Kako izgleda održavanje najređeg Ferrari modela na svetu

Kada kupite skupoceni automobil i potrošite nekoliko miliona za njega, budite spremni da makar deseti deo te sume trošite na njegovo održavanje…

Jer ipak, automobili koji dolaze limitirana izdanja, sa basnoslovno visokim cenama, moraju se čuvati, paziti i maziti, budući da predstavljaju svojevrsnu investiciju, čija vrednost može samo da poraste. Njih nećete voziti u obične perionice automobila, ili ne daj Bože automatizovanu perionicu koja svojim četkama i vama nepoznatim sredstvima za pranje može oštetiti vašeg ljubimca na četiri točka.

Onda, kada se jedan skupoceni automobil isprlja ili kada jednostavno želite da zablista, morate pronaći stručnjake koji će znati kako da ga tretiraju i ponašaju se prema njemu na pravi način. Ammo NYC perionica proslavila se po sređivanju retkih, unikatnih ili na neki drugi način interesantnih automobila, deleći sa nama taj mukotrpni i marljivi proces na svom YouTube kanalu. Poslednji automobil kojim su se pozabavili mogao bi biti najređi do sada, a u pitanju je Ferrari P4/5 by Pininfarina.

I dok svakako postoji neko urođeno zadovoljstvo u posmatranju stručnjaka kako izvodi ovaj proces, video nam daje neverovatni pristup enterijeru ovog unikatnog vozila, koji do sada svakako nismo imali.

Dizajniran od strane Pininfarina za Džejmsa Glikenhausa, ovaj model dobio je eksterijer inspirisan Ferrari sportskim modelima iz kasnih šezdesetih, kao što je 330 P4. U pitanju je jedini Ferrari ikada konstruisan bez eksplicitnog znanja slavnog brenda, a nastao je kao rezultat odgovora Džejmsa Glikenhausa na pitanje šta bi želeo kada bi mogao da ima bilo šta na svetu.

“Moj otac je odmah rekao da bi konstruisao P4 Ferrari, odnosno njegovu modernu verziju, na šasiji novijeg super automobila. Originalno, on nije morao da se nađe na Enzo šasiji, posmatrali smo i MC-12, gledali smo brojne čistokrvne trkačke šasije, ali želeli smo da on bude ulično legalan i najbolji način da se to postigne je da se u priču krene sa postojećim, ulično legalnim modelom. Tako je sve krenulo”, objašnjava Džesi Glikenhaus, Džejmsov sin.

Ultimativno, P4/5 jako je sličan Enzo modelu ispod haube, ali njegov 6.0 litarski V12 motor proizvodi za nijansu više snage u odnosu na fabričku verziju. Zahvaljujući određenim modifikacijama, on izbacuje 650 konjskih snaga, što mu dozvoljava da od nula do 100 kilometara na čas ubrza za ravno tri sekunde, sa maksimalnom brzinom od 374 kilometra na čas.

Na svu sreću, iako je ovaj model unikatan, on se zapravo koristi, što se može primetiti po detaljima koje vidimo tokom njegovo sređivanja. U automobilu poput tog, definitivno treba uživati na otvorenom drumu, a ne samo u garaži.