Ferrari je zvanično predstavio Amalfi, potpuno novi sportski kupe sa V8 motorom postavljenim napred-centralno, koji na elegantan način preuzima ulogu naslednika popularnog modela Roma.
Nova 2+ konfiguracija u spoju sa agresivnim, ali sofisticiranim dizajnom i svakodnevnom upotrebljivošću, donosi novu viziju savremenog sportskog turera pod znakom legendarnog propinjućeg konjića iz Maranella.
Dizajn inspirisan Mediteranom
Linije novog Ferrari Amalfi modela odišu jasnoćom forme i aerodinamičkom preciznošću. Dugačka, zategnuta hauba sa centralnim širokim usisnikom i fluidnim konturama definiše prednji deo, dok zadnji kraj karakteriše kompaktan oblik sa integrisanim svetlima, pokretnim spojlerom i prefinjenim završetkom u sportskom duhu.
Lansirna verzija Amalfi dolazi u ekskluzivnoj nijansi Verde Costiera, smaragdno-teget boji inspirisanoj morem i obalama Amalfi rivijere. Karoseriju dodatno ističu elementi od karbona i kovani točkovi, koji savršeno kombinuju funkcionalnost i estetiku.
Luksuzna kabina sa sportskim DNK
Unutrašnjost donosi prepoznatljivu dual-cockpit arhitekturu sa jasno podeljenim zonama za vozača i suvozača. Centralni tunel izrađen od anodizovanog aluminijuma krije selektor menjača, bežično punjenje i ključne kontrole, dok instrument tabla izgleda kao jedinstvena površina u kojoj su diskretno integrisani ventilacioni otvori i digitalni displeji.
Materijali uključuju perforirani aluminijum, karbon i luksuznu ručno šivenu kožu. Unutrašnjost u premijum verziji nosi vibrantnu boju Verde Bellagio, a opcioni komfort sedišta dostupni su u više dimenzija, sa funkcijama masaže, ventilacije i podešavanjem nivoa potpore.
Za vrhunski ugođaj zadužen je opciono Burmester® Premium Audio sistem sa 14 zvučnika i impresivnih 1.200 vati snage, omogućavajući personalizovani audio doživljaj, čak i pri visokim brzinama.
Srce zvuči italijanski — brutalni V8
Ispod prefinjenog dizajna kuca 3.9-litarski V8 twin-turbo motor, razvijen iz višestruko nagrađivane porodice F154 agregata. Snaga iznosi čak 640 KS pri 7.500 o/min, uz maksimalni broj obrtaja od 7.600 o/min. Zahvaljujući ravnoj radilici, lakšim bregastim osovinama i novom bloku motora, Amalfi obećava vrhunsku agilnost i eksplozivna ubrzanja.
Performanse su impresivne — od 0 do 100 km/h za 3,3 sekunde, a do 200 km/h za samo 9 sekundi. Menjač je osmostepeni dvostruki automatski, preuzet iz modela SF90 Stradale, sada dodatno optimizovan za neprimetno, ali ekstremno brzo menjanje stepena prenosa.
Izduvni sistem koristi keramičke katalizatore i proporcionalno kontrolisan ventil zvuka, pružajući tipični Ferrari akustični potpis bez kompromisa po pitanju emisija.
Aerodinamika i tehnologija na najvišem nivou
Adaptivni zadnji spojler automatski se podešava u tri režima: Low Drag, Medium Downforce i High Downforce. Na brzini od 250 km/h generiše čak 110 kg potiska, čuvajući stabilnost i preciznost upravljanja. Ispod karoserije nalaze se aktivni aerodinamički elementi, difuzori, podni kanali i zakrilca kod prednjih točkova, koji usmeravaju vazduh i hlade ključne komponente, sve uz očuvanje prepoznatljive italijanske estetike.
Ugrađen je i najnoviji Ferrari HMI (Human-Machine Interface) sistem. Novi sportski volan sadrži fizičke kontrole za ADAS asistenciju, multimediju i krstarenje. Ispred vozača dominira 15,6-inčni digitalni instrument klaster, dok centralni ekran od 10,25 inča upravlja medijima, klimom i podešavanjima sedišta. Suvozaču je namenjen dodatni 8,8-inčni displej sa prikazom G-sila i rada motora.
Praktičnost i GT svakodnevica
Iako sportski orijentisan, Amalfi je zadržao praktičnost sa 2+ konfiguracijom, nudeći zadnja sedišta ili dodatni prostor za prtljag. Prednji "lifter" može podići vozilo za 40 mm, olakšavajući prelazak preko visokih ivičnjaka i uspona.
Dostupni su brojni asistenti vozaču: adaptivni tempomat, upozorenje na mrtvi ugao, automatsko kočenje i pomoć za zadržavanje trake. Opcioni sistemi poput Surround View kamere i Rear Cross Traffic Alert dodatno podižu nivo bezbednosti u urbanim sredinama.
Amalfi se oslanja na 20-inčne točkove, dok su pneumatike razvili Bridgestone i Pirelli, sa dimenzijama 245/35 R20 napred i 285/35 R20 pozadi, nudeći savršen balans između sportskih performansi i udobnosti.
Italijanska umetnost i futuristički inženjering u jednom
Ferrari Amalfi širi nasledstvo front-mid-engine GT modela brenda, kombinujući vrhunsku tehniku, svakodnevnu upotrebljivost i prepoznatljiv italijanski dizajnerski šarm. Snažan, sofisticiran i nepogrešivo Ferrari — Amalfi donosi novu viziju luksuznog Gran Turisma.