Nova Mercedes Benz G-Klasa

Ikona je ponovo rođena...

Novi Mercedes-Benz G-Klase predstavio se u vrhunskoj formi. Na putu i van njega, u bilo kojim uslovima vožnje, ovo terensko vozilo zadivljuje svojim performansama, najnovijim sistemima podrške, izvanrednom upravljivošću i bezbednošću. Istovremeno, novo vešanje, režimi vožnje DYNAMIC SELECT, G-režim i tri različite stoprocentne blokade diferencijala poboljšavaju ne samo komfor tokom vožnje već i agilnost vozila na bilo kojoj podlozi.

„Nova G-Klasa još više podiže standarde na svim važnim poljima – u pogledu performansi na putu i van njega, kao i u komforu i telematici. Novi model naše serije koja najduže traje idealno je opremljen da nastavi svoju uspešnu priču. Ukratko, nova G-Klasa je još uvek G, samo bolja“, naglašava Ola Kelenius (Ola Källenius), član odbora kompanije Daimler AG, zadužena za istraživanja i razvoj Mercedes-Benz automobila.

Rad na razvoju nove G-Klase bio je veoma izazovan za konstruktorski tim. „Unapređenje ikone kao što je G-Klasa u tehnološkom smislu bio je i izazov i prilika u isto vreme. Svaki deo i svaki zavrtanj temeljno je ispitan“, objašnjava dr Gunar Gutenke (Gunnar Güthenke),  šef grupe terenskih proizvoda u kompaniji Mercedes-Benz. „Kada je u pitanju karoserija, glavni akcenat stavljen je na povećanje čvrstoće i poboljšanje veze između vešanja i pogonskog sklopa sa rešetkastim okvirom.“

Kada izađe na tržište u maju, G-Klasa će biti dostupna po početnoj ceni od 107.040,50 EUR (cena u Nemačkoj sa PDV-om) što je u cenovnom rangu prethodne verzije. U specifikaciju su uključene i nove karakteristike kao što su LED prednja svetla, sistemi pomoći u vožnji, enterijer visokog kvaliteta sa kožnim sedištima i novo vešanje. Za zahtevne kupce, opcija Exclusive Interior Plus sa kožnim panelima na unutrašnjoj strani vrata odiše još većom ekskluzivnošću.

G-Klasa, prilagođena modernom dobu

G-Klasa, luksuzno terensko vozilo kompanije Mercedes-Benz već dugo se smatra ikonom dizajna. Spoljni izgled ovog vozila nije se značajno promenio od 1979. godine. Klasični elementi i dalje imaju svoje veoma specifične namene baš kao i ranije, i daju G klasi njen jedinstven izgled. G-Klasa i dalje ima karakterističnu kvaku i zvuk prilikom zatvaranja, robusnu spoljašnju zaštitnu traku, vidljiv rezervni točak na zadnjim vratima i istaknute pokazivače smera. Ovakve izvanredne karakteristike zajedno sa ravnim linijama definišu poseban izgled ovog terenskog vozila.

Unapređeni dizajn G-Klase prati filozofiju Sensual Purity a istovremeno, ostaje veran karakteru originala. U skladu sa time, šarke sa spoljne strane vrata i karakterističan izgled haube preneti su na novu generaciju. Sa poslednjom modernizacijom, ovo terensko vozilo koje je decenijama konstantno tehnički unapređivano ali vizuelno ostalo skoro isto pravi iskorak u novu eru i tehnološki i izgledom. Nova G-Klasa je duža za 53 mm i šira za 121 mm i još bolje se ponaša kako na putu, tako i van njega.

Više nego ikada ranije, nova G-Klasa izgleda kao da je napravljena iz jednog komada. Sve površine imaju strog dizajn i više napetosti dok je njihov kvalitet doveden na još viši nivo. Rezultat toga su uži i precizniji zazori i harmoničniji prelazi. Uz to, blatobrani i branici su više integrisani u karoseriju i čine skladniju celinu.

Enterijer: prava ikona

Dok je eksterijer zadržao poznati izgled, enterijer G-Klase je radikalno izmenjen. Dobijen je moderan redizajnirani izgled koji daje drugačije tumačenje klasične spoljašnjosti vozila. Sa karakterom terenskog vozila i vrhunskom luksuznom opremom, G-Klasa je uvek kombinovala dva ekstrema u harmoničnu simbiozu. Već na prvi pogled i dodir jasno je da su u izradi korišćeni samo materijali visokog kvaliteta. Završna obrada svakog detalja rađena je ručno i sa najvećom posvećenošću.

Ulaskom u G klasu može se primetiti da su brojne dizajnerske karakteristike eksterijera prenesene u enterijer. Oblik okruglih prednjih svetala, na primer, koji se odražava na ventilacione otvore sa vozačeve i suvozačeve strane. Tu je i klasični dizajn pokazivača pravca koji je preslikan na oblik zvučnika. Obeležja G-Klase odnose se i na ručku za suvozača i hromirane prekidače za tri tipa blokade diferencijala. I jedno i drugo pedantno je optimizovano i zadržano kao skup karakterističnih obeležja.

Potpuno redizajnirana instrument tabla sa jasno raspoređenim instrumentima ističe vanvremenske okrugle analogne brojčanike kao standard. Drugim rečima, ljubitelji klasičnih okruglih instrumenata neće biti razočarani u novu G klasu. Kao i u novoj E klasi i S klasi, alternativna instrument tabla u obliku velikog ekrana koji prikazuje virtuelne instrumente u direktnom vidnom polju vozača i centralni ekran iznad središnje konzole dostupni su kao opcija. U tom slučaju, dva ekrana od 12,3 inča vizuelno se spajaju u Widescreen cockpit ispod zajedničke staklene zaštite. Vozači mogu da biraju između tri različita stila ekrana - Classic, Sport i Progressive, a mogu i da izdvoje relevantne informacije i prikaz prema svojim potrebama.

Zahvaljući taktilnim impulsima i zvučnim povratnim informacijama iz zvučnika na instrument tabli, vozači mogu da koriste ekran osetljiv na dodir pomoću kontrolera koji se nalazi na centralnoj konzoli bez skretanja pogleda sa puta. Ulazne opcije su usavršene tasterima za prečice ispred kontrolera za često korišćene funkcije kao i postavljanjem pomoćnog kontrolnog panela za sisteme podrške tokom vožnje iznad rotacionog prekidača za svetlo. Vozač sedi blizu vetrobrana i uživa u punoj preglednosti vozila sa svih strana dok je za volanom.

Više mesta za sve

Promenjene dimenzije G-Klase, sada veće, koriste ne samo vozaču i suvozaču već i putnicima na zadnjem sedištu. Kratak prikaz ključnih podataka:

Opis

Razlika

Prostor za noge napred

+38 mm

Prostor za noge pozadi

+150 mm

Prostor za ramena napred

+38 mm

Prostor za ramena pozadi

+27 mm

Prostor za laktove napred

+68 mm

Prostor za laktove pozadi

+56 mm


Zadnja sedišta se mogu preklopiti za 60, 40 ili 100 odsto. Sedišta u G klasi su standardno opremljena brojnim funkcijama udobnosti, a dizajnirana su ergonomski što obezbeđuje veći komfor i bočnu potporu. U obeležja spadaju i Memoryfunction (funkcija memorisanja položaja) za sedište vozača, grejanje prednjih i zadnjih sedišta, kao i luksuzni nasloni za glavu na prednjim sedištima. Ovaj komfor prilikom vožnje dodatno se može unaprediti pomoću opcije Active Multicontour Seat Package. Uz posebna multikontur sedišta, ovaj paket obuhvata funkcije poput različitih režima masaže, klimatizovana sedišta i brzo zagrevanje sedišta. Ova varijanta nudi i elektronski podesivu lumbalnu potporu za vozača i suvozača. Strane sedalnog dela i nasloni aktivnih multikontur sedišta imaju ugrađene vazdušne komore koje se stalno pune ili prazne u zavisnosti od dinamike vožnje i tako obezbeđuju bolju potporu vozaču i suvozaču za razne pozložaje prilikom sedenja i primera radi, nude veću potporu sa strane prilikom vožnje u krivini. Prednja sedišta Active Multicontour Seat Package preporučili su stručnjaci iz nemačke organizacije za zdravlje kičme Aktion Gesunder Rücken e.V..

Vožnja van puta: legenda koja nadilazi sebe

Primarni cilj razvoja bio je redefinisanje kvaliteta upravljanja na putu i van njega. Ovaj cilj je postignut. Nova G-Klasa ima još bolje performanse van puta dok je na putu mnogo agilnija, dinamičnija i udobnija od svog prethodnika. G-Klasa tako ostaje verna sebi zahvaljujući standardnom rešetkastom okviru šasije, trima stoprocentnim blokadama diferencijala i smanjenju obrtnog momenta zupčanika van puta.

Novo vešanje je nastalo kao zajednički poduhvat kompanija Mercedes-Benz G GmbH i Mercedes-AMG GmbH. Rezultat je nezavisno vešanje sa prednjom osovinom u obliku dvostruke viljuške u kombinaciji sa krutom zadnjom osovinom. Deo inženjerskog posla bio je i zadatak da se izbore za svaki milimetar jer velike mogućnosti na terenu znače i maksimalno odstojanje od tla. Podizanje osovina dalo je ključan doprinos u tom smislu, dok je postavljanje potporne šipke u predelu motora bilo potrebno da bi se dpstigla čvrstina.

Komponente prednje osovine sa duplom viljuškom direktno postavljene na rešetkasti okvir bez unutrašnjeg rama. Donji delovi duple viljuške koji se pričvršćuju na okvir u obliku slova Z pozicionirane su visoko u meri u kojoj je to bilo moguće. Ovo omogućava dobru vožnju van asfaltiranog puta. Nova prednja osovina dizajnirana specijalno za G klasu je tako robusna da su performanse i mogućnosti njenog prethodnika sačuvane, a delom i nadmašene.

Ovako opremljena sa odstojanjem od 270 mm između tla i ose prednje osovine, G-Klasa poseduje mnogo potencijala za maksimalno samopouzdanje i zadovoljstvo tokom vožnje van puta. Brojke govore za sebe.

  • Sposobnost uspona uz padinu je do 100% na pogodnim površinama.

  • Odstojanje između tla i osovina je veće za 6 mm i sada iznosi 24,1 cm.

  • Maksimalna dubina gaza sada je 70 cm pri vožnji kroz vodu i blato što iznosi dodatnih 10 cm.

  • Vozilo je stabilno pri nagibu od 35° uz dodatnih 7°.

  • Ugao pod kojim ne dolazi do oštećenja zadnjeg dela vozila pri prelasku preko prepreka: 30°, ugao pod kojim ne dolazi do oštećenja prednjeg dela vozila pri prelasku preko prepreka: 31°, uz dodatni 1°

  • Ugao pod kojim donji deo vozila ne dodiruje prepreku preko koje se prelazi: 26°, uz dodatni 1°

Zahvaljujući nezavisnom vešanju, bilo je moguće poboljšati čvrstinu prednjeg dela karoserije. Potporna šipka, poznata i kao viseći most, sada povezuje prednje potporne šipke što povećava torzionu čvrstinu rešetkastog okvira.

Pozadi, za razliku od prethodnika, novu krutu osovinu kontrolišu četiri vučne poluge sa svake strane Panhard šipke. Ovo čini uobičajenu vožnju još udobnijom. Van puta, zadnja opruga od 82 mm i elastičnošću od 142 mm uz odstojanje između tla i zadnje osovine od 241 mm pružaju sigurnu vožnju i u ekstremnim situacijama.

Po narudžbi: Comfort, Sport, Individual ili Eco

DYNAMIC SELECT je sada dostupan u pet režima vožnje za G klasu. Ovo omogućava podešavanje karakteristika vozila u roku od nekoliko sekundi samo jednim pritiskom na dugme jer sistem modifikuje karakteristike motora, transmisije, vešanja, navigacije i sistem pomoći u vožnji prema komandi vozača. Četiri programa Comfort, Sport, Eco i Individual mogu se lako podesiti putem DYNAMIC SELECT prekidača. U ECO režimu, moguć je stil vožnje sa posebno optimizovanom potrošnjom goriva. Sa druge strane, u režimu Sport, menjaju se tačke automatske promene stepena prenosa, odgovor motora na pritisak na papučicu za gas, parametri elektronskog sistema za upravljanje i izduvni sistem. Individual omogućava vozaču da namesti podešavanja po svojoj želji.

DYNAMIC SELECT daje mnoštvo opcija u kombinaciji sa novim vešanjem u okviru Adaptive Damping sistema. Vozač prekidačem DYNAMIC SELECT isto tako može da modifikuje i karakteristike vozila prilikom kočenja u Sport i Comfort režimima.

Jednostavno, G-Klasa detektuje određene uslove na putu i podešava odgovarajuće karakteristike kočenja. Na primer, kočenje van puta je tvrđe. Nasuprot tome, u Sport režimu, G-Klasa je mnogo agilnija tokom vožnje putem.

Novi G režim utire put svojim sledbenicima

Jedan od preduslova za poboljšano upravljanje van puta jeste novi G režim. G-Klasa prelazi na G režim nezavisno od izabranog režima vožnje čim se jedna od tri blokade diferencijala aktivira ili se vozi sa manje obrtaja. Ovaj režim za vožnju van puta adaptira prilagodljivu amortizaciju šasije i upravljanje kao i karakteristike papučice za gas izbegavajući bespotrebne promene stepena prenosa čime se obezbeđuje optimalna kontrola i maksimalna mogućnost van puta. Signal u vidu malog slova G diskretno se pali na instrument tabli. Malo slovo G tako lako prelazi preko neravnog terena da je vozač u mogućnosti da uživa u manevrisanju preciznom u milimetar i po najstrmijem terenu sa, odličnim odzivom vučnog sistema.

Na putu: agilna, udobna, superiorna

Specifikacija za G klasu ne uključuje samo čvrstinu i superiornost van puta već i veću dinamiku vožnje i komfor na asfaltu. Zahvaljujući novom dizajnu osovine, performanse G-Klase na putu su poboljšane. Na putu, G je agilna kao što je i udobna i daje vozaču bolji osećaj pri upravljanju. Van puta, čvršća je u držanju pravca i agilna i laka za vožnju.

Koristeći digitalni prototip, razvojni inženjeri su simulirali radni vek pojedinačnih komponenti i zatvorenih sistema da bi otkrili na kojim mestima bi bilo moguće koristiti lakše sirove materijale. „Dijeta“ je uspela jer je G-Klasa izgubila oko 170 kg. Recept za uspeh: nova mešavina materijala obuhvata jak, izdržljiv i ultra izdržljiv čelik i aluminijum kao i unapređen proces proizvodnje u fabrici Magna Steyr, u Austriji. Tvrda karoserija je napravljena od čelika različitog kvaliteta dok su spojleri, hauba i vrata napravljeni od aluminijuma.

Da bi kvake i šarke na vratima tipične za G klasu bile zadržane, inženjeri su ih modifikovali tako da odgovaraju novom aluminijumskom dizajnu. A i B stubovi između vrata napravljeni su od čelika visoke izdržljivosti zbog svoje funkcije nošenja tereta. Međutim, manja masa ne znači manju stabilnost – naprotiv, povećana je vučna snaga okvira, karoserije i spojeva za oko 55 odsto, sa 6.537 na 10.162 Nm/deg. Pored poboljšanja prirodne dinamike vožnje i komfora, rezultat je i povećan kvalitet u smislu nivoa buke što znači da unutar vozila ima daleko manje buke i vibracija tokom vožnje.

Moćna i efikasna

U novoj G 500 (potrošnja goriva, kombinovano: 11,1 l/100 km; kombinovano CO2 emisija: 263 g/km) četvorolitarski V8 benzinski motor visokih performansi stara se za snažan pogon. Novi biturbo motor proizvodi 310 kW (422 hp) i ima maksimalni obrtni momenat od 610 Nm u rasponu od 2.000 do 4.750 obrtaja u minutu.

Novi automatski prenos

Što se prenosa snage tiče, kako bi se zadovoljile potrebe ove ikone van terena posebno je adaptiran 9G-TRONIC automatski prenos sa konverzijom obrtnog momenta. Inženjeri su softverskom aplikacijom uspeli da skrate proces prenosa i odziva devetostepenog sistema prenosa. Veliki prenosni odnos ne samo da čini vožnju tišom i udobnijom, naročito pri manjim brzinama, već istovremeno doprinosi smanjenju potrošnje goriva.

Direktna koliko je moguće, indirektna koliko je potrebno

G-Klasa je sada standardno opremljena elektromehaničkim mehanizmom sa zupčastom letvom koji omogućava ugradnju sistema pomoći u vožnji kao što je Parking Assist. Uz to, elektromehanički mehanizam troši manje energije od hidrauličnog sistema pomoći u upravljanju. U zavisnosti od režima vožnje, na snagu stupa jedan od tri karakteristična načina upravljanja, Comfort, Sport ili Off-road. Ovo obezbeđuje udobno ili sportsko upravljanje na putu i prave i precizne povratne informacije na neasfaltiranom i zahtevnom terenu – uvek sa dovoljnom pomoći servo opcije. Ukratko: direktna koliko je moguće, indirektna koliko je potrebno.

Jača od vremena

G-Klasa je vrhunski model među luksuznim terenskim vozilima. Nije samo serija putničkog automobila sa najdužim rokom proizvodnje u istoriji Mercedes-Benza, već i predak svih terenskih automobila koji nose tri zvezdice – zbog toga svi modeli terenskih vozila Mercedesa imaju veliko G u svom nazivu.

Ono što je započelo 1972. godine ugovorom o saradnji između tadašnjih kompanija Daimler-Benz AG i Steyr-Daimler-Puch u austrijskom gradu Gracu, danas je priča začinjena superlativima i značajnim postignućima. Već prvi razvojni koncept bio je drugačiji. Tim je osmislio vozilo koje je zadivilo mnoge sposobnostima van puta a, istovremeno, bilo je privlačno kupcima kao potpuno funkcionalno i bezbedno vozilo pogodno za rekreaciju. Pogon na četiri točka i stopostotne blokade diferencijala kao i robusni rešetkasti okvir deo su G-Klase još od tada.

U vreme predstavljanja na tržištu, u proleće 1979. godine, moglo je da se bira između četiri varijante motora koje su imale opseg od 53 kW/72 hp do 115 kW/156 hp. Kupci su imali opciju kabrioleta sa kratkim međuosovinskim rastojanjem ili karavan sa kratkim ili dugim međuosovinskim rastojanjem. Godine 1989, vozila modela serije 463 obeležila su početak evolutivnog proces terenskih vozila koji se nije odnosio samo na praćenje tehničkog razvoja. Bila je to evolucija koja je donela i sigurno povećanje broja ljubitelja kao i isticanje njenog karaktera ekskluzivnog vozila za svaku priliku. Od 1993. godine, postala je vozilo sa zvaničnim nazivom: G-Klasa.

Modeli G-Klase korišćeni za papamobil poznati su širom sveta. Trensko vozilo Mercedes-Benz 230 G ofarban u sedefastu boju sa specijalnom providnom karoserijom pratilo je Papu Jovana Pavla II na brojnim putovanjima od 1980.

Izlaskom na tržište veoma posebnog modela koji je usavršio Mercedes-AMG sa G 55 AMG Kompresorom obeležena je 25-godišnjica G-Klase. Njegovih osam cilindara (350 kW/476 hp, 700 Nm obrtnog momenta) dalo je robusnom terenskom vozilu jedinstven nivo performansi i pokazalo ogroman potencijal G-Klase.

G 500 4x4², iz 2015. godine, dodao je ne samo luksuzni enterijer, nego i rastojanje od tla od 45 centimetara i impresivne performanse na putu. Od 2015. godine, dizajnerski opseg daje kupcima mogućnost da G klasu naprave svojom ličnom G – sa raznim varijantama ekskluzivne opreme savršeno usklađene sa dizajnom.

Zahvaljujući Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, Mercedesova ikona - G-Klasa obnovljena je još jednom 2107. godine. Sa svojim nenadmašnim motorom V8 (potrošnja goriva, kombinovano: 17,0 l/100 km; kombinovano CO2 emisija: 397 g/km), portalnim osovinama, platnenim krovom sa elektronskim upravljanjem, posebnim mestima u zadnjem delu vozila, ovo veoma posebno vozilo za sve terene, limitirano na 99 delova, zadovoljava očekivanja kupaca koji traže najviše standarde od svojih vozila. Verovatno, najekskluzivniji oblik zadovoljstva vožnje na otvorenom.

Luxury Experience