Kako danas izgleda omiljeni Porsche model Pabla Eskobara

Šta god da vam padne na pamet pri pomisli na Pabla Eskobara, svakako neće uključivati punokrvni trkački automobil...

Međutim, DuPont Registry aukcijska kuća nedavno je listovala svoj poslednji spektakl, lični Eskobarov Porsche 911 RSR model iz 1979. godine, originalno kreiran za International Race of Champions (IROC) takmičenje.

Prva IROC serija predstavljala je dvanaest identičnih RSR trkačkih modela sa vozačima iz različitih disciplina za volanima. Ideja se zasnivala na testiranju vozačkih mogućnosti, radije nego samih automobila, dok automobil koji vidite iznad dolazi kao jedan od ovih dvanaest jedinica. Neverovatni četvorotočkaš vozio je Emerson Fitipaldi, koji je u prvoj trci bio na jedanaestom mestu, ali pošto je reč o Fitipaldiju, on je ubrzo sustigao svoje konkurente i nastavlio da diktira tempo trke gotovo do kraja, sve dok nažalost nije izleteo sa staze probušivši rezervoar.

Bogata istorija ovog automobila samo je početak priče, jer je pastelno žuti RSR ofarban svojom svetlom nijansom kako bi ljudi po prvi put videli automobil na svojim televizorima u boji, nakon čega je upao u oko slavnom Eskobaru, kome se toliko svideo da ga je brže bolje kupio. On se pojavljivao nakratko u ovom modelu tokom kolumbijskog Copa Renault 4 šampionata, maskirajući ga u Porsche 935 seriju, dok je nakon njegove smrti ova mašina promenila vlasnika i završila u garaži milijardera i penzionisanog trkača Rodžera Penskea, vraćajući se u Ameriku kako bi dobila nazad originalnu Fitipaldijevu liveriju.

Ovakvi modeli veoma retko mogu biti viđeni na aukcijama, jer su ograničeni na svega dvanaest jedinica i tri pomoćne verzije, posebno kreirane za IROC takmičenje ikada. Jednom prilikom mogli smo videti varijante Pitera Revsona i Marka Donahjua u prodaji, kasnije prodate od strane Džerija Seinfilda za 2,31 milion dolara.

Ponuda DuPont Registry kuće donosi Porsche 911 RSR u njegovoj punoj trkačkoj slavi, opremljenog Fuchs petokrakim točkovima, “Short Hood” karoserijom, potpuno drugačijom od “Long Hood” verzije koju možemo videti na baznim RSR modelima, prepoznatljiv RSR zadji deo i najnteresantnije od svega, trolitarski motor vazdušnog hlađenja dolazi umesto popularne reinterpretacije od 2,8 litara zapremine, što ga zajedno, pored slavne istorije i činjenice da je bio u vlasništvu kolumbijskog narko bosa, čini najpoželjnijim i najređim 911 modelom na svetu.

Ponuđen sa svega 362 pređena kilometra i istorijom koju svaki vlasnik samo može poželeti, uparenom sa raritetom linije iz koje dolazi, ovaj 1974 Porsche 911 RSR ne može biti jeftin ni u kom slučaju. Svi potencijalni budući vlasnici ovog lepotana moraće da izdvoje 2,2 mliliona dolara kako bi svojoj kolekciji priključili jedan od najinteresantnijih modela svih vremena.

Muški Magazin