Lamborghini je upravo predstavio Revuelto - naslednika Aventadora

Posle meseci glasina, nagađanja i zadirkivanja, najnoviji Lamborghini superautomobil je konačno stigao.

Raging Bull je u sredu predstavio željno očekivani Revuelto. Lamborghini je Revuelto opisao kao svoje prvo „elektrifikovano vozilo visokih performansi“, a predstavljeno je u okviru proslave njegove 60. godišnjice, zamenjujući Aventador i odajući počast nasleđu superautomobila sa V12 pogonom iz ove kompanije.

U njegovom srcu je potpuno novi atmosferski 6,5-litarski V-12 nazvan L545. To, samo po sebi, nije iznenađujuće. Na kraju krajeva, Lamborghini već decenijama stavlja 12-cilindarske motore u svoje vodeće modele. Ono što razlikuje ovaj motor od njegovih prethodnika, jeste to što je povezan sa tri elektromotora - dva na prednjoj osovini i još jednim ugrađenim u osmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom koji se nalazi iza motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Dva motora na prednjoj osovini takođe znače da superautomobil ima pogon na sva četiri točka.

6,5 litarski V12 je tjuniran i sada dolazi sa povećanom snagom i manjom težinom u poređenju sa prethodnikom. Kao rezultat toga, V12 proizvodi 607 kW/825KS pri 9250 o/min i 725 Nm obrtnog momenta pri 6750 o/min, što ga čini najsnažnijim 12-cilindarskim motorom fabrike Lamborghini.

Zbog ovoga, Lamborghini kaže da ćete moći da startujete od 0 do 100 km/h za 2,5 sekundi, do 200 za manje od 8 sekundi, a njegova maksimalna brzina veća je od 350 km/h.

Električni motori dobijaju svoju snagu od litijum-jonske baterije od 3,8 kWh pri čemu punjenje traje 30 minuta iz eksternog izvora napajanja (7 kW). Proizvođač automobila kaže da se baterija može u potpunosti napuniti za samo šest minuta.

Šasija inspirisana aeronautikom u velikoj meri koristi karbonska vlakna i patentirani kovani kompozitni materijal proizvođača automobila kako bi imala manju kilažu. Zbog toga je novi model 10 posto lakši i 25 posto čvršći od Aventadora. Brend je koristio svoj uobičajeni jezik dizajna — klinast oblik, mnogo uglova i makazasta vrata. Posebno nam se sviđa prednja maska, sa farovima sa haubom i svetlima u obliku slova Y.

Kabina je takođe potpuno nova. Komandna tabla ima tri različita digitalna displeja, tu su 12,3-inčni digitalni merač i 8,4-inčni informativno-zabavni ekran za vozača, kao i 9,1-inčni ekran za suvozača. Vozač će takođe moći da koristi volan i informativno-zabavni sistem da bira između 13 različitih režima vožnje, uključujući Recharge, Hibrid i Performance. Lamborghini želi da bude siguran da ćete izvući maksimum iz hibridnog pogona.

Cilj Lamborghini brenda je da bude ekološki prihvatljiviji i to pokazuje modelom Revuelto. Presvlake su izrađene od kombinacije različitih vrsta kože i mikrovlakana od recikliranog poliestera. Za kokpit je kupcima dostupno 70 opcija boja, dok za boju karoserije slavna kompanija nudi čak 400 opcija.

Iako tačan datum zvaničnog lansiranja nije objavljen, očekuje se da će novi superautomobil postati deo naše stvarnosti kasnije ove godine. Sledeće godine će uslediti hibrid Huracan i Urus. Moraćemo da sačekamo da saznamo koliko će koštati, ali nemojte se iznenaditi ako košta više od 500.000 dolara.

Luxury Experience