Nova generacija Mercedes-Benz GLC

Sloboda u svom najlepšem obliku – je izjava iza koje je GLC stajao od svog pojavljivanja na tržištu u jesen 2015.

Kao i njegov prethodnik, ovaj SUV model kombinuje izuzetne off-road sposobnosti sa prostranošću, praktičnošću i komforom. Uz sve ovo najnovija generacija dodaje u spisak opreme pionirske tehnologije, prepoznatljiv dizajn, povezivost i vrhunski sistem infotainment-a. Samim tim GLC još jednom demonstrira kako se elegantno i bez napora mogu prepoznatljivi brendovi bezbednosti i inteligentne prilagodljivosti kombinovati kako bi se ostvario veliki uspeh. Rezultat je SUV koji postavlja nove standarde, kako na putu tako i van njega.

Uz svoj jedinstven izgled, novi koncept upravljanja, inovativni pomoćni sistemi u vožnji kao i sa novim motorima, GLC nudi najbolje iz sveta Mercedes-Benz-a. Spoljašnji izgled privlači pažnju sportskom vizuelnom pojavom. Snažne izvajane površine i detalji koji izdvajaju kao što su hrom elementi, koji se sada prolaze od prednjeg dela ka zadnjem u standardnoj verziji, redizajnirana glavna svetla i maska hladnjaka sa jakim konturama obezbeđuju off-road karakter. Unutrašnjost kombinuje luksuz i lakoću korišćenja na beskompromisan način: Izrada je na izuzetno visokom nivou dok infotainment sistem ima još veći ekran osetljiv na dodir. Uz to najnovija generacija MBUX - Mercedes-Benz User Experience multimedijalnog Sistema impresionira svojim intuitivnim i raznovrsnim opcijama upravljanja kao što su dodir, gestovna kontrola i optimizovani sistem komandovanja glasom. Pomoćni sistemi za vožnju su prošireni u značajnoj meri i kompletirani su funkcijama kao što je upozorenje na mrtav ugao prilikom izlaska iz vozila, funkcija formiranja koridora za prolaz hitnih službi kao i funkcija hitnog zaustavljanja u slučaju zastoja na putu. Takođe tu je i novi pomoćni sistem za manevrisanje prikolicom (Trailer Manoeuvring Assist), koji pruža pomoć prilikom manevrisanja pogotovo pri hodom unazad. Za uvođenje na tržište sredinom 2019-te, GLC će biti opremljen novim benzinskim i dizel motorima najnovije generacije Mercedes-Benz-a uz još veću snagu i veću efikasnost – više novih verzija motora dolazi kasnije tokom godine.

Najvažnija unapređenja na GLC-u

  • MBUX – Inovativna telematika: Kombinacija multimedijalnih ekrana osetljivih na dodir, navigacije sa proširenom realnošću, inteligentnog glasovnog komandovanja preko tastera Linguatronic-a ili korišćenjem ključne reči "Hey Mercedes“, povezivost i korisnički interfejs sada dovode GLC na najviši tehnološki standard.
  • Pogonski sistem: GLC će biti opremljen sa sledećom generacijom motora sa 4 cilindra i dizel motorima veće snage sa značajno nižom potrošnjom – kod benzinskih motora zahvaljujući novom 48-voltnom mrežnom sistemu u motornom prostoru sa kaišem gonjenim starter-generatorom.
  • Unapređeni pomoćni sistemi za vožnju: Aktivna kontrola razdaljine i brzine kretanja DISTRONIC i Active Steer Assist pružaju još komforniju podršku vozaču kako bi održao bezbedno rastojanje i upravljanje. Brzina se podešava automatski ispred krivina i raskrsnica. Active Steer Assist pomaže u formiranju koridora za hitne službe i tokom promene kolovozne trake.
    Rizik od potencijalnih sudara može biti smanjen zahvaljujući funkciji Active Brake Assist putem autonomnog kočenja ukoliko vozač ne obraća pažnju na prepreku.

Spoljašnji dizajn : upečatljiva pojava

Modernizam, snaga i svestranost: to je ono što GLC predstavlja. Dizajn idiom GLC-a prati filozofiju dizajna senzualne čistote i predstavlja pažljivo zamišljenu međusobnu igru estetike, agilnosti i inteligencije. Pojava GLC-a je sportskija sveukupno, sa hromiranim elementima koji se protežu od prednjeg dela ka zadnjem u standardnoj opremi. Upečatljive linije, snažne izvajane površine i upečatljivi detalji obezbeđuju jak off-road karakter. Prednji deo odaje utisak emocija, prisutnosti i dominacije već na prvi pogled. Poruka koju ostavlja dizajn je posebno upečatljiva zahvaljujući standardnim LED High-Performance glavnim svetlima sa dnevnim svetlima u obliku baklje, kao i u veoma snažnim konturama maske hladnjaka sa dinamički oblikovanim dvostrukim lamelama i dijamantskom šarom. Dostupne boje sada uključuju i grafitno sivu boju – sa četiri priljubljena aerodinamička točka prečnika od 17 do 19 inča kao i pneumatici sa optimizovanim otporom kotrljanja kao još jedna novost na ovom modelu.

AMG Line impresivno naglašava dinamički izgled GLC-a sa svojom hromiranom dijamantskom maskom hladnjaka i prednjim branikom sa AMG specifičnim dizajnom i sa uglastim izduvnim vrhovima integrisanim u zadnji branik, takođe tu su sportska sedišta sa visokom bočnom podrškom čime celokupni dizajn ove linije opreme je ispraćena točkovima dimenzija 19 do 20 inča (zavisno od tržišta).

Standardna LED High-Performance glavna svetla su manja i poseduju značajno modifikovanu koturu: dnevna svetla sa oblikom baklje naglašavaju dizajn i garantuju bolju prepoznatljivost prepoznatljivog dizajna Mercedes-Benz svetala. Potpuna LED glavna svetla sa MULTIBEAM tehnologijom su opciono dostupna.

Atletski karakter nastavlja se u zadnjem delu vozila potpuno redizajniranim branikom i izduvnim vrhovima. Redizajnirana potpuna LED zadnja svetla takođe predstavljaju svetlosni potpis koji je nemoguće pomešati – uz prepoznatljive delove Mercedes-Benz SUV-ja u pozadinski osvetljenoj specifikaciji ivičnih svetala. Sveukupno, idiom dizajna zadnjeg dela naglašava snažan karakter GLC generacija, ne samo zbog dizajna branika sa izduvnim vrhovima kao i hromirane zaštitne ploče koja ima sportski karakter i već je uobičajena u SUV dizajnu.

Dizajn unutrašnjosti : Inteligencija se upoznaje sa ergonomijom

Rafinisani materijali, precizna izrada i tečni oblici – to je ono što karakteriše unutrašnjost GLC-a. Unutrašnjost karakterišu površine koje teku u kombinaciji sa jasnim linijama i neodoljivim proporcijama. Unutrašnjost linije opreme Base Line poseduje crni finish. Centralnu konzolu karakterišu elegantni ukrasni detalji, koji su dostupni u pijano lak verziji Ili u dve nove verzije drvenih ukrasnih lajsni – jasen otvorenih pora i kesten. Ukrasni detalji centralne konzole izrađeni od furnira plemenitog drveta.

Multifunkcionalni upravljač je dostupan u dve verzije i u potpunosti je redizajniran. Nekadašnji dizajn kraka je sada još sportskiji. Kao dodatak uloga upravljača u radu Active Distance Assist DISTRONIC kao i Touch Control testeri za kontrolu KOMBI instrumenta i kontrolu multimedijalnog Sistema kao i akustički feedback signal jasno šalju signal o orijentisanosti na budućnost.

Ekran osetljiv na dodir omogućava korišćenje telematskih funkcija preko jednog ili višestrukog dodira, takozvanog komandovanja sa višestrukim dodirom, na multifunkcionalnom touchpad-u na centralnoj konzoli. Ovaj uređaj služi kao alternativa glasovnom komandovanju i omogućava i unos slova, brojeva i specijalnih znakova putem prepoznavanja rukopisa. Površina touchpad-a ne samo da pruža jasan haptički već pruža i jasan akustički feedback.

ENERGIZING comfort funkcija: među povezivanje komfora

Budite opušteni nakon dugog putovanja: Opciona ENERGIZING comfort funkcija se stara da razni komforni sistemi u vozilu kombinuju svoje sposobnosti kako bi stvorili optimalnu sredinu za putovanje. Ovaj sistem integriše osvetljenje i muzičku atmosferu, kontrolu klimatizacije, odgovarajuću muziku i odabrani video klip kao i masažnu funkciju, grejanje sedišta i ventilaciju sedišta. ENERGIZING COACH sistem koristi podatke iz vozila i njegove okoline prema preporučenim programima koji odgovaraju situaciji i ličnosti korisnika. Ukoliko korisnik vozila poseduje odgovarajući Garmin® uređaj za praćenje bio-parametara, lični rezultati kao što je nivo stresa ili kvalitet sna moguće je dati precizniju preporuku programa ENERGIZING COACH-a.

MBUX: intuitivno korišćenje

Dobro omišljen, komforan – ovo su bile osnovne smernice kojima se upravljalo prilikom unapređenja upravljanja i koncepta prikaza u GLC-u. Fokus je stavljen na interakciju sa vozilom i njegovim funkcijama kroz gestove, dodir ili glasovnu komandu. Ovo je omogućeno najnovijom generacijom telematike poznatog Mercedes-Benz User Experience-a (MBUX), koju karakteriše intuitivna logika i veliki opseg komandnih opcija. Sveukupno gledano postavljaju se novi standardi mogućnošću interakcije između touchscreen ekrana, navigacije sa proširenom realnošću, inteligentne glasovne komande i interfejsa za korisnika.

Postoji ukupno pet mogućnosti za interakciju sa infotainment sistemom na GLC-u:

  • Preko komandovanja dodirom na multimedijalnom ekranu u centralnom delu
  • Korišćenjem Touch Control taster na multifunkcionalnom upravljaču
  • Preko multifunkcionalnog touchpad-a  na centralnoj konzoli
  • Korišćenjem gestovnog komandovanja pomoću funkcije interior assistant
  • Pomoću glasovne komande, bilo preko aktivacije tasterom ili ključnom rečju "Hey Mercedes“

Informacije koje su potrebne vozaču se prikazuju na dva ekrana visoke rezolucije. Opcionalno, KOMBI instrument poseduje dijagonalu od 12,3 inča. Slobodnostojeći multimedijalni ekran u centralnom delu je moguće poručiti u dve veličine: sedam inča sa rezolucijom od 960 x 540 piksela i 10.25 inča sa rezolucijom od 1920 x 720 piksela. Vozač može odabrati tri individualna načina prikaza koji odgovaraju njegovom trenutnom raspoloženju ili unutrašnjosti vozila: "Classic“ predstavlja unapređeni klasični prikaz , "Sport“ predstavlja visokotehnološki izgled sa velikim kontrastom, "Progressive“ vizualizuje modernizam u svojoj redukovanoj formi. Grafika u brilijantnom kvalitetu naglašava lakoću razumevanja intuitivne strukture upravljanja. Novi dodaci su osetljivost na dodir kod multimedijalnog ekrana – i Touch Control tasteri na multifunkcionalnom upravljaču za komandovanje KOMBI instrumentom i multimedijalnim sistemom.

Još jedan način upravljanja multimedijalnim sistemom je i Interior Assistant. Kamera koja se nalazi u konzoli iznad vozača detektuje kretnje ruke koja se približava ekranu osetljivom na dodir ili touchpad-u na centralnoj konzoli. Sistem pravi razliku između gestova vozača i suvozača, usled čega se na ekranu menja slika kao i naglašene oblasti ili uvećanje pojedinih elemenata. Osvetljenje za čitanje se takođe može uključiti i isključiti komandom pokretom ruke. Kako bi se ovo ostvarilo kamera prati položaj ruke i uključuje svetlo kada ruka vozača krene da uzme nešto na suvozačkom sedištu na primer. Uz ovo kao opcija postoji i mogućnost pozivanja vlastite omiljene funkcije multimedijalnog Sistema pokazivanjem specifičnog gesta.

Još jedan izuzetan detalj je i objedinjenje MBUX-a sa Augmented Video (proširena realnost) opcionom opremom, koja pomaže navigaciji na veoma koristan način. Kamera na prednjem delu retrovizora beleži sliku okoline i automatski prikazuje na multimedijalnom ekranu sliku okoline nadopunjenu sa korisnim informacijama. Ove informacije su saobraćajni znaci, informacije gde je potrebno skrenuti, prikazuje kućne brojeve i nazive ulica. Ovime se orjentacija – kao što je pretraga za datom adresom – čini daleko lakšom.

Unapređeni sistem za komandovanje glasom čini komandovanje komfornijim i prirodnijim. Putem glasovnog komandovanja vozaču se mogu iščitati glasovne poruke, moguće je komandovati audio sistemom ili pristupiti funkcijama vozila ko što je kontrola klimatizacije, na primer. Sistem ne zahteva unapred zapamćene komande -  korisnik poseduje slobodu da na primer koristi frazu za unos željene adrese ili pitanje o izveštaju o vremenu. Šta je još moguće sada: aktiviranje glasovne komande preko ključne reči "Hey Mercedes“ . Taster za izdavanje govornih komandi na upravljaču je takođe dostupan za ovu namenu.

Nove funkcije u GLC-u su KEYLESS GO start funkcija koja je deo standardne opreme sa tasterom za startovanje sa izgledom peraja turbine kao i opcija aktiviranja aktivnih pomoćnih sistema za vožnju na multimedijalnom ekranu. Korisnik bira i aktivira režime vožnje preko DYNAMIC SELECT prekidača na centralnoj konzoli. Multimedijalni ekran pokazuje različite režime vožnje koji odgovaraju različitim vrstama opreme. Vozač može odabrati između ranije konfigurisanih režima rada i jednog režima za individualno podešavanje. Zavisno od Sistema pogona i varijante Sistema oslanjanja dostupno je između pet i sedam režima rada. Kao dodatak poznatim režimima "Comfort“, "ECO“, "Sport“, "Sport +“ i "Individual“ za podešavanje Sistema upravljanja, oslanjanja ili pogona, uz Off-Road Engineering Package dobijaju se dva nova režima rada "Off-Road“ i "Off-Road +“.

Nova gama motora: snažna efikasnost

GLC kreće sa startne linije sa potpuno novom gamom motora. Sledeći modeli će biti dostupni prilikom uvođenja na tržište:

 

GLC 200 4MATIC

GLC 300

4MATIC

GLC 200d

4MATIC

GLC 220d

4MATIC

GLC 300d

4MATIC

Cilindara / forma

4/linijski

4/linijski

4/linijski

4/linijski

4/linijski

Snaga (kW/h - kS)                                                   
SUS motor

145/197

 

190/258

120/163

143/194

180/245

Snaga električnog motora (kW)
Energy Recovery
Boost


10


10

-

-

-

Maksimalna vrednost obrtnog momenta motora (Nm)

280

370

360

400

500

Maksimalna vrednost obrtnog momenta električnog                   motora (Nm)

150

150

-

-

-

Potrošnja goriva, kombinovana (l/100 km)[1]

7.4-7.1

7.4-7.1

5.5-5.2

5.5-5.2

5.8

CO2 emisija, kombinovana (g/km)[1]

169-161

169-161

145-137

145-137

153-151

GLC će biti opremljen novom generacijom motora sa četiri cilindra benzinskog i dizel tipa. Najvažnija karakteristika dvo-litarskog motora M264 iz Mercedes-Benz-a je povećana snaga uz značajno manji nivo potrošnje goriva. Kod modela  GLC 200 i GLC 300, motor M 264 zamenjuje stari motor sa četiri cilindra M274 dok kada su u pitanju dizel agregati motor OM 654 zamenjuje prethodni OM 651.

Nova generacija motora je od velike važnosti za smanjenje CO2 emisije i sa sistematskim unapređenjem po pitanju smanjenja potrošnje. Glavna tehnološka komponenta u ovome je CAMTRONIC varijabilna kontrola ventila motora, kojom se zagreva izduvni sistem bez povećanja potrošnje, uz to turbopunjač sa dvostrukim kolom i dodatni 48-voltni mrežni sistem motora sa remenom gonjenim starter-generatorom. Kombinacija 48-voltne mreže sa remenom pogonjenim starter-generatorom povećava agilnost vozila, poboljšava komforne karakteristike- i značajno smanjuje potrošnju goriva. Ovoje omogućeno tako što su omogućene hibridne funkcije kao što su "povraćaj energije (energy recovery)" "dodatna snaga (boost)“ i "režim jedrenja (sailing mode)“ i sve to bez visokovoltnih komponenti – specifičnije, omogućena je dodatna snaga i povraćaj do 10 kW energije (u oblasti do 2500 obrtaja) i rad u režimu jedrenja kada je motor isključen.

Striktniji zahtevi i niže vrednosti granica izduvne emisije – dizel motor OM 654 je dizajniran tako da je u fokusu bilo dalje smanjenje potrošnje i emisije kao i smanjenje operativnih troškova uz istovremeno povećanje snage motora.

Najvažnije komponente Sistema za obradu izduvnih gasova su direktno montirane na sam motor kako bi se efikasno smanjila emisija. Uz ovo ugrađene su mere za poboljšanje izolacije i poboljšani premazi za SCR tehnologiju (Selective Catalytic Reduction) čime se ostvaruje dodatno umanjenje emisije izduvnih gasova. Kako bi se smanjio nivo azotnih oksida na velikim opterećenjima motor OM 654 je opremljen dodatnim podnim SCR katalizatorom. Kao rezultat ovaj motor već danas ispunjava RDE (Real Drive Emissions) zahteve.

Motor OM 654 je dizel motor sa četiri cilindra i kombinovan je sa 4MATIC pogonom na sve točkove i 9G-TRONIC automatski menjač koji omogućava kako dinamičan tako i ekonomičan način vožnje.

DYNAMIC BODY CONTROL: sistem oslanjanja prema vašoj meri

Sa ovim osveženjem modela GLC je po prvi put opremljen sa DYNAMIC BODY CONTROL sistemom oslanjanja koji poseduje beskonačno podesive amortizere napred i nazad. U zavisnosti od situacije u vožnji, brzine kretanja i uslova na putu u sadejstvu sa motorom, menjačem i karakteristikom upravljanja, Uz to sistem oslanjanja se može kombinovati sa sportskim sistemom upravljanja koji ima direktniji prenosni odnos. Ovim sistemom se komanduje preko DYNAMIC SELECT prekidača i nudi tri različita režima koje je moguće odabrati: dva se odnose na sportski režim "Sport“ i „Sport +“ i ovi režimi obezbeđuju čvršću karakteristiku amortizera dok "Comfort“ režim omogućava veoma udobnu vožnju.

DYNAMIC SELECT: više od podešavanja

SUV koji opravdava svoje ime: kao i obično GLC je uverljiv na bilo kom tipu zemljišta i u najtežim vremenskim uslovima. Nove komande Off-Road Engineering Package kao i  DYNAMIC SELECT sistem sa proširenim funkcijama u skladu sa specifikacijom odgovaraju na individualne zahteve vozača po pitanju ponašanja u vožnji kao i na zahteve koje pred vozilo postavljaju uslovi vožnje. Vozač bira između dva off-road režima rada pomoću DYNAMIC SELECT prekidača na centralnoj konzoli :  "Off-Road" režim je posebno pogodan za zemljane puteve, šljunak, pesak i sneg, dok je "Off-Road +“ režim više namenjen za kamenite teren i oštre uspone. 4MATIC pogon na sve točkove je u potpunosti nov i dizajniran je od nule. Trostepeni dizajn ESP® -a sa širim opsegom dejstva sada nudi još više dinamike u režimima "Sport“ i “Sport +“ . GLC stoga još jednom obezbeđuje svestranost kako na drumu tako i van njega.

Sistemi za pomoć tokom vožnje: bezbedna podrška

U Nemačkoj 85 procenata stranaka navodi “bezbedan” kao najvažniju karakteristiku kada se govori o GLC-u – i to dolazi pored tipičnih SUV karakteristika i od Inteligentnih pomoćnih Sistema za vožnju. Obim i nivo dejstva ovih Sistema na novom modelu je proširen i unapređen tako da je i komfor vozača po pitanju bezbednosti i značajno unapređen. Driving Assistance Paket (opcionalni dodatak koji zavisi od tržišta i opreme) u GLC-u uključuje sledeće sisteme:

  • Aktivna kontrola brzine i razdaljine (Active Distance Assist DISTRONIC) sa funkcijama :
    ▪ Kočenje pred stacionarnim objektima
    ▪ Produžen automatski restart u slučaju zastoja u saobraćaju u kombinaciji sa Aktivnim sistemom parkiranja (Active Parking Assist) i navigacijom
    ▪ Aktivacija "režima jedrenja” u ECO režimu rada
  • Aktivni sistem za pomoć upravljanju (Active Steer Assist) sa sledećim funkcijama:
    ▪ Aktivni sistem za zaustavljanje u hitnoj situaciji (Active Emergency Stop Assist) – sa automatskim otključavanjem i slanjem SOS poziva MB Emergency Call Centre-u nakon što se vozilo zaustavi (zavisi od tržišta)
    ▪ Aktivni sistem za promenu kolovozne trake (Active Lane Change Assist) u kombinaciji sa navigacijom
    ▪ Funkcija kreiranja koridora za hitne službe (Emergency corridor function): U slučajevima zastoja u saobraćaju na autoputevima i pri brzinama manjim od 60 km/h
  • Aktivni nadzor ograničenja brzine kretanja (Active Speed Limit Assist) sa reakcijom na promenu ograničenja brzine u kombinaciji sa sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova (Traffic Sign Assist)
  • Prilagođavanje brzine kretanja u skladu sa rutom kretanja ispred krivina, kružnih tokova, rakrsnica kao i pre skretanja, izlaska sa autoputa -  takođe dolazi do smanjenja brzine u slučaju pristizanja zagušenja saobraćaja "tail end of traffic jam", u kombinaciji sa navigacijom
  • Evasive Steering Assist – Sistem za pomoć pri izbegavanju pešaka
  • Active Lane Keeping Assist – Aktivni sistem za nadgledanje kolovozne trake
  • Active Blind Spot Assist – Aktivno nadgledanje mrtvog ugla vozila
  • Active Brake Assist sa funkcijom prepoznavanja poprečnog saobraćaja
    PRE-SAFE® PLUS  

Kada se Active Distance Assist DISTRONIC sa adaptacijom brzine na osnovu rute aktivira, novi GLC je u stanju da raspozna i odgovori na zastoje u saobraćaju Ili na spor saobraćaj pomoću informacija dobijenim od LiveTraffic Sistema čak i značajno pre nego što vozač primeti prepreku. Kada se detektuje zastoj u saobraćaju (i ako vozač nije odabrao da reaguje) DISTRONIC smanjuje brzinu na oko 100 km/h kao meru predostrožnosti. Ovo je upotpunjeno sa poboljšanim Active Lane Keeping Assist sistemom kao i dodatnim funkcijama Active Emergency Stop Assist.

Active Braking Assist sa hitnim zaustavljanjem pri naletanju na zastoj, funkcijom prepoznavanja poprečno dolazećeg saobraćaja smanjuje rizik od potencijalnog sudara prilikom skretanja, kada na primer vozač ne primeti dolazeća vozila. Ukoliko postoji opasnost od dolazećeg saobraćaja prilikom skretanja preko druge kolovozne trake GLC će kočiti pri brzinama karakterističnim za takve manevre. Intervencija kočenjem se odvija u slučaju da vozač da naznaku da želi da skrene i vozilo može biti ukočeno pre pre nego što vozilo pređe u drugu kolovoznu traku. Dolazeća vozila se detektuju putem radara dugog dometa u prednjem delu vozila i stereo višenamenske kamere.

Active Steer Assist čak pomaže vozaču u formiranju koridora za hitne službe na putu sa više kolovoznih traka. Prema zakonskim odredbama, za orjentaciju vozilo koristi ivicu kolovozne trake u zavisnosti od trake i na autoputu pri brzinama okolnih vozila manjim od 60 km/h kao i pri detektovanim kolovoznim trakama.

Takođe je dostupno i pojednostavljen manevar preticanja koji radi uz aktivirani Active Distance Assist DISTRONIC: Kada vozač aktivira signal za skretanje/preticanje pri brzinama kretanja između 80 i 180 km/h na putevima sa više traka sistem Active Lane Change Assist može pomoći prilikom promene kolovozne trake.

Funkcija upozorenja prilikom izlaska iz vozila smanjuje rizik od situacije u kojoj vozač ne vidi biciklistu prilikom otvaranja vrata. Funkcija upozorenja prilikom izlaska iz vozila je jedino aktivna kada je vozilo zaustavljeno. Kada vozač ili suvozač otvore vrata i približava se drugo vozilo, sistem počinje da emituje vizuelno i zvučno upozorenje. Funkcija ostaje aktivna do tri minuta nakon isključenja motora. U kombinaciji sa ambijentalnim osvetljenjem, svetlo u prostoru ručice za vrata, odeljku za vrata i na osvetljenju ukrasnih elemenata  se osvetljava i trepće crvenim svetlom.

Opciono je dostupan aktivni sistem za parkiranje (Active Parking Assist).  Nakon što pritisnete taster za pokretanje aktivnog parkiranja vozila, sistem pokazuje sva identifikovana parking mesta u neposrednoj okolini na multimedijalnom ekranu pri brzinama kretanja manjim od 35 km/h. Vozač zatim odabira odgovarajući parking manevar pomoću touchpad-a,  ili preko ekrana osetljivog na dodir ili preko desnog komandnog panela na multifunkcionalnom upravljača – dok sistem pruža podršku daljim ulaskom i izlaskom i manevrisanjem na odabrano parking mesto.
U kombinaciji sa sistemom za nadgledanje mrtvog ugla (Blind Spot Assist),  Parking Assist PARKTRONIC može upozoriti vozača prilikom izlaska sa parking mesta unazad na poprečni saobraćaj kao i inicirati autonomno kočenje ukoliko je neophodno. Parking Assist PARKTRONIC obezbeđuje vizuelno i akustično upozorenje putem šest ultrazvučnih senzora u svakom braniku. Prepreke mogu biti ispred, iza ili sa strane vozila i detektuju se do brzine kretanja objekta od 10 km/h.

Još jedan izuzetan opcionalni sistem je i sistem za manevrisanje prikolicom (Trailer Manoeuvring Assist), koji vozaču pruža podršku pri manevrisanju prikolicom tokom hoda unazad. Sistem koristi senzor na kugli vučne kuke kao i magnetni prsten koji meri ugao između vučnog vozila i prikolice. 360 kamera nudi bolji pregled okoline vozila prilikom parkiranja i manevrisanja i u isto vreme nudi pogled iz ptičje perspektive . Dodatni “zoom” režim rada omogućava približavanje i povezivanje prikolice, slika na multimedijalnom ekranu prikazuje animaciju dok je kvalitet slike značajno unapređen

Car-to-X komunikacija daje podršku vozaču pomoću najsvežijih informacija i upozorenja na opasne situacije na putu. Razmena informacija zasnovana na radio porukama između vozila i saobraćajnoj infrastrukturi informiše vozača vizuelnim i/ili zvučnim putem na potencijalne opasnosti.

Snaga. Pogonjena posvećenošću

Nova generacija GLC-a označava početak novog poglavlja u istinskoj priči o uspehu:  model se prodavao značajno bolje od svog prethodnika već u prvoj godini uvođenja na tržište. Trenutno, Mercedes-Benz ostvaruje veoma zapaženo i uspešno mesto u SUV segment sa čak sedam modela (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS, G-Klasa). Nema nikakve sumnje: SUV vozila imaju su odigrala važnu ulogu u okviru Brenda i njegovog dosadašnjeg uspeha. Više od pet miliona SUV vozila Mercedes-Benz su isporučena strankama širom sveta do današnjeg dana.

Luxury Experience