostupan sa 1,4 TB MultiAir motorom za sada još uvek nepoznate snage, ali svakako iznad Giuliettinih 125 kW (170 KS). Motor će biti uparen sa 6-stepenim automatskim menjačem sa dva kvačila i pogonom na zadnje točkove. 

Nova Mazda MX-5 će postati dostupna početkom, a Spider verojatno krajem 2015.

O BRENDU

Alfa Romeo je od početka svog rada, davne 1910. godine posvećen proizvodnji automobila vrhunskog standarda za svoje kupce. Sam grb Alfa Romea izgleda kao da nosi tragove rane verske povezanosti sa crvenim krstom na beloj pozadini, uporedo sa zmijom koja ima glavu zmaja kojeg je Sv. Đorđe ubio, ali je zapravo njegov dizajner imao samo jedan cilj na umu – predanost i performanse.

Iako se uglavnom smatra da je firma 100% italijanska, počeci govore nešto drugo. Prvobitno je kompanija bila osnovana kao  Societa Anonima Italiana Darracq francuske automobilske industrije, od strane preduzimača  Alexandre Darracq-a i uz pomoć italijanskih investitora 1906. Jedan od ključnih ljudi je bio aristokrata Ugo Stella, koji je kasnije postao predsednik novoformiranog milanskog korporativnog entiteta, koji je imao teško vreme prodaje do 1909. godine.  

Ugo je onda preduzeo odlučujući korak, osnivajući nove motorne kompanije u saradnji sa ostalim investitiorima i Darracq-a. ALFA je skraćenica za Anonima Lombarda Fabbrica Automobili koja je  prevedena na Lombard Automobile Factory, javno preduzeće. Prve Alfe su bile dobri automobili koji  su Alfi omogućili bolji ulazak i poziconiranje na italijanaskom tržištu, da bi kasnije postale temelj auto-inžinjerstva i dizajna. Godine 1915. Napolitanac Nikola Romeo, profesor matematike, preuzeo je rukovođenje kompanijom tokom Prvog svetskog rata i uneo značajne promene u proizvodne pogone fabrike, kako bi blagovremeno odgovorio na povećanu tražnju za vojnom opremom.  

Alfa Romeo je takođe bio uključen u auto-trke, pošto je pobeđivao konkurente još od lansiranja njihovog prvog 24 HP modela 1910. na čuvenom Targa Florio takmičenju. Ubrzo nakon eksplozivnog početka, mnogo pobeda će ostvariti na jednako brojnim trkačkim stazama širom Evrope. Ogroman uspeh modela Alfa Romeo  tokom predstojećih pet decenija, čija je slika pretežno stečena zahvaljujući uspesima na auto-trkama, nije uspela da omogući dalji ekonomski rast italjanske kompanije. Shodno tome, Alfa Romeo je kupljen od strane Finmeccanica S.p.A – industrijske grupe, kontrolisane od strane vlade – nekih 50 godina kasnije, da bi se sprečio bankrot.  

Međutim, zbog finansijskih poteškoća država je odustala od svog udela u kompaniji, a Fiat ju je pretvorio u jednu od filijala grupe. Od 1986. godine Alfa sarađuje sa Fiatom.  

Alfa Romeo je jedna od retkih marki koja nije trenutno prisutna na tlu SAD-a, od kako je obustavljen sav izvoz na tlo Severne Amerike još od 1995. godine. Međutim, može da se planira povratak u SAD kroz zajedničko partnerstvo sa Maseratijem,  luksuznim proizvođačem automobila. 

Više o automobilima...

Luxury Experience