MARIJA ŠARAPOVA I PORSCHE

Tokom posete svom rodnom gradu Sočiju, ambasadorka Porsche brenda Marija Šarapova predstavila je svoju interpretaciju izuzetnog sportskog automobila u luksuznom segmentu - Porsche Panamera GTS "By Maria Sharapova".

Ovaj jedinstveni Panamera je izvanredan primer transformacije serijskog modela ekskluzivnim pojedinačnim opcijama u zaista jedinstveno i posebno remek delo.

Panamera GTS "By Maria Sharapova" pokazuje lični pečat u pogledu dizajna, prilagođenih opcija i eksluzivnosti - što su atributi tipični za međunarodnog teniskog sportistu.

"Kreiranje ličnog Porsche Panamera je bio tako uzbudljiv poduhvat. To otvara vrata potpuno novom dizajn senzibilitetu i mogućnost da ponesem svoju lični estetiku. Smatram sebe ne samo sportistom, već i dizajnerom - ja sam dizajnirala kolekcije luksuznih aksesoara, odeće, pa čak i slatkiše godinama. Nisam n i sanjala da ću dizajnirati i automobil, i to Porsche.", rekla je Šarapova.

Predstavljeni model odlikuje se brojnim opcijama iz Porsche Exclusive programa, koje povećavaju širok spektar Porsche Panamera modifikacije ekskluzivnim karakteristikama i koji ispunjavaju želje kupaca izvan uobičajenog načina razmišljanja.

I naravno to je uvek u potpunosti u skladu sa svim zahtevima kvaliteta i bezbednosti u Porsche AG. Eksterijer Panamera GTS je bele boje, sportski, visokosjajni elementi na eksterijeru su obezbeđeni od strane crnih LED farova uključujući Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS +), sa zatamnjenim LED zadnjim svetlima, crnim izduvnim sistemom i 20-inčnim Panamera sportskim točkovima u crnoj boji.

Među ekskluzivnim opcijama, Porsche Panamera "By Maria Sharapova" je opremljen proširenom kožnom ivicom u enterijeru sa ukrasnim šavovima u creme boji. Prednji i zadnji nasloni za glavu su reljefni sa Porsche logom i nasloni za ruke imaju "Panamera GTS" logotip modela.

Porsche Panamera GTS je opremljen 4,8-litarskim V8 motorom sa 440 KS (324 kW) pri 6.700 obrtaja u minuti. On ubrzava od 0 - 100 km/h za 4.4 sekunde i ima maksimalnu brzinu od 288 km/h.  

Panamera GTS: potrošnja goriva u gradu 15,7 litara/100 km; na otovrenom putu 7,8 litara/100 km; kombinovana potrošnja goriva 10,7 litara/100 km; emisija CO2 249 g/km; klasa efikasnosti: F

O BRENDU

Kompaniju je osnovao Dr. Ing. Ferdinand Porsche 1931. Porsche SE je od tada postao sinonim za luksuzne sportske automobile, kao i za najsavremeniju tehnologiju.

Smešten u centru Štutgarta, Porsche je prvi ugovor o razvoju automobila potpisao sa Volkswagenom. Rezultat je bio jedan od najpoznatijih automobila u istoriji i jedan od najbolje prodavanih - Beetle. Mnoge osobine ovog modela će naći svoje mesto na prvom Porsche-ovom automobilu – Porsche 64, razvijenom 1939. godine.

Posle rata, Ferdinand je bio zatvoren pod optužbom za ratne zločine na 20 meseci, i da je u to vreme da je njegov sin Ferry Porsche, odlučio da napravi novi auto da odgovara njegovim potrebama - 356.

Nakon smrti Ferdinanda Porschea 1951., kompaniju preuzima njegov sin Ferry. Usledili su modeli Porsche 356 kao i Spider 550, automobil koji će biti veoma uspešan u trkama.

Godine 1964. usledio je jos jedan sportski model - 911, još jedan auto sa vazdušnim hlađenjem i motorom montiranim pozadi. Ovaj automobil će postati naslednik Spidera 550, osvojivši mnogobrojne trke. O uspehu 911 svedoči činjenica da je još uvek u proizvodnji, uprkos tome što je dosta izmenjen.

Godine 1974. u Parizu, Porsche je predstavio novi 911 Turbo, sa izduvnim turbokompresorom i regulatorom pritiska.

Model 924 koji se našao u proizvodnji 1975., bio je eksperiment za Porsche, jer je njegov motor bio ugrađen napred, a Porsche nije duže vremena imao iskustvo sa takvim modelom. Usledio je 928, sa V8 motorom montiranim sa prednje strane koji je bio napravljen od legure metala. Zatim, 1981. Porsche dodaje novi model - 944. Porsche 959 sa visokim performansama je predstavljen na frankfurtskom salonu automobila 1985. Ovaj model će osvojiti mnogo relija i mitinga od kojih je najpoznatiji Pariz-Dakar.

Novi tehnološki skok je napravljen 1988., kada je predstavljen 911 Carrera 4 sa pogonom na sva četiri točka. Zatim 1989., "Tiptronic" automatski menjač je montiran na Porsche. Godine 1991., Porsche postaje prvi proizvođač automobila koji stavlja vazdušne jastuke i za vozača i za putnika na svim svojim modelima.

Model Boxter je uveden 1996., nakon 3 i po godine razvoja. Iste godine, Porsche proslavlja 1 million proizvedenih vozila. Dve godine kasnije, Ferry Porsche umire, ali kompanija nastavlja dalje i ima sjajnu sezonu u Le Manu sa 911 GT1. To je bio samo početak za Porsche, koji je nastavio sa sportskim i modelima visokih performansi - Boxster S i Carrera GT (2000.).

Godine 2002., Porsche je ušao na SUV tržište sa nekonvencionalnim modelom Cayenne i njegovom kasnijom verzijom - Cayenne Turbo i Turbo S. Sledeći model Panamera, limuzina sa četvoro vrata, predstavljen je 2009. godine. Sa ovim modelom Porsche je ušao na novo tržište, direktno se takmičeći sa drugim luksuznim brendovima kao što su Mercedes, BMW i Audi.

Ove godine, model 911 proslavlja svoj 50. rođendan.

Više o automobilima...

Luxury Experience