Koliko košta održavanje McLaren F1 hiperautomobila

Hiperautomobili vredni i po nekoliko miliona dolara, dostupni su za uživanje samo onim najbogatijim ljudima…

Ipak, cena ovih mehaničkih remek dela je samo vrh ledenog brega kada se radi o njihovoj skupoći. Zapravo, prava cena posedovanja jednog od ovih modela će vas stići tek kada ga uparkirate u svoju garažu i dobijete prvi račun.

Ukoliko je hiperautomobil o kom pričamo ultra retki McLaren F1, cena vlasništva doseže nebesa. Novac koji je potreban za posedovanje ove ultra egzotične mašine iz devedesetih jednostavno prkosi realnosti. Ovako to izgleda detaljno opisano – budite spremni za nevericu. Jedan vlasnik McLaren F1 automobila, opisao nam je svoje putovanje sa ovim vrhunskim modelom.

Automobil koji je on kupio fabrički je bio srebrne boje, ali je prethodni vlasnik želeo da on bude narandžast, pa ga je poslao nazad u fabriku na farbanje, što ga je koštalo 250.000 britanskih funti!

Pored toga, McLaren automobili imaju satelitsku konekciju, preko koje mogu ispitati vaš automobil dok ste vi na drugom kraju sveta. Prvi servis i prva inspekcija su besplatni kao usluge, ali sve ono što se tokom ovog procesa otkrije kao nedostatak, može vas koštati pravo malo bogatstvo.

Vlasnik ovog McLarena, koji je koristio svoj automobil samo kada je išao po svog sina u školu, dobio je neprijatno iznenađenje kada su troškovi zamene nedostataka nakon prvog servisa dostigli cenu od 250.000 dolara, što je priznaćete, neverovatno, posebno ako znate činjenicu da je ovaj model bio na servisu četiri meseca pre nego što ga je on kupio.

Za razliku od Ferrari i Lamborghini modela koji su ulični modeli sposobni da se pokažu kao prava čuda na trkačkim stazama, ovaj McLaren je prvenstveno bio trkački automobil, koji je postao ulično legalan. Samim tim, neki njegovi delovi, poput ćelija goriva, kvačila, kočnica i guma, jednostavno imaju rok trajanja, bez obzira na to koliko se automobil koristi. U proseku, godišnje održavanje ovog modela koštalo bi oko 50.000 dolara.

Jedan od nedostataka koje je imao ovaj McLaren bile su gume koje su morale biti zamenjene, a to je koštalo 50.000 dolara. Ali, šta sve upada u tu cenu? Pa, za početak morate znati da se gume trkačkih automobila rotiraju i podešavaju samo na trkačkoj stazi, jer se tom prilikom prilagođava i suspenzija. Na kraju spisak troškova oko guma izgledao je ovako:

  • Gume koštaju oko 7.000 dolara
  • Par hiljada dolara je potrebno za iznajmljivanje trkačke staze za njihovo podešavanje
  • Par hiljada dolara je potrebno za transfer automobila do trkačke staze i nazad
  • Hiljadu dolara je akontacija za vozača na trkačkoj stazi
  • Hiljadu dolara za hitnu pomoć koja je morala da bude prisutna na stazi
  • Pet hiljada dolara potrebno je za osiguranje automobila
  • Nekoliko hiljada dolara potrebno je za osiguranje trkačke staze
  • Nekoliko hiljada dolara potrebno je za mehaničare koji moraju biti na trkačkoj stazi
  • Zamena ćelije goriva košta 110.000 dolara
  • Osamsto dolara potrebno je za aparat za gašenje požara koji je kompatibilan sa ovim modelom

Na kraju ovog video snimka, vlasnik McLarena se pokajao zbog prodaje ovog modela, iako su njegovi troškovi održavanja astronomski. Verujemo da je zaista osetio kajanje kada je video da je ovakav model iz 1995.godine, skoro prodat na aukciji po ceni od 15.6 miliona dolara.

Luxury Experience