McLaren Elva – revolucija slavnog brenda

Brilijantni ljudi iz McLaren Automotive brenda, skoro su predstavili svoj novi neverovatni superautomobil, roadster koji je deo ograničene Ultimate serije, koji se zove Elva, a ujedno predstavlja i prvi McLaren model otvorenog kokpita…

McLaren Elva proslavlja čuvene M1A trkačke modele koje je dizajnirao Brus Meklaren, kao i McLaren-Elva M1A, M1B i M1C, koji su bili neverovatno uspešni tokom šezdesetih godina. Ipak, ovaj novi McLaren ima za cilj da bude ultimativni roadster u našoj eri, a biće ograničen na samo 399 modela, sa cenom koja kreće od 1.7 miliona dolara.

McLaren je osmislio ovaj neverovatni sportski automobil otvorenog kokpita bez krova, šoferšajbne i stranica, sa ciljem da uzbuđenje koje donose visoke brzine podignu na sasvim novi nivo. Automobil ima šasiju od karbona pravljenu po meri,  okarakterisan je niskim nose mi naglašenim prednjim branikom, sa velikim blatobranima, koji idu od prednjeg, pa sve do zadnejg dela.

Visina duplih zadnjih nosača deluje minimalno, zahvaljujući modularnom roll-over zaštitnom sistemu, a ako ste mislili da u vožnji ovog lepotana možete uživati samo sa kacigom na glavi, znajte da forma vozačke kabine stvara sasvim ugodno vozačko okruženje.

McLaren Elva pokreće isti motor, koji smo već mogli da vidimo u McLaren Senna i Senna GTR modelima, a u pitanju je 4.0 litarski twin V8 sa turbopunjačem, koji izbacuje 804 konjske snage i 800 Nm obrtnog momenta. Sva ova snaga šalje se na zadnju osovinu, putem sedmostepenog menjača, koji radi zajedno sa funkcijom kontrole lansiranja, koja ovu zver navodi da od nula do sto kilometara na čas ubrza za samo tri sekunde.

Inžinjeri McLaren brenda takođe su opremili ovaj motor inovativnim Active Air Management sistemom, koji dodatno poboljšava vozačko iskustvo. Specijalni sistem kanališe vazduh kroz ultra niski nos Elva modela, do prednje školjke automobila pri velikim brzinama, pre nego što ga kokpit preusmeri prema gore. Kada je sistem neaktivan, centralni vod je zatvoren, a vazduh protiče kroz hladnjake i poboljšava njihovu efikasnost.

McLaren Elva takođe dolazi sa aktivnim zadnjim spojlerom pune širine, koji može biti prilagođen po visini ili uglu, optimizujući na taj način aero balans automobila. Tu je takođe i interesantni zadnji difuzor koji radi zajedno sa spojlerom, dok automobil ima i sasvim ravan pod koji se pruža sve do zadnje osovine, gde difuzer stvari preuzima u svoje ruke.

Unutar vozačke kabine, možete videti karbon, u neverovatnoj količini. Sedišta imaju ultra lagane karbonske školjke, dok je donji deo svakog sedišta nešto kraći u odnosu na konvencionalna McLaren sedišta. Kontrolna tabla se savršeno uklapa sa kabinom i vratima ovog modela. McLaren Elva u svojoj fabričkoj verziji neće dolaziti sa audio sistemom, ali budući klijenti ga mogu dodati ako tako žele.

Prve dostave McLaren Elva modela počeće krajem iduće godine.

Luxury Experience